neuwe eigenaar 850 T5 2liter NU met fotoos! :)

Gestart door kaneelschep, 28-05-2013 11:38:56

Vorige topic - Volgende topic

Julius C.

;D ik bedoel: zelfde kleur en T5 als in "gewoon" NL verkocht. Ik had een van de eerste uitvoeringen.
Veel aan gesleuteld en leren sleutelen.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Volvo850Luxury

Citaat van: Wouter1973 op 10-06-2013 21:36:46
Citaat van: dbs1 op 05-06-2013 23:12:30
Welkom!

Achterlichten van (laat) 96 worden niet meer dof zoals de jouwe, of, als je minder hecht aan originaliteit, V70 achterlichten. Starten en meteen afslaan kan idd relais 103 zijn, maar ook de antennering bij het contactslot of de benzinepomp. En natuurlijk gekookte lijnolie voor de bumperbovendekken aanschaffen.

Veel plezier van je T-5
Als je die lijnolie dan tóch hebt, pak dan meteen even alle grijs plastic carosseriedelen mee (dakrails, spiegelranden, portierstrips, en je doffe achterlichten). Je zult zien dat je auto er visueel enorm van opknapt! Voor de volledigheid: gekookte lijnolie breng je héél dun op met droog weer, op een schone ondergrond, en veeg je daarna met een schoon doekje of papier uit. Dat doekje vervolgens niet ergens in een prop in een hoekje leggen, er zijn verhalen bekend waarbij dat gaat broeien en zelfs vlam kan vatten :eusa_doh:
Als je die lijnolie in de juiste hoeveelheden gebruikt kan je er een paar jaar mee vooruit. 
Trekt die lijnolie echt in de bumpers/achterlichten etc?
Niet dat je een keer naar de wasstraat gaat en alles is er weer af?

Bedankt voor de tip ga hem ook gebruiken!

Wouter1973

Citaat van: Volvo850Luxury op 11-06-2013 15:07:00
Citaat van: Wouter1973 op 10-06-2013 21:36:46
Citaat van: dbs1 op 05-06-2013 23:12:30
Welkom!

Achterlichten van (laat) 96 worden niet meer dof zoals de jouwe, of, als je minder hecht aan originaliteit, V70 achterlichten. Starten en meteen afslaan kan idd relais 103 zijn, maar ook de antennering bij het contactslot of de benzinepomp. En natuurlijk gekookte lijnolie voor de bumperbovendekken aanschaffen.

Veel plezier van je T-5
Als je die lijnolie dan tóch hebt, pak dan meteen even alle grijs plastic carosseriedelen mee (dakrails, spiegelranden, portierstrips, en je doffe achterlichten). Je zult zien dat je auto er visueel enorm van opknapt! Voor de volledigheid: gekookte lijnolie breng je héél dun op met droog weer, op een schone ondergrond, en veeg je daarna met een schoon doekje of papier uit. Dat doekje vervolgens niet ergens in een prop in een hoekje leggen, er zijn verhalen bekend waarbij dat gaat broeien en zelfs vlam kan vatten :eusa_doh:
Als je die lijnolie in de juiste hoeveelheden gebruikt kan je er een paar jaar mee vooruit. 
Trekt die lijnolie echt in de bumpers/achterlichten etc?
Niet dat je een keer naar de wasstraat gaat en alles is er weer af?

Bedankt voor de tip ga hem ook gebruiken!
Ja, dat trekt er echt in. Op het grijze plastic met redelijk blijvend resultaat, al zul je het ook wel af en toe bij moeten houden (elke paar maanden even nalopen) voor optimaal resultaat. Mijn achterlichten moet ik vaker behandelen trouwens, ongeveer eens per maand. Ach. We hebben het over hooguit een paar minuten werk.

Minifreak1293

Have fun van de T-5, maar geloof dat je dat al hebt:-)
V70 T5 AT LPI

kaneelschep

Jaa dat lukt al goed :)
Binnenkort gaan we naar Hongarije. Die rit heb ik al honderden keren gemaakt in god weet wat voor autos.
Maar nu dus met de Volvo. :D Daar staat overigens ook de lijnolie. Dat smeren we altijd op de buitenkant van het houten huis om het tegen de regen en wind en zon te beschermen.
maar hier had ik nog een flesje bumperzwart staan.
Dat heb ik nu al een paar keer op de achterbumper gesmeerd en het trekt er steeds meer in. Ziet er wel beter uit ja. ;)