Inhouden, afslaan en niet meer lopen

Gestart door Lucifer, 17-01-2012 11:04:33

Vorige topic - Volgende topic

Lucifer

Vanmiddag de V70 eindelijk opgehaald bij de garage, olielekkages verholpen en leek weer goed te lopen...
Tot ik na een km of 10 de snelweg op draaide en op de oprit even flink gas gaf... voelde ik nou een licht hikje of een oneffenheid op de weg?? hmmm...
Op de snelweg was het druk, dus flink gas geven was er even niet bij, hij liep toen netjes, beter dan voorheen zelfs.
Toen er wat ruimte was even terug geschakeld en volgas gegeven, vanaf circa 3500 toeren hikte hij weer, wel lichter dan voorheen.
Eenmaal de snelweg af nog een paar keer flink gas gegeven, bij lagere toeren lijkt er niks aan de hand, wat hoger (3500rpm+) hikte hij, soms 1 maal, soms meerdere malen.... ook weer lichter.
Zolang je rustig rijdt lijkt er niets aan de hand.
Ook brand het lambda-sonde lampje weer, met een nieuwe lambda sonde.

Gehele ontsteking is vervangen, ook bougies(NGK), heeft hij voorheen ook goed op gelopen, is het toch verstandig deze als eerste te wisselen voor originele of kan ik de oorzaak beter ergens anders zoeken?

Mr Rens

Citaat van: Lucifer op 01-02-2012 19:12:15
Vanmiddag de V70 eindelijk opgehaald bij de garage, olielekkages verholpen en leek weer goed te lopen...
Tot ik na een km of 10 de snelweg op draaide en op de oprit even flink gas gaf... voelde ik nou een licht hikje of een oneffenheid op de weg?? hmmm...
Op de snelweg was het druk, dus flink gas geven was er even niet bij, hij liep toen netjes, beter dan voorheen zelfs.
Toen er wat ruimte was even terug geschakeld en volgas gegeven, vanaf circa 3500 toeren hikte hij weer, wel lichter dan voorheen.
Eenmaal de snelweg af nog een paar keer flink gas gegeven, bij lagere toeren lijkt er niks aan de hand, wat hoger (3500rpm+) hikte hij, soms 1 maal, soms meerdere malen.... ook weer lichter.
Zolang je rustig rijdt lijkt er niets aan de hand.

Gehele ontsteking is vervangen, ook bougies(NGK), heeft hij voorheen ook goed op gelopen, is het toch verstandig deze als eerste te wisselen voor originele of kan ik de oorzaak beter ergens anders zoeken?

Ja bougies direct vervangen voor originele. Is al een paar keer gezegd hier lees ik. Die vijf cilinders houden niet van andere bougies. Je zult versteld staan van het effect cq. resultaat
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

thuur

Citaat van: Lucifer op 01-02-2012 19:12:15

De sonde is meestal de boodschapper.... Het heeft geen zin deze te vervangen als dit niet de oorzaak van de melding is.

Gr ;)

Lucifer

@thuur: Het lambda-lampje kan in principe wel een gevolg zijn van de NGK-bougies wegens een niet goede verbranding toch? Of is dit niet logisch?

Lucifer

Even ter aanvulling:
Het hik-fenomeen lijkt zich alleen voor te doen in 4e en 5e versnelling bij volgas...
Op gas en Benzine...

darius

Niet Goed Kawasaki bougies in de prullebak en origineel erin..
No show, only go.

thuur

Citaat van: Lucifer op 02-02-2012 06:40:08
@thuur: Het lambda-lampje kan in principe wel een gevolg zijn van de NGK-bougies wegens een niet goede verbranding toch? Of is dit niet logisch?

Niet voor de handliggend. Dan zou de verbranding wel erg beroerd moeten zijn.

Hikken in de laatste versnellingen bij volgs duidt wel op een ontstekingsprobleem.

Gr ;)

Lucifer

Dus eerste actie even foutcode van lambdasonde uit laten lezen en bougies vervangen... Ontsteking is nieuw (Bougiekabels, verdeelkap, rotor, bobine en bougies, ook lambdasonde)

Lucifer

Gisteren even langs mijn garage gereden, even de foutcode uit laten lezen.
De code was 4-1-4  Turbo boost regulation... na inspectie bleek er een vacuum-slangetje dat vanaf de turbo komt geknikt te zitten. Dit gecorrigeerd en sindsdien geen foutmelding meer gekregen en geen hik meer gehad... het lijkt opgelost (even afkloppen). Ik zei een paar posts terug dat de auto beter liep dan voor de reparaties, dat lijkt nu weer weg te zijn, kan dit met een (te) hoge turbodruk te maken hebben en het vacuumslangetje hier de oorzaak van zijn?

thuur

Ja dat kan, ligt eraan welk slangetje precies..

Gr ;)

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 25-01-2012 07:17:21
Wees dan verstandig en is echt niet bedoeld om je op extra kosten te jagen ofzo, maar vervang de koppeling meteen mee.  Nu ligt de boel toch al los en anders kun je over een x-tijd weer de bak eraf halen omdat de koppeling suf is.

plus 1
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz