powersteering olie -> is GM olie oke?

Gestart door GerbenTrumpet, 13-02-2012 08:52:10

Vorige topic - Volgende topic

GerbenTrumpet

dag heren, met de kou had ik t idee dat mijn stuurbekrachtigings-olie-peil laag is. Nu heb ik nog olie liggen van 2 jaar geleden toen mijn saab 900 classic hetzelfde verschijnsel had. Ik heb bij de garage GM gekocht voor de stuurbekrachtiging. Weet iemand of ik deze olie ook kan gebruiken voor mijn 850 estate 2.5 20v automaat?

alvast bedankt,

vr.gr.
gerben

Lampje

Ik had hetzelfde euvel en dezelfde vraag. Er schijnt gewoon ATF in te mogen. Ik had nog een fles Dexron III liggen en daar een half litertje van bijgegoten. Reservoir stond bijna leeg.

Mijn stuurbekrachtiging maakte tijdens strenge vorst bij rechtuit een brommend geluid de eerste 2 km. Daarna ging het weg. In bochten geen probleem. Bij jou ook zoiets?

Misschien dat keerringen in het stuurhuis bij kou niet zou goed de olie kunnen binnenhouden?

Turbo-Geek

Reguliere ATF olie (automatic transmission fluid) voldoet prima. De ATF dextronIII is ook goed maar simpele ATF ook. Stuurbekrachtiging is een simpel systeem en zal qua werking hetzelfde moeten functioneren met alle typen ATF.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

GerbenTrumpet

oke bedankt. Nu weet ik niet zeker of mij GM 'power steering / transmission oil' goed is. Er staat bijna niets (zinnigs) op de fles behalve de letters gr.4.580.

Maar wat denken jullie, kan dit er gewoon in?

alvast dank.
groet
gerben

mehn

Citaat van: GerbenTrumpet op 13-02-2012 10:44:39
oke bedankt. Nu weet ik niet zeker of mij GM 'power steering / transmission oil' goed is. Er staat bijna niets (zinnigs) op de fles behalve de letters gr.4.580.

Als ik antwoord op jouw vraag zou willen geven moet ik eerst via google zien te achterhalen wat gr.4.580 is en of die olie ook aan de dexron3 norm voldoet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: GerbenTrumpet op 13-02-2012 10:44:39

Maar wat denken jullie, kan dit er gewoon in?

alvast dank.
groet
gerben

gr.4.580. = Dexron VI = compatible met Dexron III

GerbenTrumpet

oke super, dank. Dan ga ik black-black verblijden met wat vocht.