beits op de auto denk ik

Gestart door martman, 10-01-2012 19:51:01

Vorige topic - Volgende topic

martman

hallo allemaal,

Tot mijn grote schik ben ik blijkbaar door een plas gereden waarin iets van beits of zo heeft gelegen. ik heb op mijn wieldop ( haha, inderdaad een lullige dop...) allemaal bruine troep die wat vettig is, maar er niet af te poetsen is. Helaas zit er aan de dorpel ook wat en onder de achterbumper. Ik heb een donkergroene auto, dus je ziet het niet echt, maar toch wil ik het eraf halen natuurlijk. Brutaal als ik ben heb ik het met verschillende middelen geprobeerd op een onopvallende plaats en wat bleek;

synthetische tinner lost het perfect op, ook van mijn handen af. Maar nu vroeg ik  mij af: weet iemand of dit mijn lak ook aantast? of andere iedeeen? Ik durf voorlopig niks te doen. Of een adres in de buurt van Leusden?

Alvast bedankt allemaal.  :eusa_doh:
nog nooit zo oud gereden, maar ook  nog nooit zo lekker!

volvotje850

Ik denk dat als je het gelijk heel goed afspoelt met water en dan in de was zet dat het niet zoveel kwaad kan.De thinner haalt namelijk ook de beschermlaag weg.

martman

je bedoelt gewoon helemaal snel afpoetsen, eenmaal de beits verwijderd, dan gelijk goed afspeoelen en in de was?

Bedankt voor de suggestie!

gr Martijn

volvotje850

Ja dat bedoel ik.Thinner is best een gemeen goedje,zeker voor de lak.Je zou het ook met commandant kunnen proberen.Is een soort polijst/schuurmiddel voor auto's.Is wel een stuk vriendelijker voor de lak maar ook daar haal je de waslaag dus ermee vanaf.

Ludo

Heb je de wieldop ook eens eraf gehaald?.
Dit klinkt meer als een gescheurde ashoes.

martman

ik heb de achterste wieldop eraf gehad, maar daar zit verder geen rommel. Zit er echt voorop en vanaf het voorwiel; een opspattende waaier naar achter zeg maar. ( ben denk ik in een bocht met het achterwiel er wel doorheen gedraaid, maar met voorwiel eromheen ( gelukkig...)

Ik denk dat ik toch een poetser ga zoeken die er wat mee kan. ik woon net in leusden, iemand nog goede ervaringen met een poetser uit deze regio?

gr Martijn

p.s. bedankt voor het meedenken hoor!

UserID6342

Arjen850 woont een kleine 45 km van je af en is een perfecte poetser.

daytonawim

heb je al eens teer verwijderaar geprobeert, dat werkt niet zo sterk als thinner.

Hengeveld

Thinner lost een twee-componenten laklaag niet op. Als je auto (daar) niet overgespoten is met een 1component lak, dan is het geen probleem. Gebruik het NIET op plastic, zoals je wieldop.

Opmerking van Ludo vind ik wel interessant. Ben benieuwd of het dat is. Als het inderdaad vet is, kun je het ook gewoon met wasbenzine weghalen en dat tast zeker niet je lak aan.

martman

update:

jullie hebben mij aan het denken gebracht en raad eens:

motip ontvetter werkt prima! Ik kwam erachter om dat de "beits" een beetje vettig en plakkerig bleef, ook na enkele dagen. Ik heb nu bij iets mooier weer dus een aardige klus staan, maar wel een die te doen is.

Dank allen

gr MArtijn

martman