205/ 55 R16 of 205/50 R16 op Helium velgen V70 T-5 1997

Gestart door btentusscher, 14-02-2012 08:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


kulk

Allesbehalve Kwik-Fit, haha! Nou, misschien wel, ligt eraan waar je woont


kulk

Ok, wist nog wel eentje in Apeldoorn maar dat schiet niet echt op natuurlijk  :eusa_wall: ;D

btentusscher


NinaPaul

Een merkband is een merkband, welke importeur die dan ook aanbied.
Of dat nu een Kwikfit is of een Volvo dealer.

Het demonteren, monteren, balanceren daar kan verschil in zitten ja.
Maar ik heb genoeg dealers (ook van premium merken) gezien die 5gram onbalans als 0 bestempelen en loodjes tegenoverelkaar slaan ook prima vinden.

Niet dat ik pro Kwikfit ben, maar het is nog steeds de monteur die het netjes moet doen, niet de naam.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

SirRutte

Ik ben heel positief over de KU31's, er zijn er wel meer hier die ze eronder hebben. In z'n prijsklasse lijkt het me zeker de beste band. Falken FK452 zit qua prijs in de buurt, is voor het geld ook niet verkeerd.

Sem


btentusscher

Ik heb vandaag het verdrietige nieuws gekregen dat mijn V70 niet meer te repareren (kosten 2 x v70) is. Na contact
met de verkoper en beroep te doen op het consumentenrecht zijn we overeengekomen dat ik hem kan inruilen tegen
een andere V70 waar hij naar op zoek gaat..... Afwachten dus wat hieruit gaat komen.... Die banden zijn van latere zorg  :'(

riscybeertje

#24
Ik heb zojuist via marktplaats ook een setje velgen vast laten leggen voor mijn V70 uit 97 met 215 maat op een 16"velg Zou dit een probleem opleveren??
Het zijn Mimas velgen ET van 43 en steek van 5x108 bandenmaat 215-55-16

Gr Peter

elianmars

Citaat van: riscybeertje op 06-03-2012 22:24:32
Ik heb zojuist via marktplaats ook een setje velgen vast laten leggen voor mijn V70 uit 97 met 215 maat op een 16"velg Zou dit een probleem opleveren??
Het zijn Mimas velgen ET van 43 en steek van 5x108 bandenmaat 215-55-16

Gr Peter

Met die banden heb je wel een afwijking van 5,2% t.o.v. de aanbevolen maat 205-50/16.