v70 olielekkage

Gestart door rbts, 28-01-2012 00:59:31

Vorige topic - Volgende topic

rbts

Ik lees het e.e.a. over olielekkage en de oorzaken. Klopt het dat het vaak door een verstopte carterventielatie komt of kan het tal van andere oorzaken hebben?

Toevoeging: het gaat hier om een V70 2.4 T automaat uit 2000 met 138000 op de teller. Klopt ook. De onderkant van het blok zit behoorlijk onder de olie.
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

-D©©©L-

Over welk model en bouwjaar auto spreek je ?
handbak ? automaat ? welke motor ? lekt ie motorolie of bakolie ? atf ?

Je geeft wel erg weinig info, als ik het zeggen mag.

thuur

Citaat van: rbts op 28-01-2012 00:59:31
Ik lees het e.e.a. over olielekkage en de oorzaken. Klopt het dat het vaak door een verstopte carterventielatie komt of kan het tal van andere oorzaken hebben?

Vaak ja. Kan ook gewoon ouderdom zijn, verkeerde olie, hergebruik van olieleidingklemmen, vergeten vuldop en na een frontale aanrijding bij hoge snelheid willen ze ook nog wel eens gaan lekken.

Gr 8)

volvobug

Citaat van: thuur op 28-01-2012 03:05:31
Citaat van: rbts op 28-01-2012 00:59:31

Vaak ja. Kan ook gewoon ouderdom zijn, verkeerde olie, hergebruik van olieleidingklemmen, vergeten vuldop en na een frontale aanrijding bij hoge snelheid willen ze ook nog wel eens gaan lekken.

Gr 8)
;D ;D

En vergeet de aftapplug niet, die hoort ook in dit rijtje als mogelijke oorzaak als hij niet aangedraaid of niet geplaatst is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rbts

Citaat van: -D©©©L- op 28-01-2012 01:18:34
Over welk model en bouwjaar auto spreek je ?
handbak ? automaat ? welke motor ? lekt ie motorolie of bakolie ? atf ?

Je geeft wel erg weinig info, als ik het zeggen mag.

Toevoeging: het gaat hier om een V70 2.4 T automaat uit 2000 met 138000 op de teller. Klopt ook. De onderkant van het blok zit behoorlijk onder de olie. Het is geen stuurbekrachtigingsvloeistof, dat werd bevestigd door de monteur bij de volvo. Wat denk jij dat het zou zijn? Hij blijft niet doordruppelen bij stilstand maar houdt daar na een uurtje mee op.
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

volvobug

Schoon en droog vegen, bij stationair draaien en na stukje rijden kijken of je ergens verse druppels of sporen ziet. Kan nog steeds van alles zijn, olieleidingen voorzijde, krukaskeering, olieleidingen turbo etc.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Laat er iemand naar kijken met verstand van zaken. Meest doeltreffende oplossing.