S70 vermogen verlies bij vals plat

Gestart door erikvandijk, 05-03-2012 09:58:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikvandijk

goededag,

Ik heb een volvo S70 2,5i 10v aut. km stand 255.000 Daar ben ik vorige week mee op wintersport geweest. Met een dakkoffer en 4 personen beladen. Hij reed perfekt, maar bij vals plat ging de snelheid aanmerkelijk omlaag en schakelde de automaat terug om met meer toeren de snelheid weer op nivo te krijgen. Kortom hij moest behoorlijk werken.

Is dat normaal bij een S70 2,5i 10v? Ik sprak overigens iemand met een Opel Vectra en die zei ook terug te moeten schakelen.

Alvast bedankt voor jullie input.

Erik van Dijk



thuur

Tja, over hoeveel procent hebben we het? Een vals plat kan veel minder steil lijken dan het werkelijk is. Zelfs bij een T-5 merk ik soms dat de motor toch stiekem aardig hard moet werken om de snelheid vast te houden.


Gr ;)

rpakuypers

#2
Citaat van: erikvandijk op 05-03-2012 09:58:33
goededag,

Ik heb een volvo S70 2,5i 10v aut. km stand 255.000 Daar ben ik vorige week mee op wintersport geweest. Met een dakkoffer en 4 personen beladen. Hij reed perfekt, maar bij vals plat ging de snelheid aanmerkelijk omlaag en schakelde de automaat terug om met meer toeren de snelheid weer op nivo te krijgen. Kortom hij moest behoorlijk werken.

Is dat normaal bij een S70 2,5i 10v? Ik sprak overigens iemand met een Opel Vectra en die zei ook terug te moeten schakelen.

Alvast bedankt voor jullie input.

Erik van Dijk




Ga maar eens een paar weken naar een behoorlijk glooiend land, dan zul je merken dat hij steeds lekkerder gaat rijden. In ons platte land zijn de auto's niet gewend om keihard te werken. Ik had ooit een oude 740 en toen ik ermee naar Oostenrijk reed was het naar 3200 meter hoogte kruipen op dag 1, na 4 dagen kon ik al aardig de berg oprijden in zijn 3 en niet meer in zijn 1 ....................

Groet,
Roger