Boost Controller gemonteerd!

Gestart door Zippo, 17-07-2004 19:31:15

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Citaat van: s©ub@ op 19-07-2004 22:56:30
ik heb mijn max ratio op 82 staan en gain op 3 (beladen met sleurhut) en 4 of 5 als het grappig mag zijn... ;D

hoor alleen af en toe een fluittoon bij vollast, wastegate?

Gaat dat niet te gek??
Ratio van 82!!!!!!! Misschien is 't anders bij een automaat?
Hoe gaat dat als je hem op 5 hebt staan?

Die fluittoon lijkt mij de wasegate......

s©ub@

bij die ratio van 82 draait ie netjes 1.15 bar op gain 4, dus te gek zou ik het niet noemen...

bij het overschakelen houd de warn hem netjes tegen bij 1.3 bar (regelt terug met 10%)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

M a r c

Het hangt ervan af of je de originele solenoid hebt gebruikt of de Blitz solenoid. Daarnaast is het type wg-actuator ook bepalend voor de Ratio-setting. Zippo heeft een 19T met 300/70 neem ik aan en Scu zal een 18T met 275/80 hebben. Dat verklaart de verschillen. Zelf had ik mijn Blitz met de 18T en 300/70 afgesteld staan op Ratio 76 en Gain 3. Dan haalde ik in 4e versnelling exact de 1,3 bar.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

s©ub@

da's bij mij dus ietsie moeilijker...

mede omdat de AT nogal wat probs had met de 18T en het beperken van de boostpeak (waarvoor dus de Blitz gekomen is).

bij mij is het inderdaad 18T met een 275/80 wastegate en de solenoid van blitz gemonteerd en heb ik um afgeregegeld op een max boost van 1.2 bar; met de piek die hij krijgt bij overschakelen komt ie (in de peak hold) uit op max 1.38bar; dus doel bereikt ;)

1.6 zal ik hopelijk nooit meer zien ;D

YellowBanana

Hmm, ik blijf het raar vinden dat jij zo'n peak hebt met overschakelen, zelfs met een EBC. Volgens mij zou de ECU van de automaat deze moeten terugregelen? Heb je wel eens geprobeerd om de ECU van de automaat te wisselen met die van een soortgelijke auto?

s©ub@

nope...

ben nog geen automaat ecu tegengekomen die beschikbaar gesteld werd... als er vrijwilligers zijn met een T-5R automaat hoor ik dat natuurlijk graag hè? ;)