startmotor vervangen

Gestart door rikki, 24-07-2008 12:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rikki

Hallo,
Ik zou een dezer dagen mijn startmotor van mijn 850 automaat moeten vervangen.
Weet er iemand waar ik een beetje moet op letten bij het vervangen en langs waar deze kan uitgebouwd worden, langs onder of langs boven?
Dank

steve p

Wil dit binnenkort ook gaan doen, want m'n startmotor heeft zo'n gierende naloop sinds kort.
Dus wie weet hoe dit werkje gedaan kan worden???

Piere

Sommigen zeggen dat het inlaatspruitstuk losmoet, maar mij is het al iedere keer gelukt zonder dat helemaal te demonteren.
Het is een beetje prutsen om overal bij te kunnen maar het gaat wel.

Wat moet er los? 2 boutjes aan bakkant en dan nog 1 (of 2, dat weet ik nu niet 100% zeker) aan het andere uiteinde van de startmotor.
De kabels lossen (zorg dat je ze terugvindt en correct terugplaatst) en je kunt je starter uithalen langs boven.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

The Demon

Gasklephuis verwijderen en de Fan en je kan er bij.

Groet,
The Demon.

Piere

En áls je het gasklephuis demonteert (heb ik niet gedaan, kon er zo bij), zorg dan dat je zeker een andere pakking hebt voor dat ding, anders zit je daar nog met valse lucht enzo.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

blauweroffel

Citaat van: Piere op 15-01-2012 23:06:01
Sommigen zeggen dat het inlaatspruitstuk losmoet, maar mij is het al iedere keer gelukt zonder dat helemaal te demonteren.
Het is een beetje prutsen om overal bij te kunnen maar het gaat wel.

Wat moet er los? 2 boutjes aan bakkant en dan nog 1 (of 2, dat weet ik nu niet 100% zeker) aan het andere uiteinde van de startmotor.
De kabels lossen (zorg dat je ze terugvindt en correct terugplaatst) en je kunt je starter uithalen langs boven.

Haal wel eerst even de accu los....... voelt beetje raar als moersleutel beide contacten aan de achterzijde van de startmotor beide contacten tegelijkertijd aanraakt......

BR

The Demon

Citaat van: Piere op 15-01-2012 23:17:34
En áls je het gasklephuis demonteert (heb ik niet gedaan, kon er zo bij), zorg dan dat je zeker een andere pakking hebt voor dat ding, anders zit je daar nog met valse lucht enzo.
Dat spreekt voor zich, lijkt mij.
En wat kost zo'n pakking ook alweer, 2 knaken ofzo?

Groet,
The Demon.

blauweroffel

Citaat van: The Demon op 15-01-2012 23:19:22
Citaat van: Piere op 15-01-2012 23:17:34
En áls je het gasklephuis demonteert (heb ik niet gedaan, kon er zo bij), zorg dan dat je zeker een andere pakking hebt voor dat ding, anders zit je daar nog met valse lucht enzo.
Dat spreekt voor zich, lijkt mij.
En wat kost zo'n pakking ook alweer, 2 knaken ofzo?

Groet,
The Demon.

Ik heb vorige week de startmotor bij de N vervangen: nieuwe pakking gasklephuis: 1,94


BR

Piere

Citaat van: The Demon op 15-01-2012 23:19:22
Dat spreekt voor zich, lijkt mij.

Mwoa, als je niet weet dat daar een pakking zit dan is dat niet zo logisch eh :)



Citaat van: blauweroffel op 15-01-2012 23:18:18
Haal wel eerst even de accu los....... voelt beetje raar als moersleutel beide contacten aan de achterzijde van de startmotor beide contacten tegelijkertijd aanraakt......

BR

Dát vind ik dan wel vanzelfsprekend ;D
Maar yea, goed punt :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

cas

Als je denkt dat hij los is, moet hij er vrij makkelijk uitkomen, anders zit er nog een "vergeten" bout   ;D  dat is me meerdere malen overkomen!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

blauweroffel

Citaat van: cas op 15-01-2012 23:44:22
Als je denkt dat hij los is, moet hij er vrij makkelijk uitkomen, anders zit er nog een "vergeten" bout   ;D  dat is me meerdere malen overkomen!

De derde bout waarmee de steun aan de achterkant vd startmotor vastzit.......
spiegeltje doet dan veel en je weet meteen dat het eigenlijk best knap is dat de tandarts met een spiegeltje moet werken.....


BR