Addertje onder het verzekeraarsgras

Gestart door Lampje, 27-12-2011 12:40:37

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Je hebt nu zaken in gang gezet. Ingestemd met een bepaalde aanpak. En gedane zaken nemen geen keer.

Wij wilden onszelf wapenen tegen unfair getouwtrek van de tegenpartij. Onze eigen zoon beschermen tegen de boze buitenwereld. Die zoon van ons fietst nu op een vervangende damesfiets. Is heel bezorgd over of hij zijn eigen type fiets uberhaupt nog wel terugziet. Hij had 'm zorgvuldig uitgezocht.

We dachten een bepaalde service conform dekking te krijgen. Onze eigen partijen, onze verzekeraar en onze fietsenwinkel lijken geen haar beter. Allemaal onderdeel van dezelfde boevenketen, die ook nog eens door ons allemaal gefinancierd wordt.

Als ze niet uitkomen aan het einde van het jaar, dan worden collectief de premies weer over onze ruggen verhoogd. Kunnen ze niet woekeren op pensioenverzekeringen, dan moeten ze dat toch ergens anders weer terugverdienen?

Lampje

@Cas: nee, de fietsenwinkel is letterlijk, volgens de polis, tussenpersoon. Hij is dus onderdeel van de keten: mag zelf schades vaststellen plus repareren.

henry classic v70

Moraal van dit verhaal is volgens mij dus dat je géén fiets moet verzekeren maar gewoon een goed slot moet kopen.
Als jij bestuurder bent van een fiets en tegen een auto aanrijdt dan dekt je WA verz. toch de schade en hoef je daar toch geen fietsenverz. voor af te sluiten?
Of was het puur voor de vernielingen in een fietsenhok of iets dergelijks
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lampje

Citaat van: henry classic v70 op 27-12-2011 14:20:41
Of was het puur voor de vernielingen in een fietsenhok of iets dergelijks

Wij dachten idd die verzekering puur voor dit laatste nodig te hebben. Hoe vaak heb je nou een aanrijding op je fiets?

En als je achterlicht er afgetrapt is, dan kijk je wat hij nieuw kost en hoe makkelijk je er bij kunt om het zelf te verhelpen. Je hebt sowieso 75 Euro eigen risico bij elke schade, dus die komt er bij dit botsinkje ook nog eens bij.

Trapt een-of-andere anonieme joker je voorwiel dubbel? Daar heb je dan die verzekering voor.

henry classic v70

Deze fietsverz. klopt van geen kanten en ben je waarschijnlijk voor €300,= de boot in gegaan. Maar blijf het een vreemd verhaal vinden en dan nog iets:    die € 75,= eigen risico hoef jìj niet te betalen man dat moet de tegenpartij doen!! (schiet mij maar in de kerstversiering ik snap 't niet meer)

Lampje

Heel simpel: er staat gewoon in de kleine lettertjes: voor iedere schade 75 Euro eigen risico. Dus ook schade die door een 3e veroorzaakt wordt. Totaal waardeloze verzekering dus...

henry classic v70

Dat had die zogenaamde fietsenmaker/tussenpersoon je dan wel even mogen vertellen dat bij elke schade (ook door derden) je een eigen risico hebt.
Inderdaad waardeloos!!

Lampje

Update: de verzekeraar van de tegenpartij heeft de compensatie van premieverlies afgewezen. Dus mijn eigen maatschappij heeft dat besluit 1:1 doorgezet. Onder het mom, daar kunnen wij dus ook niets aan doen.

Fietsenmaker vond dat zelf ook wel wat raar en zou even bellen. Net bij 'm langs geweest om te vragen hoe 't staat. Hij moet nu nog steeds bellen...

Wordt vervolgd...

BBS

Citaat van: Lampje op 03-02-2012 17:45:33
Update: de verzekeraar van de tegenpartij heeft de compensatie van premieverlies afgewezen. Dus mijn eigen maatschappij heeft dat besluit 1:1 doorgezet. Onder het mom, daar kunnen wij dus ook niets aan doen.

Fietsenmaker vond dat zelf ook wel wat raar en zou even bellen. Net bij 'm langs geweest om te vragen hoe 't staat. Hij moet nu nog steeds bellen...

Wordt vervolgd...

Ik zou heel rap een andere goede verzekeraar opzoeken en bij deze huidige verzekeraar alles weghalen.

Alleen daar al mee dreigen wil nog wel eens flink helpen...
Want als dit gezeur over een fiets gaat, hoe gaat het dan als het echt een keer goed mis is :eusa_think:
Volvoloos....

Lampje

Citaat van: BBS op 04-02-2012 07:46:08
Ik zou heel rap een andere goede verzekeraar opzoeken en bij deze huidige verzekeraar alles weghalen.

We hebben daar ( http://www.enra.nl/verzekeringen/fietsverzekering ) gelukkig maar één verzekering lopen; dit was meteen de laatste.

Ik adviseer iedereen daar weg te blijven!

Lampje

Update: ik heb vanavond de stoute schoenen aangetrokken en de aanstichter van het kwaad zelf gebeld. De bestuurder van de leaseauto.

Verhaal rustig uitgelegd. Zijn conclusie: stelletje hufters!

Zijn voorstel was de helft van de ontstane schade op onze rekening te storten. Mee akkoord gegaan.

Besloten om maar helemaal geen verzekering voor deze fiets meer aan te schaffen, ook al is hij nu gloedje nieuw.

Ze gaan maar lekker ergens anders woekeren :eusa_dance:

BBS

Citaat van: Lampje op 05-02-2012 19:59:47
Update: ik heb vanavond de stoute schoenen aangetrokken en de aanstichter van het kwaad zelf gebeld. De bestuurder van de leaseauto.

Verhaal rustig uitgelegd. Zijn conclusie: stelletje hufters!

Zijn voorstel was de helft van de ontstane schade op onze rekening te storten. Mee akkoord gegaan.

Besloten om maar helemaal geen verzekering voor deze fiets meer aan te schaffen, ook al is hij nu gloedje nieuw.

Ze gaan maar lekker ergens anders woekeren :eusa_dance:

Dit is nog eens keer een uitslag waar volgens mij iedereen terecht blij mee kan zijn. :eusa_clap:
Volvoloos....