DOP T-5R Estate

Gestart door marc-850, 08-02-2012 13:36:53

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Kan erg snel erger worden Marc. Was bij mij ook na vervanging remblokken.
is het de binnenste of buitenste blok?

marc-850

Vanwege een vastzittende zuiger in de linker achter-remklauw, (na 20 km rijden begon deze een hard, jankend/schrapend geluid te maken, wat pijn deed aan de oren  :o), vandaag een andere (gebruikte) klauw gemonteerd.
Uiteraard kreeg ook ik de remleiding niet op een normale manier los. Boutje was gelijk al rond gedraaid. Daarom de leiding net boven het boutje doorgezaagd en een ander boutje erop geschoven. Daarna aan de remleiding met een speciaal tooltje een kraagje geperst.
Alles weer gemonteerd en de boel werkt weer.

:eusa_dance:

marc-850

Gisteravond de auto van de oprit afgezet. Vanmorgen willen starten, sloeg aan, maar ook gelijk weer af.
Accu niet leeg, de startmotor draait wel, maar voor mijn gevoel allemaal erg onregelmatig.
Denk dus niet dat dat het probleem is.

Ik weet dat het moeilijk is om zo een diagnose te stellen, maar welke zaken zou ik om te beginnen kunnen controleren?

Zou dit iets met de distributie van doen kunnen hebben ??   :eusa_think: :eusa_pray: :eusa_pray:

volvobug

Citaat van: marc-850 op 05-01-2015 18:25:37
Gisteravond de auto van de oprit afgezet. Vanmorgen willen starten, sloeg aan, maar ook gelijk weer af.
Accu niet leeg, de startmotor draait wel, maar voor mijn gevoel allemaal erg onregelmatig.

Ik weet dat het moeilijk is om zo een diagnose te stellen, maar welke zaken zou ik om te beginnen kunnen controleren?

Zou dit iets met de distributie van doen kunnen hebben ??   :eusa_think: :eusa_pray: :eusa_pray:

Wss verzopen door het kort verplaatsen en de verrijking bij koudstart. Doorstarten met gasklep wijd open (gaspedaal volledig ingetrapt).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

marc-850

Citaat van: volvobug op 05-01-2015 19:01:16

Wss verzopen door het kort verplaatsen en de verrijking bij koudstart. Doorstarten met gasklep wijd open (gaspedaal volledig ingetrapt).

Dat zal het niet zijn. Heb daar ervaring mee met een eerdere 850. ik weet hoe dat aanvoelt.

Boeijke

Krijgt ie wel benzine Marc?
Pomp? Relais 103??

marc-850

Citaat van: marc-850 op 05-01-2015 22:46:44
Citaat van: volvobug op 05-01-2015 19:01:16

Dat zal het niet zijn. Heb daar ervaring mee met een eerdere 850. ik weet hoe dat aanvoelt.

:eusa_doh: :eusa_doh: Dit was dus wel het probleem   :eusa_shifty:
Het duurde wel erg lang voor ik er doorheen gestart was, maar uiteindelijk liep hij weer  8).

Verder vandaag verheugd aan een houten stuur, dat een forumlid mij aanbood, nadat ik een advertentie had geplaatst.
Vandaag ontvangen.

marc-850

Vandaag hebben Dirk en Ronny ( ;D) een distributie wissel gedaan op mijn T-5R, inclusief waterpomp, spanner en looprollen. Geen overbodige luxe: zat iets speling op de waterpomp en de rollen maakten een geluidje. De riem was niet echt slecht, maar vertoonde wel al lichte sporen van gebruik (de laatste wissel was bij 240.000 km.).
Gelukkig waren alle boutjes, moertjes, schroefjes en de nippeltjes eenvoudig los te draaien (die van de waterpomp iets té makkelijk volgens Ronny), dus de klus was in een rap tempo geklaard.

Tevens hebben de heren de compressie getest:

Cylinder 1: 10.0 bar
Cylinder 2: 10.5 bar
Cylinder 3: 10.3 bar
Cylinder 4: 11.0 bar
Cylinder 5: 10.0 bar

Niet slecht na 344.000 km.  :D

Dirk en Ronny nogmaals bedankt!

UserID6342

Hahahaha, graag gedaan Marc en het was weer gezellig zo !  Ging ook allemaal lekker voorspoedig (op die hypo dan even na van mij...)

marc-850

Dat was even zoeken naar mijn eigen blog...  ;D

Sinds april (distributiewissel), geen problemen gehad en dus weinig te melden gehad. Echt grote problemen zijn er nu ook niet. Ach, de automaatbak begint een beetje van zich te laten horen, maar die wil ik in het voorjaar (laten) vervangen.

Daarom besloten om begin januari eens aan groot cosmetisch/optisch onderhoud te gaan doen.

Mijn dakranden beginnen nu wel érg slecht te worden. De lak laat los en het roest. Het komt van onder de dakrailings uit, gelukkig naar de buitenkant en niet naar het dak zelf. De binnenkant van de rand waar de railing overheen zit, wordt eerst gestraald.

Ook worden de voor- en achterbumper weer strak gemaakt en gespoten. En zoals je ziet, moeten de bumpersteunen achter dringend vervangen worden, voordat dalijk de bumper ergens op de A50 ligt.

Tot slot worden de kapjes onder de koplampen nog gedaan...

... en de achterspoiler. De lak is helemaal dof en er heeft eens een plastic beker met hete koffie op gestaan.

Als dan het spuitwerk gedaan is, wordt eerst al het overige plaatwerk professioneel gepolijst, alvorens ik alles weer opbouw.
Dan ook maar gelijk een mooi glimmend eindsierstuk op de uitlaat zetten. Op één of andere manier moet ik dan wel eerst het laatste stukje pijp verlengen, want nu zit het eindstuk te ver naar achteren. Ik vermoed dat iemand al eens eerder een oud sierstuk eraf gezaagd heeft...

En dan zal ik ook gelijk maar het interieur aanpakken. Er zit een klein gaatje in de bestuurderszitting en het leer mag geverfd worden.

Het eindresultaat volgt...

marc-850

Van de bumpersteunen van de achterbumper was niet veel meer over. Eigenlijk bleef hij nog hangen op de twee boutjes in de zijschermen  :eusa_shifty:

)()()sT

:o

Zo heb ik ze nog niet gezien!

marc-850

En weer helemaal happy!

Voor- en achterbumper, kapjes onder de koplampen, dakranden en spoiler laten spuiten.  :eusa_dance:

Als iemand nog een mooi setje dakrails over heeft, waarvan de rubbers ook nog netjes zijn....

BBS

Net een setje dakrails naar de stort gebracht vandaag ::) Komen van mijn eigen wagen af en waren de dunne variant....

Maar het is weer netjes geworden Marc zo :eusa_clap: Kijkt toch weer een heel stuk beter zo
Volvoloos....

marc-850

Oh, en mocht iemand toevallig nog een origineel T-5R uitlaatsierstuk hebben liggen... ik hou me graag aanbevolen  ;D ;D

Ben al volop op zoek naar een imitatie sierstuk, wat er op lijkt. Iemand suggesties hiervoor?