Uitlijning

Gestart door Herminator, 05-07-2008 11:30:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herminator

http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/handige-informatie.htm

CiteerVerlagen:
Na het monteren van een verlagingsset moet het wielspoor opnieuw afgesteld worden naar de waarde van waaruit hij uit de fabriek komt als tenminste bij controle na afloop blijkt dat de sporing niet meer gelijk is aan de fabrieksvoorschrift.

Ik heb de auto lang geleden al eens verlaagd. De auto trekt nu iets na rechts. Ik weet niet of dit ook was voor de uitlijning. Ook na uitlijning.


Zie stuw rijlijn waar een afwijking inzit.

Kan de verlaging hier iets mee te maken hebben? Aan het wielspoor is denk ik nooit iets aan gedaan?

De monteur vertelde me dat hij rechtsachter verder naar binnen wilde stellen en dat niet meer verder ging. Dit kon alleen verholpen worden bij de dealer. Misschien is er iets krom achter?
De dealer vertelde me na mijn verhaal dat hij een driehoek as?? moest gaan vernieuwen. Kosten 2000,- Dit had hij al eens gedaan bij een v70r met hetzelfde probleem.

Herminator

Iemand die hier iets in herkent van het probleem?

Basbb

#2
Als ik het goed lees het rapport dan staat links achter de toe-in/sporing op -0,51?

Als dat zo is, dan klopt het wel dat je auto rechtsaf wilt. Dit moet ongeveer +0,10 zijn, aan de andere kant dan ook +0,10.
Afwijking is zo groot, dan het inderdaad mogelijk is dat er iets krom is aan je auto. Echter ik doe wel de hierboven staande aanname. Wat er krom is..?? De velg kan ook krom zijn...

Ben je al inmiddels naar volvo-dealer of andere garage geweest?


edit:
Ik zit nog even te kijken, wat opvalt is dat achter helemaal niks is los geweest. Waardes voor en na zijn hetzelfde.
s70 2.5 20v aut

Geert-Jan

Kijk eens naar het camber verschil tussen links en rechts!!!

Was bij mij ook het probleem van het naar rechts lopen.

Deze waarden horen bijna of liever precies gelijk te zijn, dus links als recht bv. -0,5

Volvo850Club lidnr.0504409

Freakybaby

Het lijkt erop dat ze alleen de sporing hebben verandert. Verder zijn alle getallen gelijk. Dan is ook nog eens grofweg de helft van de waarden buiten de marges als ik het zo lees.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elmarconi

Citaat van: Herminator op 05-07-2008 11:30:52

De dealer vertelde me na mijn verhaal dat hij een driehoek as?? moest gaan vernieuwen. Kosten 2000,- Dit had hij al eens gedaan bij een v70r met hetzelfde probleem.


http://www.matthewsvolvosite.com/chat/phpBB2/viewtopic.php?p=31294 kom ik net tegen...
--
Autogas Inside . . .

KIM

Camberverschil voor is idd erg groot. Wellicht is er voor iets krom of heb je een versleten fuseekogel. Draagarmrubbers die slecht zijn kunnen dit ook opleveren.
Belangrijke ontbrekende factoren in deze meting zijn de meting van KPI en caster; deze vertellen je iets meer over de lokatie van het probleem.
Wanneer alleen het camber een afwijking vertoont en de KPI en Caster niet, dan is er zeker iets krom.
De stuwlijn (en dus de achteras) zou ik me niet te veel zorgen overmaken. Wanneer de totale sporing achter in orde is, zal dit geen problemen opleveren.

-D©©©L-

Is dit een rapport met of zonder de bestuurder erin ? Dat scheelt meer dan je denkt.

Lampje

Bump. Wie kunnen er in Nl wél een uitlijnrapport maken met KPI en caster er in?

En dan zal ik voor de grap eens in de auto blijven zitten. Kan ik mooi meteen het stuur echt recht houden want dat schijnt ook heel erg moeilijk te zijn;-)