BB ( Boeijke's Blog) De T-5

Gestart door Boeijke, 22-01-2012 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Boeijke

Citaat van: widebody op 15-05-2015 22:17:34
Een tje van een "werklijn" of van een iets rustigere lijn? Als je de eerste hebt word je helemaal gek van ze. HyperdePieperactieve dingen. Wel leuk en erg leergierig.

Veel plezier ermee!!

Komt wel uit rustige lijn. Maar hele rustige hondjes zijn het toch niet.
Vrouwlief wil ermee gaan flyballen.

Boeijke

Eigenlijk niet veel te melden. Maar even een beetje stof eraf blazen.

Gisteren de koeling eens aangepakt. expansievaatje was al erg smerig en wat opgezet. Dit was al bij aanschaf. En de dop was vorige week ook al verder gescheurd. Zal al klein scheurtje in. Ook gelijk de waterslangen aangepakt en vervangen door siliconen exemplaren.
Had nog een zgan vaatje liggen. Kwam uit een GLT. Maar bleek dus niet te passen  ??? Heb nooit geweten dat daar ook nog verschil in zat. Had alles al los liggen en kon dus met spoed op zoek naar een andere. Was gelukkig nog vroeg (9.30) en een nieuwe besteld bij de dealer. Die was keurig om 13.00uur binnen gelukkig. Had de auto om 14.00 echt nodig. In de tussentijd dus de slangen maar vast vervangen zodat ik er later alleen nog maar het vaatje tussen hoefde te zetten en koelvloeistof moest toevoegen.

Ook deze week een paar leuke goodies binnen gekregen.
Witte injectoren (leuk straks met de 16T en de japanifold. En een originele 850 striping nieuw in de originele verpakking  :eusa_dance:

Oud:

Nieuw:

)()()sT

Heb -los van de nieuwere modellen- ook nooit geweten dat er verschillende vaatjes zijn ???
Ziet er altijd weer fris uit zo, en alle slangen vervanger is ook nooit verkeerd!

Boeijke

Vandaag een dagje cabrio rijden.
Ding mist wat power maar het hele dak kan open. Kids vinden het geweldig.
Maar wat een vreselijke versnellingsbak ligt er in zeg.  :eusa_snooty:
(en meteen ff ongegeneerd reclame maken voor mijn maatje  :eusa_shifty: ) Maar toch blij als ik staks de T-5 weer op kan halen  :D

V70geRwin

Citaat van: Boeijke op 08-06-2015 11:35:58
Vandaag een dagje cabrio rijden.
Ding mist wat power maar het hele dak kan open. Kids vinden het geweldig.
Maar wat een vreselijke versnellingsbak ligt er in zeg.  :eusa_snooty:
(en meteen ff ongegeneerd reclame maken voor mijn maatje  :eusa_shifty: ) Maar toch blij als ik staks de T-5 weer op kan halen  :D

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NG8C3WAO.jpg

Voor een dagje is het wel leuk zo'n hobbelpaard.
Dak open is wel geweldig natuurlijk.

yannickdv

Zo'n gerobotiseerde handbak zeker?

Drama. Dan gewoon een handbak.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Boeijke

Citaat van: yannickdv op 08-06-2015 15:15:47
Zo'n gerobotiseerde handbak zeker?

Drama. Dan gewoon een handbak.
Klopt.
Maar laat het ding lekker op automaat staan. Net zo handig

yannickdv

Dat is waar.

Alleen zit je elke keer met je neus in het stuur als dat stomme ding gaat schakelen haha
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Boeijke

Boeijke

Gisteren het blok eens goed schoongemaakt om te kijken waar al die olie en stank nu vandaan komt.
Wordt je weer niet vrolijk van.
Olie retourleiding die lekt als een zeef. Is ooit gefixt met kit  :eusa_wall: Kleppendeksel lekt en de carterpakking heeft zijn beste tijd gehad. Ook nog wat lekkage aan de krukaskeering aan de distributiekant maar die was me al bekend.

Oftewel. We hebben weer wat te doen.  :eusa_shifty:

V70geRwin

Citaat van: Boeijke op 09-06-2015 09:53:03
Gisteren het blok eens goed schoongemaakt om te kijken waar al die olie en stank nu vandaan komt.
Wordt je weer niet vrolijk van.
Olie retourleiding die lekt als een zeef. Is ooit gefixt met kit  :eusa_wall: Kleppendeksel lekt en de carterpakking heeft zijn beste tijd gehad. Ook nog wat lekkage aan de krukaskeering aan de distributiekant maar die was me al bekend.

Oftewel. We hebben weer wat te doen.  :eusa_shifty:

CV wel goed open, maw loopt de druk in het blok niet teveel op?

Boeijke

CV is nog geen 2 jaar oud. En heb ook niet verschrikkelijk veel kilometers gereden. De vuldoptest en de handschoentest waren iig oke.
Heb dus niet het idee dat het daaraan ligt. Gewoon slecht onderhoud en prutswerk van de vorige eigenaar.

V70geRwin

Citaat van: Boeijke op 09-06-2015 10:15:55
CV is nog geen 2 jaar oud. En heb ook niet verschrikkelijk veel kilometers gereden. De vuldoptest en de handschoentest waren iig oke.
Heb dus niet het idee dat het daaraan ligt. Gewoon slecht onderhoud en prutswerk van de vorige eigenaar.

Wel dankbare klussen als het blok weer mooi droog blijft straks.

Boeijke

Mega update.  ;D

Eindelijk maar eens de 2e handzender ingeleerd op de auto. Ding lag pas 1,5 jaar in de kast ofzo.  :eusa_shifty:
De procedure toch nog een keer of 4 a 5 moeten doen voordat hij het deed. Maar we hebben er weer 2. Wel net zo handig als je weer eens een keer met lege batterijen staat.   :eusa_whistle: