lekkage brandstofrail - vacuumslang niet aangesloten

Gestart door Daniel, 07-03-2012 08:47:03

Vorige topic - Volgende topic

Daniel

Goedemorgen,

Ik heb een probleem, er lekt benzine uit de brandstofrail van de 850 10 klepper. Ik heb gisteravond gezien dat er benzine druppelt uit een nippeltje dat aan de onderkant en in het midden van de rail zit. In de haynes heb ik gelezen dat op dit nippeltje een vacuumslang behoort te zijn aangesloten, maar deze slang ontbreekt. Op het nippeltje zaten wel nog resten van een slang, (in een vergaande staat van ontbinding). Ik kan in de haynes niet vinden waar deze ontbrekende slang naar toe gaat hoort te gaan.

Kan iemand mij vertellen waar deze slang op aangesloten behoort te zijn? Is het normaal dat er benzine uit de nippel komt? Kan ik zelf een nieuwe slang plaatsen?

Met vriendelijke groet,

Daniel

mehn

Dat nippeltje dat je bedoelt zou wel eens het nippeltje van de brandstofdrukregelaar kunnen zijn. Er hoort geen benzine uit te druppelen, als dat wel het geval is is ie stuk.
Het slangetje dat aan het nippeltje hoort gaat naar de "kerstboom"; het vacuumtorentje bij de gasklep.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Daniel

Dank voor het snelle antwoord. Ik heb vandaag met daglicht de zaak nogmaals bekeken, en het is inderdaad de nippel aan de brandstofdrukregelaar. Ik heb ook de losse vacuumslang gevonden, die inderdaad naar de "kerstboom" gaat.

Anders dan een sterke benzinelucht merk ik overigens niets van het kapot zijn van de brandstofdrukregelaar. Zowel op gas als benzine loopt de motor goed. Ik heb het idee dat dit lek er al heel lang zit, de vacuumslang is volgens mij kapot gegaan door inwerking van benzine, de leiding was helemaal vergaan.

Wat gebeurt er met benzine die in de vacuumslang terecht komt? Wat kost een nieuwe drukregelaar?

Met vriendelijke groet,

Daniel 

Ludo

Citaat van: Daniel op 07-03-2012 16:31:52
Anders dan een sterke benzinelucht merk ik overigens niets van het kapot zijn van de brandstofdrukregelaar. Zowel op gas als benzine loopt de motor goed.

Wat gebeurt er met benzine die in de vacuumslang terecht komt? Wat kost een nieuwe drukregelaar?

Plaats maar een slang op de lekke drukregelaar, dan merk je wel wat er gebeurt.  ;D

Een nieuwe kost ± 100 euro.