verandering gas tank

Gestart door kobus, 02-02-2012 10:13:57

Vorige topic - Volgende topic

darius

Bruto Ludo 100 procent zou 56 ltr zijn.
No show, only go.

kobus

die reactie was voor een lpi installatie ik heb een verdamp installatie.er is mij vertelt dat er verschil in tank is.

GeertG

Even voor de duidelijkheid.........(voor zover mijn kennis rijkt)

Voor een installatie met een verdamper (zoals ik die heb):
een tank met een inhoud van 77 liter is mogelijk zonder dat de bodem van de achterbak verhoogd wordt (en dan spreek ik uit eigen ervaring)

Voor een LPi installatie (voor zover ik hier gelezen heb):
een tank met een inhoud van 67 liter is mogelijk zonder dat de bodem van de achterbak verhoogd wordt

Correct me if I'm wrong..... :eusa_whistle:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

NinaPaul

Citaat van: kobus op 06-02-2012 12:55:49
die reactie was voor een lpi installatie ik heb een verdamp installatie.er is mij vertelt dat er verschil in tank is.

Het verschil in inhoud zit hem in de plaats die de LPi pomp inneemt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Midicijnman

Ik heb nu een 55 l tank omdat een 67 l tank 2 cm omhoog komt. Leek me niet zo handig. Ik overweeg overigens wel een wissel want ik sta toch wel heel vaak bij de pomp. Iedere 400 km is het raak.
Ik volg dit topic dus ook omdat ik me ook al afvroeg of dat straffeloos te doen is.

lebowski

Citaat van: GeertG op 06-02-2012 13:01:25
Even voor de duidelijkheid.........(voor zover mijn kennis rijkt)

Voor een installatie met een verdamper (zoals ik die heb):
een tank met een inhoud van 77 liter is mogelijk zonder dat de bodem van de achterbak verhoogd wordt (en dan spreek ik uit eigen ervaring)
Welk merk en inbouwer heeft dit gedaan?

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 06-02-2012 13:09:59

Helemaal niet.
Het gaat om het type tank.

NinaPaul

Citaat van: Ludo op 06-02-2012 17:08:12

Helemaal niet.

wel even volledig zijn he, gewoon een random stuk quoten kan iedereen.

Bij eenzelfde Buiten formaat zal er wel degelijk verschil zijn mbt de inhoud wanneer je wel of geen pomp in de tank hebt zitten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MrCain

Citaat van: Midicijnman op 06-02-2012 15:37:35
Ik heb nu een 55 l tank omdat een 67 l tank 2 cm omhoog komt. Leek me niet zo handig. Ik overweeg overigens wel een wissel want ik sta toch wel heel vaak bij de pomp. Iedere 400 km is het raak.
Ik volg dit topic dus ook omdat ik me ook al afvroeg of dat straffeloos te doen is.

Heb ook een 67L tank en past net! Je moet wel de vorm van het deksel van de appendagekast uit het deksel van je kofferbodem uitfresen en dan hoeft de kofferbodem niet opgehoogd te worden.

Je merkt het wel dat je een grotere tank in je koffer heb liggen : niet alleen bij het tanken  :eusa_whistle:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 06-02-2012 17:34:45

Helemaal niet.

Bij eenzelfde Buiten formaat zal er wel degelijk verschil zijn mbt de inhoud wanneer je wel of geen pomp in de tank hebt zitten.

Dan hebben we het over pakweg 2, max 3 liter verschil.  ::)

De tank van Kobus is een duo tank van 55 liter bruto.
De tank van GeertG is een ufo tank van 77 liter bruto.
In beide zit geen pomp, het is énkel het type tank wat het verschil maakt.

NinaPaul

Citaat van: Ludo op 06-02-2012 17:41:52

Helemaal niet.

Dan hebben we het over pakweg 2, max 3 liter verschil.  ::)

De tank van Kobus is een duo tank van 55 liter bruto.
De tank van GeertG is een ufo tank van 77 liter bruto.
In beide zit geen pomp, het is énkel het type tank wat het verschil maakt.

En daarom moet je dus het hele verhaal citeren. Aangezien het ging over "of er wel of geen verschil in de tank zit".

Niets meer, niets minder.
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 06-02-2012 18:00:12
En daarom moet je dus het hele verhaal citeren. Aangezien het ging over "of er wel of geen verschil in de tank zit".

Niets meer, niets minder.

Je had het over een pomp, en buitenformaten, die het verschil maken.
Ik had ook zonder citaat kunnen schrijven, dat je onzin uitkraamt.
Was dat dan nóg beter geweest?.

Topicstarter heeft hier alleszins geen boodschap aan, hij stelt zich enkel de vraag of een ringtank groter is.
Darius zijn tank bevat een pomp, inhoud 56 liter, zijn eigen duo tank heeft 55 liter, beide bruto.
Netto inhoud is bij beide identiek, over welk plaatsverschil van pomp of buitenformaat heb jij het dan. ???  ::)

NinaPaul

Dan heb jij het verkeerd begrepen.

CiteerNetto inhoud is bij beide identiek, over welk plaatsverschil van pomp of buitenformaat heb jij het dan.
Ik heb het daar niet over gehad, ik reageerde enkel op het aangehaalde citaat.

-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 06-02-2012 18:30:59
Dan heb jij het verkeerd begrepen.

Ik begrijp datgene wat ik lees wel degelijk.

Citaat van: kobus op 06-02-2012 12:55:49

::)

NinaPaul

Waarom doe je dan zo moeilijk?

Citeer... lpi installatie ik heb een verdamp installatie.er is mij vertelt dat er verschil in tank is.

Mijn reactie:
CiteerHet verschil in inhoud zit hem in de plaats die de LPi pomp inneemt.

Jip en janneke taal dan maar!
In een liter-pak melk past enkel een liter, doe je er iets anders bij in, heb je minder melk in het pak.
Wil je met "iets anders erin" nog steeds een liter melk hebben, moet je het pak vergroten.

Je kan niet met eenzelfde buitenafmeting gelijke inhoud hebbe, bij gelijke inhoud zal de tank atmeting toennemen.
Verder is het nutteloos om een LPi pomp in een tank te hebben zitten, wanneer deze niet word gebruikt.
zo moeilijk is het allemaal niet.

Dus ja er is verschil in tank, zoals ik zeg. (niets meer en niets minder)

-Gottfried Leibniz