V70 ruilen voor oudere V70 T5 ??

Gestart door Plim, 15-07-2004 19:33:06

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

De T5 is waardevaster als je 10 kleppertje... alleen al gezien het grote aantal potentiële kopers op dit forum ;)

2.0keijzer

Als ik het goed begrijp: je krijgt een verse Airo EN gesloten beurzen? waar wacht je op!!!!!

Plim

Vandaag proefrit gemaakt. T5 motor is inderdaad verslavend. Maar toch stukken minder dan mijn vrouw en ik ons hadden voorgesteld.
Aan deze auto moet duidelijk nog e.e.a. gebeuren. Remmen zijn niet meer ok. Stuurbekrachtiging lijkt wel afwezig ! Verder blijkt bij nadere bestudering het gehele exterieur, muv. motorkap, dak en achterportier voorzien te zijn van veel krassen (echte diepe). De auto moet dus bijna helemaal overgespoten worden. Verder zit de passagiersstoel los, bij optrekken en remmen "knakt"er iets en beweegt de hele stoel. Electrische spiegel functioneerde niet en bij 120K moet er een nieuwe multieriem in (da's dus al over 8000 kilometer). Verder vond ik de koppeling erg zwaar en pakte hij bijna meteen (bijna aan vervanging toe ?)
De dealer stelt voor om alle technische problemen op te lossen en de auto van een 120K beurt te voorzien (dus met nieuwe multiriem). Hij vind alleen dat de monteur maar moet aangeven of het echt noodzakelijk is om de koppeling te vervangen en de remschijven. Maar voor het ombouwen van mijn radio en navigatiesysteem + spuiten vraagt hij 1200 euro (en dan is ie niet helemaal gespoten)

Vreemd genoeg heb ik er gemengde gevoelens aan over gehouden... Mijn eigen auto is gewoon erg mooi, zowel van binnen als van buiten. Technisch weet ik dat deze ok is. De ruil lijkt een slechte gok... ik denk niet dat ik hem aandurf. ??? ???
Venetian Red

Reitse

Als je er niet helemaal zeker van bent zou ik het niet doen. Van ruilen komt huilen en als je veel vertrouwen in je huidige wagen hebt...

BenC70ES

CiteerAls je er niet helemaal zeker van bent zou ik het niet doen. Van ruilen komt huilen en als je veel vertrouwen in je huidige wagen hebt...

Volledig mee akkoord, met een slecht gevoel zou k 't nooit doen... er zijn wagens (Volvo's) genoeg. Gewoon wat geduld hebben en je komt je droomexemplaar wel tegen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Edwin

Aah, das jammer Plim, maar inderdaad als je er niet 100% achter staat moet je het niet doen! Dan krijg je onherroepelijk spijt.
Kun je geen deal maken met de dealer dat ie al jou opmerkingen maakt, of dat je hem ANWB laat keuren (ipv monteur) en dan alle geconstateerde gebreken op kosten v/d dealer (door de dealer) laat repareren?

Succes met de keuze.

gr. Edwin.  8)

Plim

Citaat van: Edwin op 18-07-2004 20:16:32
Kun je geen deal maken met de dealer dat ie al jou opmerkingen maakt, of dat je hem ANWB laat keuren (ipv monteur) en dan alle geconstateerde gebreken op kosten v/d dealer (door de dealer) laat repareren?

Ik heb hier ook aan zitten denken. Maar stel dat hij dit doet, zonder dat ik in de kosten moet bijdragen, dan klopt er toch nog iets niet aan deze auto ? Waarom zou de dealer dit doen ? Ik krijg het idee dat hij met een probleem geval in z'n maag zit. Of is een T5 in gewoon dealerland een moeilijke auto ?

Overigens ben ik ook even bij een andere dealer geweest. Het valt me op dat aanzienelijk jongere auto's voor slechts een paar duizend (3 a 4)  euro meer te koop zijn (gewone T of T5).
Venetian Red

denkweb

veel dealers stoten de 850 series af naar de tussenhandel, deze verkopen ze zelf niet meer aan particulieren. Ik denk dat de dealer het jammer vind om de winstmarge weg te geven aan de tussenhandel (vaste reguliere prijsstelling) terwijl er nog een leuk centje aan de auto te verdienen valt. De V70 echter zal hij nog wel kunnen slijten en omdat de dagwaarde redelijk overeen komt zal hij dus blij zijn met de deal die hij jou gedaan heeft.... (en dat denk ik ...)

ElJapo

...Ik krijg het idee dat hij met een probleem geval in z'n maag zit..

Een goede V70 T5 is niet al te moeilijk kwijt te raken, maar zo te lezen heeft deze dus enige technische en cosmetische minpunten waardoor de dealer wellicht bang is er (te lang) mee te blijven zitten. Als je nu een goede V70 hebt zou ik 'm niet inruilen voor deze T5; zoals BenC70ES en BoBa Fett al zeiden: bij twijfel niet doen, er zijn nog genoeg andere T5's.

Jeroentjuh

Tis gewoon een slechte tijd in auto land, en misschien staat deze T5 er al een tijdje, of ze hebben een klant die een zo'n V70 zoekt, en daarom zo'n goed bod doen....

Plim

Gisteren nog een keer met de dealer gesproken: De monteur had ook gezegd dat de koppeling vervangen moet worden omdat hij nu al erg zwaar gaat. De drukgroep zou aan vervanging toe zijn, dus wordt de gehele koppeling vervangen. Ook zou hij hem HELEMAAL rondom opnieuw spuiten. 120K beurt met distributieriem, ombouw van radio en navigatie, nieuwe Deltamill airco, nieuwe voorbanden. Zijn laatste bod.....
Ik denk dat ik deze week een DEKRA keuring laat uitvoeren. Als daar geen gekke dingen meer naar voren komen en alles wordt voor de afgesproken prijs opgelost dan......... ???
Venetian Red

Plim

Citaat van: Luc op 21-07-2004 03:13:53
is alleen maar vultijd voor zo'n universeel autobedrijf! Kost hen bijna niks, maar als je het zelf moet laten doen zit je in no time aan 1500 treuri.

Kwil je niet van je T5 afhelpen, maar een dergelijke geschiedenis zou dus aan elke "verdacht" goedkope auto vast kunnen hangen.

1. Het gaat om een Volvo dealer. Ik ga ervan uit dat we daar geen verhalen gaan meemaken zoals we dat hebben kunnen lezen over PR-NF-22

hier het verhaal erbij

Of kennen we dit soort verhalen ook van Volvo dealers ?

2. Ik denk niet of de T5 verdacht goedkoop is (bijna 18K). Vind ik een hoop geld.
Venetian Red

Plim

Allemaal bedankt voor de feedback. Ik heb de knoop doorgehakt. Het wordt:

geen T5

althans nu niet. Ik heb besloten dat ik er noch op bouwjaar noch op kilometers op achteruit wil gaan. Dat betekent dat ik gewoon nog even ga sparen en wanneer ik een mooie T5 of R tegen kom die dan ga kopen.

Het heeft lang geduurd voordat ik dit besluit kon nemen  :P
Venetian Red