Welke schijven?

Gestart door michiel945, 26-01-2012 22:19:52

Vorige topic - Volgende topic

michiel945

Mijn v70 2.5i lpg3 455000km is toe aan nieuwe remschijven.

Welke adviseren jullie? Ik stel geen grote eisen en ben niet van plan veel geld te investeren.

Bedankt voor jullie advies.

Grt,
Michiel

NinaPaul

Até (even google'n op autoparts/auto onderdelen en je zal wel een webshop vinden)

Hetzelfde merk dat volvo gebruikt, is goedkoper dan origineel en bijzonder goed.

let op! besparen op remmen, kan levens kosten. Ik adviseer dan ook om KWALITEIT te kiezen boven BUDGET.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Citaat van: michiel945 op 26-01-2012 22:19:52

Welke adviseren jullie? Ik stel geen grote eisen en ben niet van plan veel geld te investeren.

Grt,
Michiel
Koop een goed anker (oudijzerprijs) en een flink touw, voor het geld wat je eventueel overhoud kun je een extra WAverzekering afsluiten voor het geval je toch ergens tegen op knotst.

volvobug

Origineel volvo, via ebay.de. Verkoper volvo_p1800 pf zoiets. Schijven en blokken voor rond de 160'euro.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 26-01-2012 23:06:50
Citaat van: michiel945 op 26-01-2012 22:19:52

Grt,
Michiel
Koop een goed anker (oudijzerprijs) en een flink touw, voor het geld wat je eventueel overhoud kun je een extra WAverzekering afsluiten voor het geval je toch ergens tegen op knotst.

LOL!  ;D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Citaat van: NinaPaul op 26-01-2012 22:26:01

let op! besparen op remmen, kan levens kosten. Ik adviseer dan ook om KWALITEIT te kiezen boven BUDGET.

Budget moet ook voldoen aan de europese eisen.

henry classic v70

Als je bijv. schijven/blokken bij Brezan haalt heb je spullen die voldoen aan de eisen die jij stelt.
Dat komt er bij mij ook onder, rijd nooit echt hard en hoef dus ook niet te remmen bij hoge snelheden (waardoor meestal schijven krom trekken).
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daytonawim

Zelf haaalde ik altijd imitatie schijven en orginele blokken, een prima combinatie.
schijven gaan doorgaans 2 ton mee en de blokken wisselde ik na een ton preventief.

Ludo

Voor 200 euro ben je rondom klaar, origineel Volvo.
http://www.parts4swedes.nl/

Dat is toch geen kapitaal om over te neuzelen...  :eusa_doh:

NinaPaul

Citaat van: Ludo op 27-01-2012 15:25:35
Voor 200 euro ben je rondom klaar, origineel Volvo.
http://www.parts4swedes.nl/

Dat is toch geen kapitaal om over te neuzelen...  :eusa_doh:

toch al snel een afschrijving van € 0,002 (naar boven afgerond, 120dkm) per km.
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Bij ons zitten ze nu achterop bij een V70 N D5. Net een paar dagen, maar remt wel goed (al zou die nieuwe klauw ook wel verschil maken)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

JW

die 160 euro set van ebay.de ook gehaald, maar dan in 302 mm. werkt goed, stuk beter dan de imitatie set die er al langer op zat. die blokken waren knetter hard na een paar keer goed heetstoken (en dat gaat erg gemakkelijk met standaard remmen op een t5), resultaat was een paar 10.000 km verder dat de schijven flink dun waren en de boel ging trillen.
enige is dat de standaard remblokken van Volvo wat meer stoffen. Maar ze doen het op zich altijd goed. warm, koud, oud of nieuw, alles gemiddeld goed vind ik tot nu toe.

edit: je hebt ook goede merken die niet uit een origineel doosje komen. Toevallig (?) hadden wij matige imitatie op de 850, geloof van Scantech een jaar of 6 terug.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Midicijnman

Ik heb sinds een paar weken een setje Bosch schijven achter. Die bevallen prima en waren inclusief montage 120 euro.

snix

www.mijnautoonderdelen.nl

Even je kenteken invoeren en gaan. Remschijven daar zijn meestal van Bosch of Brembo. Kost daar niet veel. Zou alleen geen bosch remblokken nemen maar dat is mijn zeer persoonlijk ervaring daarmee. De veren die aan de blokken voor de voorzijde zitten waren bij mij zeer beroerd zodat het hele zooitje flink begon te rammelen op een klinkerweg.

Justin-850

Menschen!!!

Heb ik even een vraag. Ik heb momenteel 15" schijven, 280mm op m'n GLT'tje zitten. Ik heb 17" velgen, en binnen 5.000km moeten de schijven en blokken aan voorzijde vervangen worden. Kan ik nu, om een wat voller aangezicht te krijgen, zo over op 302 (16") schijven zonder aanpassing aan de remklauw?

Thanks for your reactions!

Gr. Justin