Shell Ultra Helix vs Kroon oil Emperol

Gestart door Mr Rens, 25-01-2012 12:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteRRR

Omdat de auto opgevoerd is heb ik gekozen voor de 10w60 en ik kon het spul bij de liefhebber weg halen voor ongeveer dezelfde
prijs als de 5w40.

En waarom niet een vertroeteling toepassen voor de motor,...echt kwaad kan het niet je moet het even met zorg warm rijden meer niet.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

#16
Citaat van: Ludo op 27-01-2012 22:46:15
Citaat van: peteRRR op 27-01-2012 20:41:47
De 10w60 als tie warm is levert dezelfde kwaliteit als de 5w40 en als je als een dolle gaat trappen heb je aan de 10w60
een betere olie dan de 5w40 het beschermt de motor dan beter tijdens de marteling laat maar zeggen,hitte,smering enzo,denk ik. ;D

De viscositeit is zeker niet hetzelfde, bij normale bedrijfstemperatuur is 10w60 dikker dan de door Volvo voorgeschreven olie.
De motorolie van onze motoren komt bij normaal gebruik zelden boven 100°, zelfs met serieus trappen haal je krap 110°.
Het 'voordeel' van een 10w60 begint dan pas, nl bij zeer hoge bedrijfstemperaturen.

Het zit dus, zoals Dirk schrijft, aardig mis tussen de oren.  ;)


Heb m,n vertelde verhaal van de Castrol zelf via de telefoon kunnen aan horen en z,n info aan genomen,maar goed heb er zelf geen slechte ervaringen mee in de praktijk.

Edit,maatje van mij rijdt er ook mee in z,n Golf 1 16v G60 en z,n Sirocco cross auto,...geen problemen mee.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Johann

Citaat van: daytonawim op 27-01-2012 16:33:52
Johann mischien  ;D ;D

Heb ooit wel gereden met Castrol RS 10W60 maar die bestaat niet meer. De opvolger is meende ik Castrol Edge Sport. Er is/was ook nog een Castrol TSW 10W60 en dat is nu de Edge 10W60 maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Feit was dat het mij begon op te vallen dat mijn S70 op de Ring na een half rondje zo lekker snel ging maar bij dagelijks gebruik een stuk minder. Zat toen een GT2871 turbo op en op de Ring kom je wel aan temperaturen richting 120 graden.
Ik heb destijds voor de winter de 10W60 vervangen door 5W40, Texaco Havoline in dit geval, en gelijk voelde de auto zo aan alsof ie al een half rondje Ring voor de kiezen had gehad. De, kogellager, turbo wilde dus niet lekker op de 10W60 spoelen bij normale olie temperaturen.


peteRRR

Citaat van: Johann op 27-01-2012 23:52:28
Citaat van: daytonawim op 27-01-2012 16:33:52
Johann mischien  ;D ;D

Heb ooit wel gereden met Castrol RS 10W60 maar die bestaat niet meer. De opvolger is meende ik Castrol Edge Sport. Er is/was ook nog een Castrol TSW 10W60 en dat is nu de Edge 10W60 maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Feit was dat het mij begon op te vallen dat mijn S70 op de Ring na een half rondje zo lekker snel ging maar bij dagelijks gebruik een stuk minder. Zat toen een GT2871 turbo op en op de Ring kom je wel aan temperaturen richting 120 graden.
Ik heb destijds voor de winter de 10W60 vervangen door 5W40, Texaco Havoline in dit geval, en gelijk voelde de auto zo aan alsof ie al een half rondje Ring voor de kiezen had gehad. De, kogellager, turbo wilde dus niet lekker op de 10W60 spoelen bij normale olie temperaturen.



Dat is een aannemelijk verhaal Johan,goed om te horen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Mr Rens

Nou ik gebruik het vermogen tot nu toe nauwelijks. En als dat gas onderin gaat is het hoogstens voor 5 minuten, wat zeg ik, 5 seconden! zeker niet langer.

Dus ik heb geen race olie nodig dacht ik zo
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Lampje


R o b








Hele mooie middenweg voor dagelijks en circuit....wel ff warmrijden!

widebody

In mijn getunede legacy turbo deed ik altijd 5w50. Koud is de dunvloeibaarheid goed en als ie warm is "scheurt" de smeerfilm niet zo snel. Werd ook aanbevolen door mensen in de Subaru tuning scene.

Nooit problemen meer gehad.

Hier een extreem voorbeeld:

http://tinyurl.com/2dvczcv

btentusscher

Na aandringen van jullie heb ik nog even verder gekeken en ik kan bij Eric vd Veen mijn V70 in huidige staat inruilen op een andere V70 T-5 met complete onderhoudsgeschiedenis. Moet ik 1500,- bijleggen. Beter idee?

Ludo