Zekeringkast gezocht in NL

Gestart door Lampje, 27-01-2012 07:42:45

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Mensen,

Voor een klusje dit weekend zoek ik een zo compact mogelijke gezekerde verdeler, voor kleine stroomverbruikers, 12V.

Het lijkt op dit product: http://www.wiringproducts.com/contents/en-us/d136.html

1 voedingsdraad in en 3 of 4 dunne voedingsdraden uit.

Waar kan ik zo iets kopen waar het zo op voorraad ligt?

Mag er heel anders uitzien, maar liefst wel een afdichtkap.

BBS

Citaat van: Lampje op 27-01-2012 07:42:45
Mensen,

Voor een klusje dit weekend zoek ik een zo compact mogelijke gezekerde verdeler, voor kleine stroomverbruikers, 12V.

Het lijkt op dit product: http://www.wiringproducts.com/contents/en-us/d136.html

1 voedingsdraad in en 3 of 4 dunne voedingsdraden uit.

Waar kan ik zo iets kopen waar het zo op voorraad ligt?

Mag er heel anders uitzien, maar liefst wel een afdichtkap.

Probeer het eens bij watersport zaken (boten/motoren en toebehoren.)
Ik weet zeker dat ze bij Koos Slurink in Zwartsluis op voorraad liggen. Ik heb namelijk zelf voor mijn eigen boot ook zo'n verdeel blok gekocht.
1 dikke 6 of 10 mm2 erin en 4 voedingen eruit. (sigaretten aansteker, verlichting, scheepshoorn en reserve)

Succes!
Volvoloos....

Lampje

Bedankt Bert-Jan. Inderdaad.

Ik zoek zoiets als dit met een kapje

Caravan of marine toepassing.

BBS

Zekeringkast met afdekkap 8 aansluitingen.

Te bestellen bij bootplus of af te halen in Weesp na contact.
Volvoloos....

jeroen74

Lampje

Hoi Jeroen,

Dat is inderdaad een generieke kast met evenveel invoer als uitvoerstiftjes.

Wat ik echter zoek is één invoer en een n-aantal uitvoer. Ik wil elk apparaat dat sluiting kan veroorzaken zekeren, en toch maar één draad vanaf de accu hoeven te trekken.

Het zijn allemaal lage amperage apparaten, maar die wel voortdurend in trillingen, modder en water hun werk moeten doen.

Een beetje robuuste waterdichte kast zou mooi zijn.

Watersport acht ik voor 't moment mijn kansen 't grootst. Misschien ook camper/caravanonderdelenshop.

NinaPaul

Je kan intern toch de inkomende draad aftakken (draadje of plaatje solderen) naar de andere aansluitingen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lampje

Dat heb ik eerder gedaan. Trilt uiteindelijk allemaal stuk.

Vroegah had je ook van die kastjes die je vanaf de zijkant met een ijzeren stifje kon doorverbinden.

Nu ben ik die niet meer tegengekomen.

UserID6342

Brezan en anders idd een watersport of campingzaak waar ze bijvoorbeeld campers bouwen.  In sommige caravans kom je ze ook nog wel eens tegen. Andere optie is misschien nog het stroomverdeelblok onder het dashboard van een 700 serie.  Komt 1x plus aan van de accu en gaat 4x plus uit.

Lampje

Bedankt Dirk,

Maar het is voor op mijn motorfietsje. Dat kon jij natuurlijk ook niet weten!

jeroen74

Een krimpverbinding gemaakt met een goede krimptang moet trilbestendig zijn. Gesoldeerde verbindingen zijn dat zeker niet.

Lampje

De aan/uit-schakelaar bedienen we via de zekering die er uitgetrokken wordt. Geen plek voor schakelaartjes :eusa_snooty:

UserID6342

Citaat van: jeroen74 op 27-01-2012 15:43:47
Een krimpverbinding gemaakt met een goede krimptang moet trilbestendig zijn. Gesoldeerde verbindingen zijn dat zeker niet.
Als je ze met zilversoldeer (meen ik) maakt zijn ze ook trilbestendig hoor.  Vraag maar eens aan Thuur , Marco of Yits.