Volvo rijders en hun vakantie

Gestart door volvopieter, 14-07-2004 22:51:08

Vorige topic - Volgende topic

toycar

Citaat van: toycar op 09-07-2005 16:00:45
8)
Heb net mijn caravan geladen, mijn roffel nog eens nagekeken en een Oostenrijkvignet geplakt. Morgenvroeg vertrekken we richting Kroatië.
Tot over 3 weken.  ;)

8)
Net terug uit Kroatië. Veel zon, zee en pivo gezien. Jammer genoeg geen medeforummers, maar dat kan ook omdat mijn roffel en ik niet echt ver weg van de zee zijn geweest:

(datum is niet juist)

Los van een spontaan zich zelfstandig maken van dakstrips -waarschijnlijk veroorzaakt door een gebrek aan zonnebrandolie- liet mijn roffel geen krimp. Op heen en terugreis trakteerde hij mij op een geweldige sound in die lange Oostenrijkse en Sloveense tunnels.....daar doe je het toch voor!

Nu weer effe wennen aan onze Nederlandse nuchterheid  :P

Hen3

De groeten uit het (nu niet zo, maar de afgelopen week wel) zonnige Zuid-Frankrijk.

Wij zitten te genieten op camping Merlanes in Molieres (boven Toulouse)

volvo850freak

Citaat van: Viper850 op 14-07-2005 09:23:41
22 juli een weekendje naar vrienden in Almere, daarna door naar Duitsland (omgeving Bitburg) voor een weekje bij m'n ouders in 't vakantiehuisje. Op de autobahn ff de roffel testen natuurlijk! Kijk er al lang naar uit! Alleen wil m'n vriendin ook weer een stuk rijden (BALEN)!!

als je in almere bent en je verveelt je mag je altijd langs komen ;D
kom er net achter dat het al augustus is sorry :-X

oldostofjas

Citaat van: LeRa op 14-07-2005 11:10:54
Nog anderhalve week, dan gaan we naar het Gardameer in Italie. Daar blijven we een week staan (met de tent) en dan trekken we verder, Kroatie of Oostenrijk, daar zijn we nog niet uit.

Oostenrijk: Dat is niet verder, dat is terug!
There is no place like 127.0.0.1

beezz

Even een kort bericht van beezz die zich de afgelopen 3 weken fantastisch heeft geamuseerd in Italie.
Volop zon, relaxte mensen om ons heen, heerlijk eten en drinken, maar vooral de ritten naar de diverse bezienswaardigheden waren fantastisch!
Op aanraden van Emiel en Marcel van Serva in Amersfoort had ik nog even snel een veerpootbrug gemonteerd voordat we weggingen. En die heeft zijn geld echt dubbel en dwars opgebracht. De wegen in Italie zijn geweldig. Rechte wegen zijn nooit langer dan een kilometer en het stijgen en dalen in combinatie met de geweldige bochten zorgden ervoor dat ik met heel veel plezier het gezin als een taxichauffeeur van hot naar her reed. Heerlijk!
Ik begrijp trouwens niet dat die veerpootbrug niet standaard is gemonteerd op de T5-R en R Estate, dat heeft deze bak echt nodig.
Maar het allermooist was natuurlijk als papa even alleen op pad ging voor een pakje sigaretten of een klein boodschapje dat we vergeten waren. Alles uit de kast halen voor een wedstrijdje met een Italiaan in een Alfa of Lancia of zomaar even lekker door het Italiaanse landschap jakkeren met de radio op levensgevaarlijk.
Wat een beul van een auto. Een stoer werkpaard dat geen klap verkeerd heeft gegeven en met 5 man en volle bepakking in Duitsland op de teller even de 265 aantipte!!  
Uiteraard sliep iedereen toen, anders waren we al uit elkaar geweest voordat we aan zouden komen. Maar dat terzijde.
De Roffel ligt ook onder deze omstandigheden als een blok op de weg en voelt zeer veilig en solide aan.

Was er dan niks negatiefs te melden?  
Jawel, ik vind de Estate een enorme rammelbak!! Nu zijn de wegen in Italie soms bar slecht door de hoge temperaturen die 's winters weer onzettend kunnen dalen, maar toch.
Rammels komen opeens overal vandaan en gingen hoe langer hoe meer irriteren. Echt klote!
Daarnaast heb ik met m'n schele hoofd een enorme kras op de rechterachtervelg gereden en een kras op de linkerachterbumper. Niet goed gekeken bij het wegrijden. Lullo!!

Voor de rest een TOPvakantie!

Oh ja, Italie is geen Roffelland.  Ik heb wel een hoop V40's gezien maar hooguit 5 Roffels in 3 weken. Jammer, maar zo blijft het wel leuk.

Ik ga nu alle gemiste postings op het forum lezen, dus weer even bezig!
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

alex V50

Ik ga 19 augustus met mijn vriendin en schoonouders voor een paar dagen naar Zweden met een camper. (studiereisje naar de caravanfabriek van Polar, schijnt ook een circuitdag bij te zitten)

Daarnaast ga ik 6 oktober met mijn vriendin twee weken naar Fuerteventura.
Moet deze zomer dus in totaal drie weken mijn roffel missen.

Gr. Alex.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

Joris_Scholte

Citaat van: beezz op 04-08-2005 18:02:37

Daarnaast heb ik met m'n schele hoofd een enorme kras op de rechterachtervelg gereden en een kras op de linkerachterbumper. Niet goed gekeken bij het wegrijden. Lullo!!

Dat heet gewoon inburgeren daar. Ooit een italiaanse auto zonder bumperschade tegengekomen?

italia

Vanmiddag weg voor een weekend Fyn (Denemarken). Routeplanner zegt 6 uur reistijd.......

[overdrijfmodeon] DAT ZULLEN WE DAN NOG WEL EENS ZIEN!!!!!! [overdrijfmodeoff]

na dit weekend wordt de italiaan geparkeerd bij Oostmahorn en staan 12 dagen zeilen, stoeien en droogvallen ons voor ogen op de nederlandse en duitse wadden..

@ The V70R Driver, Kom ik je nog tegen? let op Fardau

Liquid Force (00)

mochten er nog forummers in zuid-zweden aan het rondtrekken zijn: ik ben nog tot de 20e augustus thuis in Älmhult, dus als je zin hebt in een bakkie dan van harte welkom!

[vanaf de 20e zit ik in ons huis in Montpellier voor 3 weken, dit jaar helaas niet met de S70, maar met Sterling aangezien 5000km in 3 weken toch me net iets te veel en iets te duur werd]
S60 2.5T AWD Momentum Inscription Toscane iPod

Powerpete

alweer 2 weken terug na een rondje europa....
eerst was het de bedoeling om een weekje in duitsland te blijven en daarna af te zakken naar italië, bleek het ook niet heel best weer te zijn, waar dan naartoe, Kroatië of Zuid frankrijk, het is dus Cap de Agde geworden, zondagavond om 6 uur duitsland uitgespoeld (letterlijk) en in 13 uur de 1000 Km overbrugd,dus om 7 uur voor de poort van de Camping.
Zuipt trouwens wel als je de bergen doorroffelt met gemiddeld 100 Km/H op de gps.... 1/7 was heel gewoon...
Airco werkte voorbeeldig na het afvullen vorige maand, (nog bedankt Marcel)....was wel nodig ook, 35 graden was redelijk gewoon..
De terugweg overdag gereden op de ereste zwarte zaterdag, die geldt trouwens alleen als je naar beneden gaat, heb veel zwetende mensen zittend op de vangrail gezien terwijl wij lekker huiswaarts roffelden..

omwegje over luxemburg gedaan, om Benzine en Peuken in te slaan..
bastogne in belgië met een bezoekje vereerd.. en nog geen uur thuis begon het weer te regenen...welkom in nederland......

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

denkweb

Beetje op de naaktcamping in Cap d'agde gestaan zeker, dat je de airco zo nodig had! ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 15-07-2005 00:12:54
Citaat van: Ludo op 15-07-2005 00:09:04
Citaat van: elianmars op 14-07-2005 23:53:08
[size=0.5]Alleen niet met de roffel, maar met een afgeladen Zafira.....[/size] :-[ ;)

bwah  ;D ,  we zullen je allemaal (toch?) alleszins een veilige reis wensen Marcel.
en veel plezier ter plekke.  ;)

Ik wel! Fijne veilige reis!! :D

Gr 8)

De vakantie is heerlijk geweest, alleen de reis is niet echt veilig gelopen. Ik zal niks meer zeggen als Opel hier wordt afgekraakt: Ik heb verschillende lampjes op het dashboard aan en uit zien gaan, motorproblemen gehad, tijdelijk zonder turbo moeten rijden en op het moment brandt er nog steeds een uitlaatgas-reiginging-waarschuwings-lampje (ga er vandaag voor naar de dealer, waar ze de rest van m'n beklag ook aan mogen horen.....).
Verder ben ik in de file in Italië (we waren onderweg van het Gardameer naar Toscane, een ritje van 350 kilometer, waar we bijna zes uur over hebben gedaan....) van achteren aangereden. Bumper en achterklep aan barrels. Heb een paar honderd kilometer met een spanband en plakband achterop gereden. Daarna met een moker net zo lang staan hameren op het verbogen plaatwerk dat de klep weer dicht kon.

Verder is de vakantie wel goed geweest, dus. Ik laat m'n vakantie niet vergallen door een stuk blik op vier wielen.
Ik was blij dat de Volvo ons lief toelachte, toen we hier weer aan kwamen rijden. Na het uitladen van de Opel heb ik eerst de sleutels van de roffel gepakt en heb er een ritje mee gemaakt  ;D ;D

thuur

Citaat van: elianmars op 09-08-2005 10:11:05
Citaat van: thuur op 15-07-2005 00:12:54
Citaat van: Ludo op 15-07-2005 00:09:04
Citaat van: elianmars op 14-07-2005 23:53:08
[size=0.5]Alleen niet met de roffel, maar met een afgeladen Zafira.....[/size] :-[ ;)

bwah  ;D ,  we zullen je allemaal (toch?) alleszins een veilige reis wensen Marcel.
en veel plezier ter plekke.  ;)

Ik wel! Fijne veilige reis!! :D

Gr 8)

De vakantie is heerlijk geweest, alleen de reis is niet echt veilig gelopen. Ik zal niks meer zeggen als Opel hier wordt afgekraakt: Ik heb verschillende lampjes op het dashboard aan en uit zien gaan, motorproblemen gehad, tijdelijk zonder turbo moeten rijden en op het moment brandt er nog steeds een uitlaatgas-reiginging-waarschuwings-lampje (ga er vandaag voor naar de dealer, waar ze de rest van m'n beklag ook aan mogen horen.....).
Verder ben ik in de file in Italië (we waren onderweg van het Gardameer naar Toscane, een ritje van 350 kilometer, waar we bijna zes uur over hebben gedaan....) van achteren aangereden. Bumper en achterklep aan barrels. Heb een paar honderd kilometer met een spanband en plakband achterop gereden. Daarna met een moker net zo lang staan hameren op het verbogen plaatwerk dat de klep weer dicht kon.

Verder is de vakantie wel goed geweest, dus. Ik laat m'n vakantie niet vergallen door een stuk blik op vier wielen.
Ik was blij dat de Volvo ons lief toelachte, toen we hier weer aan kwamen rijden. Na het uitladen van de Opel heb ik eerst de sleutels van de roffel gepakt en heb er een ritje mee gemaakt  ;D ;D

Ai ai ai :-\

Gelukkig zijn jullie zelf ongedeerd!

En dat met die moker had ik ook gedaan denk ik. Al zou ik hem niet in mijn standaardbagage leggen ;D

Gr :o

denkweb

Citaat van: elianmars op 09-08-2005 10:30:27
Oh ja, ik heb me rot lopen zoeken naar Nederlandse roffels, viel een beetje tegen.

Bij het Gardameer eentje gespot:

Nee, das niet Jan Klaver, die zit daar ook ergens te wachten op wat mooie hagelstenen  ;D

Plim

We zijn met de V70 naar zuid Frankrijk geweest. Huis gehuurd in Lombez (ongeveer een uur van Toulouse) en vervolgens dagtripjes gemaakt. Memorabele ritjes: Tourmalet en de Col d'Aubisque.
Op de terugreis nog een paar daagjes Disney meegepakt. In totaal ruim 4400 km met een gemiddeld verbruik van 1 op 11 ! en een gemiddelde snelheid van 70 km/h)

Meest opvallend vond ik toch wel dat die 2.5 10 klepper sterk genoeg is om die bergen comfortabel op te rijden.... sterker dan de meeste auto's die ik daar tegen kwam (thuis vond ik het verschil met de GLT altijd zo groot, maar het kan dus veeeeeeeeeeeeeeel erger)

o ja: weinig Volvo's gezien. Het merendeel van de gespotte Volvo's hadden een NL of GB kenteken ! De enige franse Volvo's die ik heb gezien (een handje vol) waren allemaal DIESEL.

De benzine prijs in zuid Frankrijk: € 1.18/liter bij de supermarkt (hier is nu gangbaar €1.41/liter)
Venetian Red