BB ( Boeijke's Blog) De T-5

Gestart door Boeijke, 22-01-2012 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Ik moet hier wel erg aan wennen hoor;) je mist het stukje hout voor de pook nog;)

UserID6342

Mooi dat het gelukt is Willem !  :eusa_clap: :eusa_clap:

Boeijke

Thanks allen :D

Citaat van: arjen850 op 28-02-2015 07:42:20
Ik moet hier wel erg aan wennen hoor;) je mist het stukje hout voor de pook nog;)

Klopt Arjen.
Heb dat stukje nog niet gevonden. Maar dan zal het waarschijnlijk een uitvoering zijn met de aansteker  rechts en zo'n muntenbakje.
Bij mij is dus de "oude" versie. Maar vind het zo ook wel wat hebben. Moet tenslotte wel two-tone zijn.  :P

V70geRwin

Staat mooier dan ik gedacht zou hebben.
Erg leuk zo!

Boeijke

Vandaag weer eens lekker geklust aan de auto. Nu weer eens een keer niet optisch maar een technisch klusje.

Tijdje geleden via dit forum een setje Bilstein schokkers op de kop kunnen tikken.
Bij ET nog een setje stabi stangetjes gehaald. En vandaag dat spul er maar onder geschroefd. Natuurlijk vergeten stofhoezen en die rubbers te bestellen  :eusa_wall: Stofhoezen nu maar gebruikt van de oude schokkers. Waren nog in redelijke staat. En via de middaglevering van de dealer de rubbers nog op de kop kunnen tikken. Dus de klus af kunnen maken gelukkig  :D

En nog erger,,,,,vergeten foto's te maken  :eusa_shifty:

Maar roffeltje stuurt weer stuk strakker. Binnenkort nieuwe draagarmpjes en de subframe inserts en in mei serieus onderhoud aan het blokkie.

elianmars

Citaat van: Boeijke op 18-03-2015 23:43:24
En nog erger,,,,,vergeten foto's te maken  :eusa_shifty:

Hoe kun je, Willem.....  :eusa_snooty:

Boeijke

elianmars

Ok, het is je vergeven.

Kun je met een gerust hart gaan slapen  :eusa_angel:  ;D

Boeijke

Dank je  :D

Nog vergeten te vermelden. Ook gelijk 2 nieuwe 2e handse modderkuipen erin gezet.
De oude waren ter hoogte van de popnagel bij de voorbumper gescheurd.Daardoor bleef het omhoog staande hoekje van de bumper iets te ver naar buiten staan. Sluit nu ook weer keurig aan.  :eusa_dance:

BBS

Ik moest er even aan wennen, maar ik vind het eigenlijk best mooi staan hoor 8)

Mooi gedaan Willem :eusa_clap:
Volvoloos....

Boeijke

Citaat van: BBS op 19-03-2015 20:55:47
Ik moest er even aan wennen, maar ik vind het eigenlijk best mooi staan hoor 8)

Mooi gedaan Willem :eusa_clap:

Dank je BJ

Boeijke

En mezelf maar eens een kadootje gegeven.
In navolging van een enkele meer hier. Alu draagarmen. :eusa_dance:

Weer wat te hobbyen

Ook gelijk de plaat die nodig is om het middelste rooster achter de bumper vast te zetten meegenomen in bijna nieuwstaat  :D

Boeijke

Ondertussen de draagarmpjes ontdaan van ruim 20 jaar zooi. Ze blinken weer mooi.
Straks even een paar spuitbusjes halen om ze weer mooi strak te krijgen. Fusees zijn besteld. Zullen dinsdag wel komen.
Rubbers liggen al klaar.

Marty__Mouse

Naast dat het er sowieso erg mooi uitziet, vraag ik me af wat de meerwaarde is van alu draagarmen tegenover gietijzer(?) wat er origineel op zit?
Tuurlijk is het origineel zwaarder maar merk je iets met het rijden?

Zag dat Koen ze inderdaad ook had?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

V70geRwin

Citaat van: Marty__Mouse op 03-04-2015 12:28:29
Naast dat het er sowieso erg mooi uitziet, vraag ik me af wat de meerwaarde is van alu draagarmen tegenover gietijzer(?) wat er origineel op zit?
Tuurlijk is het origineel zwaarder maar merk je iets met het rijden?

Zag dat Koen ze inderdaad ook had?

In deze versie kan je PU rubbers doen, in de diesel en sommige turbo varianten niet (met de bouten door het frame) en je kan de fusee los vervangen, samen met lagere gewicht best wat voordelen.