BB ( Boeijke's Blog) De T-5

Gestart door Boeijke, 22-01-2012 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Ook weer lekker.

Stoelverwarming ermee gekapt en ook nog eens een thermostaat die niet lekker is. Komt niet lekker op temperatuur.  :-\

Weer wat te doen binnenkort, maar het zo F%$#&*g koud in die garage!  >:(

Willem

irian paul

Loop je een beetje te klagen dat ht koud is in je garage, terwijl ik het onder een carport moet doen.
in een garage waait het meestal niet. Dus niet zeuren  :angel: ;D

daytonawim

Wordt tijd dat je een kachel in je garage gaat maken, ik heb het gelijk gedaan (CV), was even werk maar nu wel plezier er van, ook hier word het koud, maar de vorst blijft er wel uit.

Boeijke

Citaat van: irian paul op 09-02-2012 11:58:47
Loop je een beetje te klagen dat ht koud is in je garage, terwijl ik het onder een carport moet doen.
in een garage waait het meestal niet. Dus niet zeuren  :angel: ;D

Joh.. je wilt niet weten hoe een hekel ik heb aan kou.
(of ik ben echt een watje, kan ook)  :eusa_whistle:

Citaat van: daytonawim op 09-02-2012 12:07:10
Wordt tijd dat je een kachel in je garage gaat maken, ik heb het gelijk gedaan (CV), was even werk maar nu wel plezier er van, ook hier word het koud, maar de vorst blijft er wel uit.

Mijn Garage staat los van het huis. Dus CV beetje lastig. Maar moet gewoon een keer zo'n heater aanschaffen, dan kunnen de noodzakelijke klussen iig gedaan worden.

grijzev70tdi

Citaat van: Broabander op 25-01-2012 16:20:27
Herrie, hobbelig, krap, ja zeker ;) Maar ik vond het (met nieuwe vering) qua rij-eigenschappen een lekker scheurwagentje!

Blok is alleen wel enigzins overleden op 137.000km. Tenminste, ik wilde hem al kwijt en toen werd ie kapot gereden door 'n oud vrouwtje. Rijd nu ergens in Delft meen ik. Als ie nog rijd. Zoop als een verslaafde en tik in de motor, piepgeluiden en oliedrukproblemen, ondanks op tijd olie verversen, riemwissel etc.

Mijn 480 is bij exact de zelfde km-stand overleden. Doorrijden met lekke koppakking vond ie niet leuk. Getuige waren de zuigers. Hij staat nu bij ons achter sinds 2005 groen te worden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Boeijke

Zo, heb dit weekend een klein heatertje aangeschaft. Niet dat het koud is nu, maar het was in de aanbieding en je kunt het maar hebben.

Nu nog weer ergens tijd zien te vinden. Met een 21 weken zwangere vrouw die vind dat de baby kamer af moet valt dat niet mee.  Willem is dus aan het schilderen, nieuwe plinten en links en rechts wat stroom bij maken. En weet ik niet wat ze nog meer verzint wat moet gebeuren.  :eusa_shifty:

Wordt toch ongeveer tijd om de roffel wat aandacht te geven. Moet een beurtje hebben en dan nog wat dingetje die moeten gebeuren en/of liggen te wachten.
Dan moet de 740 nog een klein beurtje hebben en een vers hemeltje en dan hoop ik toch echt eens een keer aan de 264 te kunnen beginnen.

Willem

CarolineB

Citaat van: Boeijke op 04-03-2012 21:41:42
Nu nog weer ergens tijd zien te vinden. Met een 21 weken zwangere vrouw die vind dat de baby kamer af moet valt dat niet mee.  Willem is dus aan het schilderen, nieuwe plinten en links en rechts wat stroom bij maken. En weet ik niet wat ze nog meer verzint wat moet gebeuren.  :eusa_shifty:
Een zwangere vrouw kan toch ook klussen aan een babykamer? :eusa_think:

Wordt toch ongeveer tijd om de roffel wat aandacht te geven. Moet een beurtje hebben en dan nog wat dingetje die moeten gebeuren en/of liggen te wachten.
Dan moet de 740 nog een klein beurtje hebben en een vers hemeltje en dan hoop ik toch echt eens een keer aan de 264 te kunnen beginnen.
Mag je wel opschieten, want als de 2e er eenmaal is, ben je druk met flessen en luiers ;) ;D

Boeijke

Citaat van: CarolineB op 04-03-2012 22:13:00

Een zwangere vrouw kan toch ook klussen aan een babykamer? :eusa_think:

Mag je wel opschieten, want als de 2e er eenmaal is, ben je druk met flessen en luiers ;) ;D

Klopt. Klussen mag ze wel. Alleen die verflucht is niet erg gezond. Elektriciteit laat ik ze niet aankomen, dan hebben we negens licht meer denk ik  :eusa_whistle:

Voor de rest doet ze de kleine dingen vrolijk mee hoor. Ze heeft best wel wat voorbereidend werk gedaan zodat ik lekker aan de arbeid kan.

En de kleintjes (nu 1 en straks 2) slapen 'smiddags nog ff en 's avonds redelijk op tijd. Dus dat komt wel goed.

CarolineB

Ik had die niet stinkende verf en parket leggen ging ook nog best. En ik vind het best leuk om te doen.
En electra komen we niet aan, bij allebei zitten we zonder licht ben ik bang ;D

Klopt, je hebt best veel tijd als het goede slapers zijn. Heb de hele buitenkant geschilderd toen de meiden een half jaar oud waren. Rick was toen bijna 3 en sliep ook nog in de middag. Heerlijk was dat. Gewoon van die latex handschoenen aan, zodat ik niet eerst een boensessie hoefde te doen als ze wakker werden.
Voor de financiën was het goed dat ik weer ging werken toen ze net 2 jaar oud waren, denk dat de karwei wat minder blij was ;)

Boeijke

Parket heb ik gelukkig vorig jaar al gelegd.
Heb bij de vorige babykamer vorig jaar gelijk de hele bovenverdieping gedaan.

Maar het stelt m'n geduld een beetje op de proef. Heb zin om me uit te leven op de 264. Die staat maar te wachten op een hoop TLC.

CarolineB

Jammer he, dat er altijd dingen tussen komen waardoor het nog langer duurt voor je aan de leuke dingen kan beginnen.

Boeijke

Zo, de laatste 2 dagen weer eens een beetje aan de 850 geknutseld.
Als eerste de bobine maar eens vervangen. Die was langs de rand wel erg wit gespikkeld.

En de oude bijna op de plek waar hij gaat belanden (kliko)  ;D

Verschil is er duidelijk. Start beter en de roffel wilde af en toe wel eens wat inhouden. Is met meer als de helft minder geworden. Rest van de ontsteking volgt nog...

Gelijk de bout van de sortshifter ingekort. De boel lag toch los aan die kant  :D

Omdat hemelverlichtings dingen en hendeltjes niet in het zwart geleverd zijn zelf dus maar een paintjob gegeven.
(ze zijn nog niet helemaal af) Moet alleen nog iets verzinnen op de zonnekleppen.

En gelijk met de achterste vpb ook maar gestart

Ondertussen ook nog papa spelen  :P

En dit alles werd mede mogelijk gemaakt door:

:eusa_whistle:
;D

Jack v

hadden we dat allemaal maar; VOLVO financiering ;D

Lekker bezig Willem :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Citaat van: Jack v op 18-05-2012 23:18:10
hadden we dat allemaal maar; VOLVO financiering ;D
Je wilt niet weten hoeveel het hebben, al dan niet van Volvo ;D  Als ik voor iedere gefinanciëerde auto een knaak zou beuren, was ik een rijk man.

Boeijke

En vandaag het grilletje binnengekomen  :D
Slash is er al vanaf, ff goed schoonmaken en dan kan het spuitwerk daaraan ook beginnen.

Thanks Jack :eusa_clap:
(zal vanavond ff de kosten overmaken :-[ )