Even voorstellen

Gestart door Dennis1974, 23-01-2012 19:33:52

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Zo...Ik had al een tijdje rondgehangen op dit forum en veel nuttige tips etc... gevonden. Maar nu is het zover. Ik rijd een Volvo 850 estate uit 1996 (2.5 liter 10v).

Mijn naam is Dennis te Pas...38 jaar en wonend in Lelystad.
Er zit nogal een verhaal achter mijn overgang na Volvo. Mijn vorige auto (Mazda 6) heeft 2x een vastgelopen motorblok gehad waar in financieel zeg maar op leeg liep en naast dat heeeeeeeel veel technisch en mechanisch gezeik met dat ding. 
Hierom heb ik nu op aanraden van vrienden met Volvo's een echte auto gekocht.

Let wel...het is een opknappertje.

De Volvo heeft 220.000 originele kilometers gelopen en is altijd als 2e auto gebruikt. De laatste maanden stond ie eigenlijk alleen maar stil en daarom werd ie verkocht.
De lak is prima..een paar kleine beschadigingen maar dat valt mee.

Toen ik de auto voor erg weinig kocht deden een aantal zaken het niet:

Blower;
Airco;
Achterklep ging omlaag;
Centrale vergrendeling;
Binnenverlichting dimmers doen het niet;
Binnenwerk achterklep lag los;
Motor thermostaat deed het half;
Bobine kabel zat een scheur in waardoor ie slecht starte.

Op de centrale vergrendeling na is alles gefixed. Zelf gedaan dus een hoop kosten bespaard. De blower bleek gelukkig enkel een losse stekker.
De gasveren komen morgen binnen.

Ik zal dus nog veel gaan neuzen op dit forum en af en toe eens wat vragen. Met name de centrale vergrendeling is een lastige. Gezien de binnenverlichting ook niet meedimt, denk ik aan een relais die beiden aanstuurt was ik al achter gekomen. Nu ff uitzoeken waar die zich bevind.

De eerste vraag om me aan te melden voor de automaat flushdagen is al gesteld want mijn automaat is een beetje bonkerig.

Groeten,
Dennis

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

henry classic v70

Welkom Dennis, waarschijnlijk houdt de 855 het langer vol dan de Mazda ;)
Voor de gasveren is dit topic erg handig... hopelijk heb je originele gasveren besteld, immi's gaan nogal met een flinke vaart open met als resultaat een zere kin :eusa_eh:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18050.0.html
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4