Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ben zelf niet zo wild van die zg revisies (zelf uitgevoerd), de enigste die het een beetje kon was AC Tronics toentertijd maar toen kostte de ETM's ook nog ruim 800 euro....  En ja, blijft veel geld als je de auto volgend jaar wilt wegdoen maar de mensen die 'm kopen zullen bij je terug komen (of je moet 'm verkopen met defecte ETM en dit ook vermelden dan)

verron

Gisteren de XC opnieuw uit laten lezen en resetten, maar de ETM is toch echt aan het overlijden. Woensdag komt er een nieuwe in. De prijs valt alleszins mee....... 250 euro ex. Dan gaan we langzaamaan maar eens beginnen om hem klaar te maken voor verkoop.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

UserID6342

Ik mag aannemen dat de genoemde prijs alleen voor de ETM is Verron ? En dat de benodigde software ad 30,- ex en arbeid hier nog bijkomen ?

verron

klopt Dirk, het is ex arbeid en de software komt op 39 euro.
Arbeid zal niet zo heel veel zijn, ff de koelfan eruit en je kan er zo bij.................. Ik had hem er zelf (als onervaren klusser) binnen een half uur uit.

UserID6342

;D Als je de fan nu gewoon laat zitten en je pakt een zogenaamde cardansleutel met dopje 10, heb je de ETM er binnen 10 minuten vanaf liggen (via onderzijde) ;D ;D

verron

Citaat van: Dirk342 op 21-11-2015 09:49:21
;D Als je de fan nu gewoon laat zitten en je pakt een zogenaamde cardansleutel met dopje 10, heb je de ETM er binnen 10 minuten vanaf liggen (via onderzijde) ;D ;D

Dat zie ik even niet voor me............zou het werkelijk zo simpel kunnen zijn? Voor mn gevoel kom je niet voorbij de leidingen van de airco

UserID6342

Het enigste wat even lastig kan zijn, is als er nog de eerste ETM op zit de startmotor beugel even losmaken om de kabel erachter uit te vissen.  En ja, dan moet de fan er wel uit anders kom je er niet bij.  Maar is de ETM ooit al eens vervangen, pak je 'm er echt met 10 minuten vanaf want dan ligt die kabel met stekker niet meer achter de startmotor.  Welke idiote Volvo ingenieur dit heeft verzonnen overigens ???

verron

Ik lees nu dat ik nog nooit een update heb gegeven ten aanzien van de ETM......... Helaas moest er een nieuwe in moest deze door de garage worden ingelezen met nieuwe data. 500 euro en een desillusie armer loopt hij weer als een zonnetje. Op naar het volgende probleem................................

Een uitlaat voor een XC zien te vinden. Helaas is deze alleen nog nieuw via de dealer te krijgen voor een best bedrag. Enig speurwerk van bevriende sleutelaars leverde wel iets anders op dus deze ga ik bestellen.
http://www.rakaror.o.se/RostfrittavgassystemVolvo850-XC70-SV70AWDturbo.html

UserID6342

Das vrij fors voor de ETM vervangen incl software ???  Ik doe het standaard hier, ook incl software voor 325-375 incl