Verstuiver(s) vervangen

Gestart door denkweb, 18-07-2004 12:03:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gunnar

Dus 5 volledige verstuivers van een audi dan?
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

TOHCIM

"Nozzles" zijn in mijn bijzijn vervangen, alle vijf !!!!
Aan het uiteinde van de 5 verstuivers zit een wartelmoer voor een zeskant sleutel, als je deze loshaalt komt er aan de ene kant de veer met stelplaatjes uit, en aan de andere kant de nozzle met naald. ;D
Mijn Volvo V70I 01/1999
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

TOHCIM

Zie daar:

http://shop.dieselschrauber.de/duesen_neu.html

De verstuivers zijn identiek aan die van de VAG AEL motor, echter de verstuiver met de "Ndelhubgeber" van VAG heeft een langere kabel maar wel dezelfde stecker.
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

denkweb

Citaat van: TOHCIM op 04-01-2008 17:15:41
"Nozzles" zijn in mijn bijzijn vervangen, alle vijf !!!!
Aan het uiteinde van de 5 verstuivers zit een wartelmoer voor een zeskant sleutel, als je deze loshaalt komt er aan de ene kant de veer met stelplaatjes uit, en aan de andere kant de nozzle met naald. ;D
Mijn Volvo V70I 01/1999

Hier 850 1996... wellicht dat er dan toch verschil inzit?

En voorzichtig met die plaatjes!!

pwassink

#19
Citaat van: denkweb op 05-01-2008 09:52:22
Citaat van: TOHCIM op 04-01-2008 17:15:41
"Nozzles" zijn in mijn bijzijn vervangen, alle vijf !!!!
Aan het uiteinde van de 5 verstuivers zit een wartelmoer voor een zeskant sleutel, als je deze loshaalt komt er aan de ene kant de veer met stelplaatjes uit, en aan de andere kant de nozzle met naald. ;D
Mijn Volvo V70I 01/1999

Hier 850 1996... wellicht dat er dan toch verschil inzit?

En voorzichtig met die plaatjes!!

Die stelplaatjes horen bij de oude verstuiver, en om de hele serie stelplaatjes zo terug te zetten geeft zeker geen goed resultaat. 

In principe moeten die nieuwe verstuivers voor montage ook stuk voor stuk " afgesteld"  worden met een doosje stelplaatjes om een zo egaal mogelijk injectiebeeld te geven voor elke cilinder afzonderlijk. Wat uiteindelijk zal leiden tot een regelmatigere loop, rustiger blok, en ook niet onbelangrijk, minder roet, minder slijtage .. etc

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

TOHCIM

Wat pwassink schrijft klopt.

Zo is dat inderdaad bij mij ook gebeurt.
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

-Ruben-

Welke maat zitten er standaard op of in een 2.5tdi?

Volvokoen

Hoe weet ge wanneer het nodig/tijd zou kunnen zijn om de verstuivers te vervangen? Ik rij met een TDI van 98 en met 422d km op de teller. Aangezien ik de wagen met 392d gekocht heb, weet ikniet of die verstuivers ooit vervangen zijn geweest. Vandaar mijn vraag.

Bedankt,

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

TOHCIM

Door de verstuivers uit de cylinderkop te demonteren en deze af te "persen"

http://shop.dieselschrauber.de/duesen_neu.html
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km