Aandachtpunten Renault

Gestart door wietseschuiling, 16-02-2012 09:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

Ik zeg laten staan als ie echt uit 2003 is ;)

En een renault uit 98" is niet te vergelijken met 1 vanaf 2001, toen begon de ellende.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Broabander

Kan 'ie dan niet beter voor een Volvo LPG-bak gaan? Is met veel kilometers goedkoper dan praktisch elke benzine-auto van meer dan 1000kg. Plus je(/hij) hebt waarschijnlijk voor hetzelfde budget een degelijkere auto dan een overpriced Renault. Ik kom zelf uit een 440 van <1000kg (995kg ofzo?), net €30 WB per maand maar op benzine, dus ik rij nu €100-150 goedkoper per maand voor een betere auto.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

NinaPaul

De series 1 zijn beter dan de eerste generatie series 2.

Net als met alle merken, goed controleren en op tijd erbij zijn voorkomt grote problemen.
Goed onderhoud hoort hierbij.

Controleer wel alle puntjes, sommige van deze "kleine" dingen zijn erg kostelijk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kulk

Ik heb zelf wel goede ervaring met de 1.9 DTI, deze lag in de Megane Coupe bwjr 2000 die ik een tijdje gereden had. Deze auto heb ik gereden tot er 220 duizend op de teller stond, toen heb ik hem weggedaan omdat ik een Clio RS wou. Geen problemen gehad met deze Megane

Sbv

Citaat van: Volvodrivert op 16-02-2012 12:48:42
Ik zeg laten staan als ie echt uit 2003 is ;)

En een renault uit 98" is niet te vergelijken met 1 vanaf 2001, toen begon de ellende.
Enkel met Laguna. Megane niet.

Ieder merk heeft zo wel zijn auto's die je beter niet kan kopen

Ik kom bij ons redelijk wat 1.5 DCI (80 pk) tegen met gaten op plekken waar ze af fabriek niet horen.
De 2.0 IDE benzine motor wil je eigenlijk ook niet.

UserID6342

Citaat van: Sbv op 16-02-2012 11:15:21

Laguna 2 fase 2 is goed, Fase 1 echt laten staan, drama auto's

Ik heb zelf een Laguna 1 allelaatste type gehad en die was met 220000 op
Mwuh, me zussie rijd al bijna 7 jaar met een Laguna uit '96 en dat ding heeft er bijna 4 ton opzitten, gewoon op benzine.  Autootje doet het gewoon goed en blijft het ook gewoon goed doen tegen allerzins redelijke kosten.  Het kan dus verkeerd gaan maar hoeft niet natuurlijk.  Of dat een type 1 of 2 is, weet ik niet om eerlijk te zijn.

Turbobiker

Citaat van: wietseschuiling op 16-02-2012 12:48:15

Hij begint net met werken en wil gaan samenwonen en ja dan
is een v70 niet echt een goedkope wagen. [wegenbelasting enz]
Die volvo komt er wel hoor  ;) hij stuurd geregeld in mijn v70. :)

gr Wietse

Auto waar je veel kosten aan hebt of die je al snel weer weg moet doen is veel duurder...

Motortjes bouwen kunnen ze overigens wel bij Renault. In de regel gaan die behoorlijk lang mee. De rest is veel onderhoud en dan heb je de afweging er geld in te steken of niet. En dat is bij de meeste merken anders dan Mercedes, BMW en Volvo niet de moeite waard boven de 2 ton!!
De Tussenpaus

Laguna-S60R

Citaat van: Dirk342 op 16-02-2012 14:51:27
Citaat van: Sbv op 16-02-2012 11:15:21

Laguna 2 fase 2 is goed, Fase 1 echt laten staan, drama auto's

Ik heb zelf een Laguna 1 allelaatste type gehad en die was met 220000 op
Mwuh, me zussie rijd al bijna 7 jaar met een Laguna uit '96 en dat ding heeft er bijna 4 ton opzitten, gewoon op benzine.  Autootje doet het gewoon goed en blijft het ook gewoon goed doen tegen allerzins redelijke kosten.  Het kan dus verkeerd gaan maar hoeft niet natuurlijk.  Of dat een type 1 of 2 is, weet ik niet om eerlijk te zijn.

Is een Renault Laguna 1 Phase 1 ;)
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Sem

Koop n Focus 1.8 TDCi.. 100 of 115pk. Klaar... perfecte auto's.. Ik heb 8 jaar bij Ford gewerkt en die dingen zijn gewoon heel erg goed. Natuurlijk worden ze nu oud. Koop geen TDDi 70/90pk.. motoren best goed, maar bakken schakelen gaar.

Ik rij zelf al jaren in een 115pk Focus diesel en dat ding krijgt iedere dag behoorlijk op z'n lazer.. mankeert echt nooit iets! Dit is ook de reden dat ik er nu één prive heb gekocht.

Ik zeg t maar ff....

(helaas hebben sommige exemplaren roest bij de velsranden van de portieren door verkeerde kit.. Dit dus even goed in de gaten houden..)

michel88

ik zou hem laten staan ;)

raammechanieken
kabelbomen
turbo
druklager in de bak
  bak zelf
krukas keeringen, veerpoot lagers
motorsteunen zker rechtsboven
rekeneenheden

zijn zwakke dingen. zie zoveel voorbij komen  :'(
maja het kan ook een goeie zijn waar het al aan vervangen is.

antraciet

uhh achteras versnellingsbak blok motormanagement enzovoort. Werk bij een renaultsloop dus... geen aanrader

grijzev70tdi

Citaat van: antraciet op 16-02-2012 22:57:09
uhh achteras versnellingsbak blok enzovoort. Werk bij een renaultsloop dus... geen aanrader

Zal het wel druk hebben ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

michel88

idd achteras ook ja
laatst nog 1 ;D

antraciet

Citaat van: michel88 op 16-02-2012 23:03:03
idd achteras ook ja
laatst nog 1 ;D

gelukkig niet zo erg als bij de p 206  :eusa_whistle: