In-car audio uitbreiden/verbeteren

Gestart door Arne, 30-01-2012 17:26:20

Vorige topic - Volgende topic

Arne

Ok, we hebben de V70 met daarin een JVC radio/cd/mp3/carkit verhaal. Mooi geregeld. De standaard speakers klinken lekker en daar heb ik dan ook weinig over te klagen. Misschien de achterspeakers eens aanpakken, want die klinken wat dof.

In de Peugeot hadden wij een Pioneer TS-WX205A liggen. Een mooie sub met een prima geluid. Nou kan ik die weer opnieuw achterin de Volvo leggen, maar ik vroeg me af wat de ervaringen hier zijn met het inbouwen van een sub onder een van de voorstoelen en of er al inbouw-tips zijn. (Overigens, tips voor makkelijk aansluiten in de koffer zijn ook welkom.)

En ik heb gelezen over D-stijl speakers. Ik heb de roosters zien zitten, maar er zit bij ons niets achter. Ook niet gezien of er bedrading voor ligt. Wat voegt het toe?
1997 - V70 Classic 2.5 10v

niwesa

Ben zelf bezig geweest met de audio onlangs. Via een ander forum kreeg ik eigenlijk het advies om alleen speakers (composet) voor in te bouwen. Geeft het meest getrouwe stereo effect.

Ik heb er wel een versterker in zitten nu, en ben heel erg tevreden over het geluid.

Ook de bassen zijn voor mij meer dan voldoende, maar dat is natuurlijk persoonlijk en sterk afhankelijk van je muziek voorkeur.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

NinaPaul

Budget en wens afhankelijk,

Algemeen kan je zeggen dat 50 watt rms compo set voorin en een 150rms subwoofer (let op! 150watt rms is niet voor een sedan in de koffer ivm demping) voldoende zijn.

Met deze "algemene" waarde
Inbouw voor subwoofer zou ik bij een sedan in de houdeplank doen (infinite baffle/free air)(bv. 2x 16,5cm)
Bij een estate zou ik gewoon een 10"of 12" nemen in een gepoorte behuizing

Geen ervaring met volvo 850, heb genoeg aan mijn boombox mini R53
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piere

Citaat van: Arne op 30-01-2012 17:26:20
En ik heb gelezen over D-stijl speakers. Ik heb de roosters zien zitten, maar er zit bij ons niets achter. Ook niet gezien of er bedrading voor ligt. Wat voegt het toe?

5.1 surround jonguh! ;D

Nee het is wel fijn om te hebben, je geluid klinkt iets voller, maar echt een extreem verschil hoor je niet als je radio gewoon staat afgesteld.
Ik persoonlijk rij zelden met mensen achterin, dus bij mij staat het achteraan iets luider dan voor. En dan maken D-stijl speakers natuurlijk wel verschil.

De bedrading ligt er normaalgezien wel ja.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/