Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5

Gestart door TonV70R, 30-01-2012 09:11:14

Vorige topic - Volgende topic

TonV70R

Citaat van: arjen850 op 18-05-2014 20:02:53
Binnenkort maar even een rondje met je mee doen dan, ben erg benieuwd :D

Dat kan natuurlijk.  Spreken we wel even af via PB
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

KM stand 327.528

Het is al weer even geleden dat de remmen los geweest zijn en er nieuwe olie op is gekomen.
Vandaag dus tijd gehad om de remmen te doen, Voorzijde is vorig jaar allemaal vervangen, achter zit er vanaf aanschaf al op. Remblokjes achter schieten behoorlijk op, kunnen nog even mee, maar gaan binnenkort er wel af, denk dat dan meteen maar even de schijven ga vervangen, is alles weer netjes fris.
Dan binnenkort nog even olie vervangen, luchtfilter en het interieurfilter, dan kan deze er weer een tijdje tegen.
De voorbanden zitten nu ook aardig aan de grens van de indicatoren, tijd om eens te gaan kijken naar een setje nieuwe Michelin voorbandjes.

Verder vandaag de motorkap gekleid en daarna gepoetst met de machine. Leuk werk om te doen. Morgen maar eens verder met de rest van de auto te kleien en daarna poetsen.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

KM stand 328.148

Zo de nieuwe Michelin Pilot Sport 3 banden zijn weer gemonteerd.
De "oude" banden hebben het zo'n jaartje volgehouden en waren na bijna 20.000km op  :o

Tijdens de controle van de remmen achter zag ik dat de blokken erg slecht waren wat ook soms tot irritant piepen kwam bij het remmen.

Tijd voor vervanging dus, meteen maar de remschijven vervangen en de handremschoenen (net een jaar oud) , maar het ligt nu toch allemaal los.
Beter nu in 1x goed dan alles in 2x doen.

Meteen maar even de spullen voor de motor besteld, luchtfilter, interieurfilter, bougies en een nieuwe bobine (oliefilter had ik al eens gehaald)

Partijtje onderdelen ;D

Eerst maar eens achter begonnen om de remschijven te vervangen.
Zo zagen de ouder remblokjes eruit (zoek de verschillen):

Links achter ging het voorspoedig, rechtsachter wat minder. Het dunne veertje van de handremschoentjes brak doormidden. Op de vrijdagavond..... ::)

Zaterdags de dealer dicht, dus maar wachten tot maandag en nieuwe veertjes besteld. Meteen links en rechts allebei maar vervangen, dus ook de wat dikkere veer.

Alles er weer op, lekker vers:

Interieurfilter was er na een jaar en 25.000km ook wel aan toe, toch maar eens wat vaker vervangen.

De R loopt weer mooi rustig met de nieuwe bobine, heel af en toe had ik met de oude een hikje. Oude zag er al wat minder uit, dus deze toch maar vervangen:

Nieuwe bobine:

Al met al weer een mooi beetje onderhoud gedaan aan de R.

Ook zijn er nieuwe sierstukken (ovaal) besteld voor de uitlaat, deze gaan we er na de vakantie maar eens opzetten. Spul zit nu wat vast heb ik gezien en heb geen zin vlak voor de vakantie nog van allerlei ellende aan te halen.
Na de vakantie maar eens kijken.

Het powerflushen van de bak heeft hem ook wel goed gedaan, de bak schakelt nog steeds rustig en de lock-up werkt ook beter lijkt het wel.

KM 328.966
Voor de vakantie de olie ververst, ditmaal Shell ipv Kroon, kijken hoe dat bevalt.

Edit: Olie verversen toegevoegd.

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Zo we zijn weer terug van vakantie met de sleurhut.
Dit maal niet naar Duitsland (Moezel), maar lekker in Nederland gebleven in Drenthe (Gasselte).
Lekker relaxed 150 km rijden en we zijn op de camping.
3 weken lang mooi weer gehad eigenlijk, een klein buitje regen, mocht eigenlijk geen naam hebben. Denk dat we precies de goede periode weg vakantie gehad hebben als ik de voorspellingen zo zie.
Totaal maar 1600km gereden(waarvan zo'n 450 om te kijken bij diverse zaken naar een andere voortent) , dat is wel wat anders dan de voorgaande jaren in de vakantie. ;D

De eerste week lekker rustig op het veld  :P

De jongens konden mooi met de bal trappen en verder dus geen anderen op het veldje.
De 2e week een campertje erbij en de laatste (3e) week stond het vol.

We hebben ons wel vermaakt, eerste weekend naar het Truckstar festival, 2e weekend Gamma Racing Day. Verder veel in het zwembad gelegen, beetje wezen winkelen en Hunebedden bekeken

Vorige week de 330.000km voorbij zien komen

De terugweg zoop de R behoorlijk, reden was dat er veel vakantieverkeer was en ik telkens zo net onder de 90 moest gaan rijden.
Het laatste stuk gelukkig weinig ander verkeer gehad en op naar de 95-100, dat scheelt een mooi beetje in verbruik. Kon me van vorig jaar ook al niet meer voorstellen dat het verbruik zo hoog lag.

Vandaag de R even schoongemaakt van binnen en van buiten. 3 weken geleden was ie gewassen, werd dus ook weer tijd.
Hij staat er weer netjes bij, kan dus morgen weer mee naar het werk.

Heeft gewoon weer lekker gelopen zonder olieverbruik met de caravan erachter  :)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

KM stand 331250

Sinds begin van de vakantie regelmatig het lampje aan van de abs en Traction control.
Vorig jaar 1 a 2 keer gehad, daarna niet meer het probleem gezien.

Net voor de vakantie de afvoerbuizen van de parafaan nog schoon gemaakt en waarschijnlijk dus water over de module.
Omdat de module al gekit is even bij Arjen850 een module opgehaald om te kijken of dit het probleem inderdaad is. :eusa_clap:
Sinds de montage blijven de lampjes uit , dus inderdaad de module.
De R moet aankomende week voor de apk dus dan moet het werken.
Ik weet niet wie de module afgekit heeft welke er reeds inzat, maar deze zit behoorlijk dicht. Omdat ik momenteel niet al te veel tijd heb de module van Arjen overgenomen.  :eusa_clap:
Aankomende winter de eigen module maar eens los halen en kijken wat er aan de hand is.

Eerst aankomende week de apk, dan mogen de nieuwe sierstukken er ook op.

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Vandaag is de R weer met glans door de APK gekomen, geen apk punten :eusa_dance:
Binnenkort de andere sierstukken monteren.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Welke sierstukken zijn het geworden? 8)

TonV70R

Iets ovaals, zal jou bekend voorkomen   8)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

rifwachter

Citaat van: TonV70R op 05-09-2014 22:06:43
Binnenkort de andere sierstukken monteren.

Ik wacht geduldig op je bericht als ze er af zijn.  ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

TonV70R

KM Stand 331.675

Enige tijd geleden de apk laten uitvoeren.

De enige opmerking bij de apk was dat het spruitstuk begon te scheuren  :(  , echter dit was geen afkeur maar het begin was te zien.
Alleen van onderen te zien, dus er maar eens onder gekeken, en ja.... gescheurd.

Wat nu? Een Japanifold of een S60R spruitstuk?

Bij Elferink een Japanifold gehaald, deze schoongemaakt (voor zover het nodig was) en de boel alvast maar eens met WD40 ingespoten.

Het was die periode mooi weer, dus ben lekker met de cabrio naar het werk geweest en ondertussen kon de boel dus gedemonteerd worden.

Bij het demonteren van het hitteschild viel het al op dat 1 bout van de downpipe aansluiting op de Turbo er al los in zat.

Alles nog maar eens een paar keer ingespoten met WD40 en uiteindelijk de tapeinden er netjes uit kunnen krijgen. Indien het wat lastiger ging gewoon weer ingespoten en laten staan.

Turbo meteen geheel eraf gehaald, dan kon deze ook eens goed schoon gemaakt worden.

Daarna dus het spruitstuk eraf en ja hoor, netjes te zien de scheurtjes

Het "nieuwe" spruitstuk

Ziet er al beter uit

Ondertussen dus de turbo schoongemaakt, gecontroleerd op speling, maar het voelde allemaal goed.
Slangetjes en montagemateriaal besteld bij de Volvo dealer (kost wat maar heb je ook wat ::) ).: Tapeinden, pakkingen, waterslangetjes, moeren, klemmetjes etc.

Het hele spul weer rustig aan gemonteerd, boel netjes met de momentsleutel vastgezet.

Omdat toch alles nu los lag meteen alle vacuüm slangen maar vervangen. Ik had al eea gekocht toen ik de carterventilatie vervangen had, maar was er nog niet verder mee gekomen. Dat dus meteen gedaan, was geen overbodige luxe.
Bij het vervangen van de vacuüm slangen kwam ik erachter dat de bekabeling van de nokkenassensor door was. Waarschijnlijk bij het verwijderen van de slangen wat geraakt.

Arjen850 even een berichtje gestuurd en daar een andere sensor opgehaald en deze weer gemonteerd.(meteen een extra beschermslang eromheen gedaan).

De aansluiting op de turbo richting intercooler was ook behoorlijk aan vervanging toe zeg maar:

De slang bij het gasklephuis had ik al eens in de vakantie "gemodificeerd" deze wou ik meteen vervangen. Ik zag bij ET een setje slangen van DO88 en heb deze maar besteld. Eens kijken hoe dit zich houdt, bevalt het niet, komt er weer origineel op.

Olie in de turbo invoer laten lopen, koelvloeistof in het systeem.

Dan even een paar keer rond laten draaien zonder de bobinekabel erop en dan maar eens gaan kijken als deze wil starten met de kabel er weer op.

Was gewoon weer starten en draaien. Mooi rustig.
Rustig aan het koelvloeistof op niveau gebracht en ontlucht. Controle of er geen lekkage was/is en het ziet er allemaal netjes uit.

Daarna een stuk proefgereden en het rijdt weer lekkeR.

Ondertussen zo'n 2 weken verder en dit weekend maar even onder de auto kijken of het er allemaal nog goed uitziet. Moeren controleren etc.

Volgend projectje ligt al even in de stelling

Verder de winterwielen voor dit seizoen voor elkaar gemaakt.
Ik had een setje Meteor liggen welke ik wou gaan opknappen en monteren, echter gaan we met wat anders rijden.

Mooie Michelin bandjes voor de winter

De Meteor velgen gaan in de verkoop op MP.

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Mooi werk weer Tonnie! Fraai sierstukje (of worden het sierstukjes?), ik herken ze ;D

TonV70R

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

rifwachter

Bedankt voor één van de twee mooie ronde sierstukken, deze komt onder de Rode 850R.  :eusa_dance:
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

TonV70R

KM Stand 332.544

Maar weer even een update.
Eind oktober heb ik de ronde sierstukken vervangen door ovale sierstukken.
Tevens is er toen een ruitenwisserarm en wisserblad van een Renault Clio 2 gemonteerd aan de achterzijde.

Ook heb ik de winterbanden reeds gemonteerd en de wintermatten er in, het weer is er nog niet naar maar toch.
Morgen weer onder het mes en daarna dus weer een paar maand rustig aan doen (niet tillen etc), dus dat is de reden dat beide auto's (Fiesta en de V70R) allebei al winterklaar staan.

En zo ziet het er nu uit

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022