Volvo rijders en hun vakantie

Gestart door volvopieter, 14-07-2004 22:51:08

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Sbv op 04-06-2007 20:04:41
eventueel een rondreis in het westen van de USA

Ik heb 4 weken rondgereist door het zuidwesten van de USA, dat is zeker een aanrader!

Sbv

Citaat van: Chris op 09-06-2007 20:20:03
Citaat van: Sbv op 04-06-2007 20:04:41
eventueel een rondreis in het westen van de USA

Ik heb 4 weken rondgereist door het zuidwesten van de USA, dat is zeker een aanrader!

Nog tips en truks ?
Wij willen max 10-15 dagen gaan.

KUKO (Rob)

Als je in de V S of Canada gaat rijden neem een goede verzekering en een Rand MacNally roadatlas daar is alles in te vinden je hebt ook een boek met alle camp sites en motels .

FrankM

Hallo,

Na een zeer lang tijdje afwezig geweest te zijn, weer aanwezig, en naar ik hoop iets actiever.
Wilde even reageren op het te hard rijden met een caravan.
Ben begin mei met onze "oude"caravan een weekje naar het zwarte woud geweest.
Heel leuk, alleen koste het nogal wat extra.
3 Bekeuringen voor het te hard rijden met caravan.
1 x 93 km/uur
1 x 97 km/uur
1 x 105 km/uur.

Wordt je ff niet vrolijk van.
Het lijkt erop dat de camera's je pakken op de maximum snelheid (solo) en op harder als 80 KM/uur ( met caravan dus)

Dus let op.

Heb drie weken geleden een nieuwe caravan gekocht, verschilt 500 KG met de "oude", meer dus, maar die V 70..................................................... :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Toppie !

Groeten Frank

Frank Selen

Citaat van: FrankM op 10-06-2007 16:04:06
3 Bekeuringen voor het te hard rijden met caravan.
1 x 93 km/uur
1 x 97 km/uur
1 x 105 km/uur.

Pff dat is niet zo fijn. Maar ben je geflitst!? En hoe kunnen we opletten?
Groetjes, Frank

FrankM

Ja , ik ben geflitst Frank.
Die laatste was bij Utrect en ik weet dat daar camera's staan :(.
Is dan ook wel stom.
Maar als ik zonder caravan rijd ga ik even op de rem.
Ik houd mijn hart vast vabn het weekeinde met pinksteren.
Zijn toen met de nieuwe sleurhut weggeweest.
Heb de V 70 even uitgeprobeerd met 1400 KG sleurhut erachter.
Nogmaals bravo :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:.

Reed op een gegegevn ogenblik "zomaar" 115.................

En hoe we op kunne letten?

Nou gewoon 80 rijden als je je leven zat bent ;)

Groeten Frank

Domaso

Voor de roffelaars die in Duitsland met de caravan 100 km willen rijden (legaal).

Onder welke voorwaarden mag u 100km/u rijden met uw auto+caravan op de Duitse autobaan?
Een ontheffing verkrijgen voor Duitsland om met uw auto & caravan(aanhanger) combinatie 100 km/h te mogen rijden bestaat tot te mogelijkheden indien aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt.
De ontheffing geldt alleen op de duitse autobahn en autosnelweg. Op de grote weg buiten de bebouwde kom geldt de normale 80 kilometer per uur.
De voorwaarden zijn:
- De auto moet voorzien zijn van een ABS remsysteem.
- De caravan/aanhanger moet voorzien zijn van:
•   een oplooprem,
•   hydraulische schokdempers,
•   de banden van de caravan/aanhanger mogen niet ouder zijn dan 6 jaar,
•   de banden moeten voorzien zijn van de juiste loadindex en snelheidscodering,
•   eventueel voorzien van een goedgekeurde stabilisatorkoppeling met E-keur.
Goedgekeurde stabilisatorkoppelingen zijn:
ALKO:
•   AKS 1300 met E-keur e1*0030
•   AKS 1300 met M 5027
•   AKS 2000 met E-keur e1*0153
•   AKS 2000 met M 4557
•   AKS 2004 met E-keur e1*0930
•   AKS 2004XL/3004 met E-keur e1*1216
•   AKS 3004 met E-keur e1*0930

WESTFALIA:
•   SSK 3 met E-keur e1*1054

WINTERHOFF:
•   WS 3000D met E-keur e1*0065
•   WS 3000H met E-keur e1*0337
Indien geen goedgekeurde stabilisatorkoppeling aanwezig is dan geldt:
•   Het maximaal beladen caravangewicht mag ten hoogste 80% van het ledig autogewicht zijn(massa rijklaar),
•   Het maximaal beladen aanhangergewicht mag ten hoogste 110% van het ledig autogewicht zijn(massa rijklaar).
Indien een goedgekeurde stabilisatorkoppeling aanwezig is dan geldt:
•   Het maximaal beladen caravangewicht mag ten hoogste 100% van het ledig autogewicht zijn(massa rijklaar),
•   Het maximaal beladen aanhangergewicht mag ten hoogste 120% van het ledig autogewicht zijn(massa rijklaar).
Indien het getrokken voertuig aan deze technische eisen voldoet kunt u met ons een afspraak maken voor een keuring. Na controle en positief resultaat wordt er een TÜV verklaring afgegeven. Vervolgens ontvangt u binnen ca. 10 werkdagen de ontheffing (sticker+ontheffingsdocument) per post thuisgestuurd. De ontheffing is onbeperkt geldig mits u aan de voorwaarden blijft voldoen (Let op!! Banden mogen niet ouder zijn dan 6 jaar) en er geen verandering in de Duitse wetgeving optreedt.
Een afspraak kan gemaakt worden op telefoonnummer 0578-668233. De kosten voor deze ontheffing bedragen     € 98,50.
Tekst gekopieerd van de stek van Tüv-Nord, Nederland

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Frank Selen

Ook in Duitsland geflitst neem ik aan, Frank? We gaan over paar weken naar Italië, door Duitsland.
Groetjes, Frank

Domaso

@ Frank Selen: wij gaan 'n dag later dan jullie; geef je ff flitsers door zodat ik weet waar ik moet afremmen.  ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

FrankM

Nee Frank niet in Duitsland.
Twee keer op de A 12 bij Arnhem, heen en terug dus, hoe krijg je het voor elkaar zei mijn vrouw en die van 105 ook op de A 12 bij Utrecht.

In Duitsland wel een paar keer ingehaald door de Polizei :police:, maar niets geen last.
Heb wel eens het idee dat ze naar de combinatie kijken.
Was een V 70 met een caravannetje van 380 cm.
Nu de V 70 met een jongen van 510 cm.
Maar heb van de week foto's gekregen van een V 70 met caravan , nou ja van wat er van over was.
Klapband van de caravan, je hebt gewoon niets meer te vertellen.
Caravan natuurlijk niets meer van over, de V 70 bijna de gehele voorkant eraf.......................................

Groeten Frank

Frank Selen

Citaat van: Domaso op 10-06-2007 19:48:47
@ Frank Selen: wij gaan 'n dag later dan jullie; geef je ff flitsers door zodat ik weet waar ik moet afremmen.  ;D
Ja hoor, ik zal het elke keer dat ik geflitst wordt even doorgeven. Je moet toch iets over hebben voor elkaar...;)
Groetjes, Frank

GeertG

Citaat van: FrankM op 10-06-2007 21:53:30
Maar heb van de week foto's gekregen van een V 70 met caravan , nou ja van wat er van over was.
Klapband van de caravan, je hebt gewoon niets meer te vertellen.
Caravan natuurlijk niets meer van over, de V 70 bijna de gehele voorkant eraf.......................................

Groeten Frank

Euh  :eusa_think:
Waarschijnlijk een pluspunt van de 850 t.o.v. de V70   ;D
Heb 3 jaar geleden ook klapband met caravan gehad. Hoop kabaal, maar 850 netjes aan kant kunnen zetten en vervolgens reservewiel/band eronder.
Was wel balen omdat ik mooi achter een bus aanreed (ca.105km/u) en het midden in de nacht was (wat weer gunstig was omdat er maar weinig verkeer op de weg was).
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

viking_in_shorts

Citaat van: Gijs850 op 08-06-2007 20:09:59
Citaat van: viking_in_shorts op 04-06-2007 22:10:41
Citaat van: Gijs850 op 04-06-2007 22:03:00
ik ga eerst een paar dagen naar Brazilie (sao Paulo en Rio) over 2 weken want 5 jaar getrouwd, en in de zomer vanaf 20 juli in een huis in Zuid Frankrijk met vrienden van ons!
Waar in Zuid Frankrijk?

Monteux, vlak bij het pittoreske Isle sur les Gorges --> 75km van orange

Ok, ik zit er zo'n 170 km vandaan (ergens links van Montpelier, zeg maar recht boven Narbonne) lijkt met nét te ver om even hallo te zeggen ;)

Laserblue

Citaat van: dennis-d op 11-06-2007 19:21:29
ja, wie heeft nog goede tips om naar toe te gaan ...?
Met de 850 , en de KIP. ( caravan)
er moet MTB gelegenheid zijn,en leuk voor kids van 4 en 10 jaar.
liefst met zwembad of open water.
Geen frankrijk, en geen Spanje ! Oostenrijk heeft wel altijd een voorkeur.
Ben bereid tot +/- 900 km te rijden.
Tips van harte welkom ( graag via pb)
Of kunnen we ergens een meeting organiseren ? ::)

Denemarken  ;)
en anders Engeland, Zweden, Italië, Tjechië, Zwitserland, Germanië, België enz
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Freakybaby

Citaat van: FrankM op 10-06-2007 21:53:30
Nee Frank niet in Duitsland.
Twee keer op de A 12 bij Arnhem, heen en terug dus, hoe krijg je het voor elkaar zei mijn vrouw en die van 105 ook op de A 12 bij Utrecht.
Groeten Frank

traject controle  :-*
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn