Groeten uit Zeeland :-)

Gestart door Arne, 29-01-2012 11:43:46

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: blauweroffel op 29-01-2012 18:41:16
Welkom,

doet me weer even denken aan mijn classic.
rijdt ie op gas?
Op het lijstje kan ook "rechterkoplampwisser repareren" gezet worden.

groet

BR

Aan de achterbumper te zien wel ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Arne

Ah, ja, goed dat je dat nog even quote. Ja, de V70 loopt inderdaad op gas met een tank in de reservewielbak. Altijd prettig tanken. Grappig genoeg zorgt dat er ook voor dat het voor ons goedkoper is om de Volvo te rijden dan de 307SW terwijl dat een goedkopere en lichtere auto was. Maar een diesel. ;-)

De rechter koplampwisser is niet defect. Ik had gewoon niet opgelet toen ik hem gewassen had en hem 'netjes' ONDER de sproeier teruggezet. Gelukkig was het nog niet nodig geweest om te sproeien, dus verplaatst en prima. ;-)

Citaat van: beunmaat op 30-01-2012 16:58:58EINDELIJK!! Nu kunnen we tenminste eens keer een serieuze zeedijkmeeting organiseren ;D

Zeedijk als in Terneuzen? Gisteren de V70 nog even bij de Westbeer geparkeerd en over de pier naar het licht voor de ingang van de sluizen gelopen. Koud man. ;-)
1997 - V70 Classic 2.5 10v

francois

mooie roffel  een goede kleur he  ;D

ha goes kom daar 2 keer per jaar langs met sleurhut
ga dan richting scharendijke

grfr

rogerV701998

Mooie V70! :eusa_clap:

Veel plezier ermee.

Taranis

Citaat van: beunmaat op 30-01-2012 16:58:58
Citaat van: Taranis op 30-01-2012 08:25:19
Het wordt onderhand een Zeeuwse invasie op dit forum ;D

EINDELIJK!! Nu kunnen we tenminste eens keer een serieuze zeedijkmeeting organiseren ;D

Dat kon eerder ook al, maar toen heeft iemand die meeting in de vriezer gestoken en is het deksel dichtgevroren denk ik :P

albert-jan850

bij 850 heb je een mooi kabelgootje zitten achter de accu waar je plus kabel doorheen kan komt hij achter de zekering kast uit
weet niet of het zo bij v70 is
er zit een dopje op je moet ff goed zoeken

Citaat van: Arne op 29-01-2012 19:59:34
Hmmm, inderdaad eens even naar die koplampwisser kijken. Was me nog niet opgevallen. Maar goed, ik moet er nog met het vergrootglas doorheen gaan. ;-)

PB over deurpanelen is binnen. Denk ik even over, maar kom ik op terug.

Nog een punt op het lijstje is het installeren van de Pioneer subwoofer die ik klaar heb liggen. Even kijken hoe dat het beste kan.

Arne

Citaat van: albert-jan850 op 31-01-2012 21:56:13
bij 850 heb je een mooi kabelgootje zitten achter de accu waar je plus kabel doorheen kan komt hij achter de zekering kast uit

Daar ga ik eens even naar kijken dan.

Overigens zag ik ergens een foto van een afdek deksel voor de CD wisselaar links achter in een V70. Betekent dat dat daar altijd een loze ruimte zit als je geen CD wisselaar in de auto hebt zitten? Ik neem aan dat ze die vorm niet extra in de carosserie stansen als je CD wisselaar bestelde... ;-)

darius

Zit idd altijd een ruimte. Welkom
No show, only go.

Arne

Citaat van: darius op 01-02-2012 10:53:59
Zit idd altijd een ruimte. Welkom

Bedankt. En goed nieuws. Want dan kan ik daar dus ook wat mee doen. :-)

Weet iemand ook nog een manier om de baggagerol hoger te leggen? Of moet ik daar even iets 'custom' voor laten maken?

JvW

Ook hier een welkom Arne! Prettige reisauto hoor een 10V op G3.
Ik heb er inmiddels ruim 100.000 kilometer in de V70 opzitten, maar het verveelt nog steeds niet.

Als je vragen hebt over de auto dan hoor ik die wel. Ik probeer het technische deel van de auto tegenwoordig steeds meer zelf te doen.

De rolhoes: doe er voorzichtig mee, het is echt poppenspul. Een rolhoes gaat (naar mijn ervaring) ongeveer twee jaar mee. Dan breekt de hele bende aan de binnenkant af. Er is (uiteraard) een reparatiehandleiding op het forum beschikbaar, dus je kunt het repareren.
Vwb het verhogen van de rolhoes, daar heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat het custom wordt inderdaad.

Heel veel plezier in de Roffel!

Arne

Bedankt Jaco. Leuk om jou hier dan ook weer te treffen. We hebben al een paar Volvo's gehad en nu weer een V70. Fijne reisauto's. Gisteren weer even op en neer naar Emmeloord geweest en dat is toch wel genieten. ;-)

Ik kom eigenlijk vrijwel niet meer bij Herman, maar we lopen elkaar nog wel eens tegen het lijf.

Ik gokte het al met de rolhoes. Die van ons is nog verder prima, maar hij zou een stukje omhoog moeten om wat dingen af te dekken die we standaard bij ons hebben. Even kijken of we mooie beugeltjes in aluminium kunnen maken of zo. Maar dat laat ik nu nog even wachten. Nu te koud. ;-)

arjen850

Kijk aan, nog een zeehond erbij ;D welkom met je mooie V :eusa_clap:

blauweroffel

Citaat van: Arne op 01-02-2012 08:44:28
Citaat van: albert-jan850 op 31-01-2012 21:56:13

Daar ga ik eens even naar kijken dan.

Overigens zag ik ergens een foto van een afdek deksel voor de CD wisselaar links achter in een V70. Betekent dat dat daar altijd een loze ruimte zit als je geen CD wisselaar in de auto hebt zitten? Ik neem aan dat ze die vorm niet extra in de carosserie stansen als je CD wisselaar bestelde... ;-)

Je hebt een accessoire:  een verhoging met deksel waar een CD wisselaar in past. DE Cd wisselaar kan in de loze ruimte mbv een beugel, maar dan past het passtuk niet meer. Ik heb ooit toen een gat gemakt in het passtuk (heb het nog liggen hier), later een passtuk met deksel op de kop getikt, staat wel mooi. Overigens had ik de wisselaar vastgeklemd mbv wat schuim en doeken, ging prima.
Soms kun je een wisselaar met kabel op de kop tikken: let wel o:  als het uit een V40 komt is de wisselaar kabel te kort voor een V70!

BR

Arne

Mooie tip. Maar ik zit er aan te denken om de ruimte open te maken. Ik zou wel een 'vakje' kunnen gebruiken in de laadruimte voor wat klein grut dat anders toch rond gaat slingeren.

blauweroffel

Je hebt ook nog opstaande netjes die je li en re kunt monteren.
Is wel moeilijk aan te komen.
BR