Dual-mass vliegwiel vervangen voor Single-mass vliegwiel

Gestart door BenB, 12-02-2012 11:49:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenB

Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of ik van mijn 2.5D uit 1999 het dual-mass vliegwiel kan vervangen voor een single-mass vliegwiel (van volgens mij een tdi uit 1997)?? Ik weet wel dat ik dan ook een geveerde koppelingsplaat nodig zal hebben aangezien het dual-mass vliegwiel deze functie heeft overgenomen.

Ik wil uiteindelijk een sterkere koppeling hebben om meer pk/nm uit mijn blok te kunnen halen!


Iemand suggesties of tips?


Gr. Benjamin

-D©©©L-

#1
Heeft een MY1999 diesel al een twee massa vliegwiel eigenlijk ? Ik dacht dat de VAG diesels alleen met een gewoon vliegwiel geleverd zijn geweest ?

BenB

Jazeker, die van mij sowieso. Ik dacht na my98 dat de diesel dmf hebben!

Gr.  Ben


Citaat van: -D©©©L- op 12-02-2012 15:29:49
Heeft een MY1999 diesel al een twee massa vliegwiel eigenlijk ? Ik dacht dat de VAG diesels alleen met een gewoon vliegwiel geleverd zijn geweest ?

BenB

Ok,

Ik ben er al achter gekomen. Dus even ter informatie voor de volgende die dit wil weten.

De TDI's welke zijn uitgerust met een DMF (dual mass flywheel) kunnen niet overweg met een SMF (single mass flywheel). Het zou in principe moeten passen. Echter, de bak van Volvo trekt de Nm of trillingen niet en gaat stuk.

In Finland is dit al geprobeerd, dat heeft de eigenaar al 3 bakken gekost!



Gr. Ben

grijzev70tdi

Hebben het laatst hier bij een Audi A3 1.9 TDI wel gedaan. Schijnt goed te gaan bij die auto's
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BenB

Citaat van: grijzev70tdi op 25-02-2012 14:48:10
Hebben het laatst hier bij een Audi A3 1.9 TDI wel gedaan. Schijnt goed te gaan bij die auto's

Ja, klopt. Die VW/Audi bakken kunnen er beter tegen. Zijn ook veel DMF>SMF conversie kits te vinden.
Je zou zeggen dat de Volvo bak ook sterk genoeg is, maar de praktijk blijkt anders..helaas!


fpede

heeft een 850 tdi dan een DMF of een SMF?
zou wel eens van pas kunnen komen... ;D

grijzev70tdi

SMF ;)

Citaat van: BenB op 12-02-2012 15:53:06
Jazeker, die van mij sowieso. Ik dacht na my98 dat de diesel dmf hebben!

Gr.  Ben


Citaat van: -D©©©L- op 12-02-2012 15:29:49
Heeft een MY1999 diesel al een twee massa vliegwiel eigenlijk ? Ik dacht dat de VAG diesels alleen met een gewoon vliegwiel geleverd zijn geweest ?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

fpede

ohh, jippy...
is wel niet voor direct, maar als er tuning komt, heb ik dat toch al mee ;D