Gedeelte interieurverlichting brandt niet

Gestart door sinat, 02-01-2012 16:08:09

Vorige topic - Volgende topic

sinat

Allereerst iedereen een goed 2012 gewenst.

Zoals de titel al aangeeft, brandt een gedeelte van mijn interieurverlichting niet.
Ik heb al met de zoekfunktie gezocht maar wordt daar niet veel wijzer van.
Wat werkt wel:
- voetverlichting rechts bij openen deur
- kofferbakverkichting
- gordelverklikkers
Wat werkt niet:
- voetverlichting links (geen spanning)
- van het paneel bij de spiegel is de middelste knop verdwenen (ik verdenk mijn zoontje, maar hij weet uiteraard van niks) en werken de lampjes niet
- interieurverlichting links bij deur (geen spanning)

Omdat al deze verlichting op één zekering zit, vindt ik het vreemd dat een deel het wel doet en een deel niet.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft een idee wat er mis is?

NinaPaul

De instap verlichting is apart geschakeld, met micro schakelaar (2e stand) in de deursluiting. (elke deur apaprt dus).
De interieur verlichting is met dezelfde schakelaar geschakeld, maar dan in de eerste stand.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ernst-Willem

Aan Nina Paul,

die micro schakelaar, waar zit die precies en wat bedoel je met 2e stand/1e stand, ik heb het zelfde probleem en ben zo langzamerhand ook uit gedokterd tot ik deze topic zag.

Ik hoor het graag van je

Mvg, Ernst-Willem

sinat

Ik heb een tijd geleden wel gehad dat de interieurverlichting niet uitging met het dichtdoen van de linker deur.
Toen heb ik een stripje op de micro schakelaar geplakt (zoals hier op het forum beschreven) en daarmee was dat probleem opgelost.
Nu brandt echter de binnenverlichting helemaal niet meer (behalveve op een paar plaatsen).
???

thuur

Citaat van: sinat op 02-01-2012 16:08:09
- van het paneel bij de spiegel is de middelste knop verdwenen (ik verdenk mijn zoontje, maar hij weet uiteraard van niks) en werken de lampjes niet

Ik zou hier toch mee beginnen....

Gr :eusa_think:

Ernst-Willem

Citaat van: sinat op 03-01-2012 08:25:06
Ik heb een tijd geleden wel gehad dat de interieurverlichting niet uitging met het dichtdoen van de linker deur.
Toen heb ik een stripje op de micro schakelaar geplakt (zoals hier op het forum beschreven) en daarmee was dat probleem opgelost.
Nu brandt echter de binnenverlichting helemaal niet meer (behalveve op een paar plaatsen).
???

Kijk daar hebben we wat aan, ik ga inderdaad eerst eens kijken of dit idd het probleem is , denk het wel als ik het allemaal zo lees.
En dan gaan we beginnen met stripjes plakken, overigens wat voor stripje heb je gebruikt SINAT?

sinat

Voor wat betreft de micro schakelaar heb ik een kunststof stripje van ca. 1mm dik gelijmd.
Op het forum staat een uitgebreide Howto met foto's om dit uit te voeren.

Ernst-Willem

Citaat van: sinat op 05-01-2012 11:20:29
Voor wat betreft de micro schakelaar heb ik een kunststof stripje van ca. 1mm dik gelijmd.
Op het forum staat een uitgebreide Howto met foto's om dit uit te voeren.

Oke, kun je voor mij misschien die link hier posten?

sinat

Na het vervangen van het verlichtingspaneel bij de spiegel werkt de binnenverlichting weer!
De rode deurverlichting nog niet, ik zal de lampjes checken.

Ernst-Willem

weet je ook wat het probleem nu is bij het verlichtingspaneel?
Gisteren tikte ik tegen het waarschuwingslampje van de gordel en toen deed ie het weer even, met nadruk op even. :eusa_think:
Misschien dat jij kan zeggen waar ik op moet letten

sinat

Bij mij was de schakelaar voor aan/uit/deur eruit.
Wellicht als deze schakelaar geen goed contact maakt, heb je dezelfde problemen.

Ernst-Willem

Dan bedoel je waarschijnlik de schakelaar in het lichtpaneel, maar was die helemaal verdwenen?!?!

sinat

Ja, deze schakelaar was verdwenen.
Ik heb een paar kinderen.... en de wisten van niets.... ???