Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Nou zeg, ik betrap me er zelf weer op dat ik met veel dingen tegelijk bezig ben/wil zijn.
- Zo loopt het RTI project nog, dit heeft eigenlijk momenteel mijn hoogste prioriteit.
- Maar daarnaast wil ik ook graag snel m'n achterremmen opleuken door de S60R klauwen te monteren.
- En afgelopen week ging het service lampje branden, wat zou betekenen dat ik eigenlijk de hele Stage-0 wil aan pakken.
Op zich schat ik in dat er weinig aan te pakken is, maar toch... verse olie (en filters), bougies, ontsteking, intercooler buizen (rip kit), inlaat upgrade naar 3"
Die laatste twee heb ik inmiddels ook al weer enkele maanden klaar liggen.
- Dashboard delen (mid-console, dashboardkastje en rti scherm) met carbon folie beplakken.
- Er ligt nog een mooie R bumper te wachten :eusa_whistle:

Op eens hoor ik een liedje in m'n hoofd
Zo veel te doen... er is nog zo veel te doen...

Terwijl ik lekker zat te lezen hier op het forum, las ik dat het redelijk plug-and-play is om een V70N 6-bak in een classic te zetten, pffff nu wil ik dat óók weer.
Jullie brengen me altijd op veel te veel ideeën :P
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

FrankvdAa

Citaat van: daanium op 17-08-2014 22:20:08
Terwijl ik lekker zat te lezen hier op het forum, las ik dat het redelijk plug-and-play is om een V70N 6-bak in een classic te zetten, pffff nu wil ik dat óók weer.

Volgens dit topic zul je de achterste steun zelf moeten fabriceren en daarbij zul je naar mijn idee ook een bijpassende schakeltoren moeten hebben anders mis je waarschijnlijk de achteruit (als het uberhaupt al werkt).
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

JeffreyC

Citaat van: FrankvdAa op 17-08-2014 22:24:16

Volgens dit topic zul je de achterste steun zelf moeten fabriceren en daarbij zul je naar mijn idee ook een bijpassende schakeltoren moeten hebben anders mis je waarschijnlijk de achteruit (als het uberhaupt al werkt).

Ik ben er ook over aan het denken om een 6 bak te monteren, er moet wel het een en het ander aangepast worden.
Op een ander forum ben ik er meer van tegengekomen, dus helemaal plug en play is het niet.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

leons850

Je moet een oplossing zien te vinden om de achteruit te kunnen gebruiken.
Deze zit net als bij de nieuwere modellen naast de 1.
Zoals Johann al beschreef heeft Saffron dit ook, die kan heeft volgens mij ingesteld dat hij alleen in de achteruit kan als de auto stilstaat en stationair draait oid.
Daar zit ook nog een uitdaging.
Scheelt dat Saffron familie heeft die software schrijft. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

Ja, als je zo iemand in de familie hebt, scheelt het weer een stuk.
Ik als beginner ga er maar gewoon niet aan beginnen.
Voor mij ook geen ramp eigenlijk, ik heb 'n M56 bak liggen, daar haal ik ook wel plezier uit ;)
Bedankt voor de reacties allemaal

hertogjan6

Citaat van: v0lv0freak op 19-07-2014 16:03:08
Citaat van: daanium op 15-06-2014 17:17:25

Vandaag is een forum genoot de choome velgen komen ophalen. Ze komen weer onder een C70 :eusa_dance: mooie keuze!!

Zoals beloofd nog een fotootje ;) Staan goed :)

http://i478.photobucket.com/albums/rr148/v0lv0freak/Volvo%20C70%20T-5/C70velgen_zps661fd6dc.jpg

Natuurlijk wel eerst nog even in de meguiars gezet ;)

http://i478.photobucket.com/albums/rr148/v0lv0freak/Volvo%20C70%20T-5/velgwas_zps87566b24.jpg

Nogmaals dank voor het fijne contact Daan!

Ik volg je blog nog steeds op de achtergrond :)

holy sh*t!!  :o  :eusa_drool:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Sbv

Citaat van: JeffreyC op 18-08-2014 13:09:32

Ik ben er ook over aan het denken om een 6 bak te monteren, er moet wel het een en het ander aangepast worden.
Op een ander forum ben ik er meer van tegengekomen, dus helemaal plug en play is het niet.
Het zou wel aangenaam zijn. Ik vond dat mijn T-5R boven de 140 te veel toeren maakte en betrapte mezelf erop dat ik bij regelmaat op zoek was naar een 6e versnelling

JeffreyC

Citaat van: Sbv op 18-08-2014 20:24:41
Citaat van: JeffreyC op 18-08-2014 13:09:32

Het zou wel aangenaam zijn. Ik vond dat mijn T-5R boven de 140 te veel toeren maakte en betrapte mezelf erop dat ik bij regelmaat op zoek was naar een 6e versnelling

De eindoverbrenging van een M66 en M56 zijn hetzelfde, dus minder toeren gaat hij niet draaien. Het gaat mij erom dat de overbrengingen tussen alle versnellingen korter worden. Daardoor komt het met de 2 liter/19T in zijn geheel beter tot zijn recht komt.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

daanium

Ik had ook gelezen en begrepen dat de eind overbrenging gelijk zou blijven. Maar het was leuk geweest als het allemaal makkelijk te doen was. Voor nu sla ik het 6-bak project over.

Inmiddels is er iets raars aan de hand, gelukkig niet constant.
Als ik op lage snelheid ga sturen, bijvoorbeeld om te keren op de weg of als ik uit een parkeervak rij, dan maakt de auto een spannend geluid. Een soort van brom, maar dan harder dan de normale brom wat de stuurbekrachtiger maakt. De auto heeft het (nog) niet altijd, nu heb ik het twee keer gehoord. Zou dat het stuurhuis zijn, of de stuurbekrachtiging?
Ik zal proberen om hem later vandaag uit te lezen, kijken of ik iets kan vinden.

daanium

Naar aanleiding van de post door Big Ben, in onder de motorkap, hoe ziet het er daar uit ben ik gaan denken om een inlaatspruitstuk te gaan polijsten.
Het resultaat is écht machtig mooi!

Afgelopen week heb ik van Koen een inlaatspruitstuk kunnen overnemen voor niet te veel, dus die gaat mijn proefkonijn worden :evil:
Toen ik mijn voorbereidingen ging treffen, bleek dat ik helemaal geen gewoon boormachine had die op 230V werkt :eusa_doh: alleen een HILTI voor het zware werk en een accu boormachine van Panasonic om de 'dagelijkse' dingen mee vast te schroeven.

Nouja, dan maar eens op zoek naar een goedkoop ding, want waarschijnlijk ga ik 'm (na het polijsten) niet zo vaak gebruiken.
Ik was uitgekomen bij 'n prul ding van vier tientjes. Hij heeft een regelbaar rpm knopje en een links/rechts functie, zal vast handig zijn ;)
Bij de lokale schroefjesboer even binnen gelopen om een schuur mop te kopen.
Ik had geen idee welke korrel ik moest hebben, maar omdat het best grof spul is (die inlaat), gaven ze me maar eens 60 en 120 mee.

Dus daar ging ik dan;

Eerst het spruitstuk geschuurd met 60, even kijken hoe dat gaat.
En om eerlijk te zijn, viel me dat al reuze mee! ging lekker!

Het viel wel direct op, dat er veel dremelwerk bij gaat komen.
Er zijn veel smalle hoeken in het spruitstuk, maar omdat het niet perse vandaag of morgen af moet zijn, ga ik me er eens lekker de tijd voor nemen.
Daarna eens het 120 korrel schuur ding er op gezet, eens kijken hoe dat gaat.

Op een 'standaard' stuk inlaat, ging het aanzienlijk langzamer dan met de 60.
Maar op een stuk wat al met 60 was gedaan, zag je wel verschil. Het blinkt nog niet, maar het is aanzienlijk fijner dan de korrel 60.

Helaas voorlopig alleen crappy Phone pics, daar is het verschil van 60 en 120 niet zo goed op te zien.
Door het slechte weer heb ik alles maar weer opgeruimd, maar de kop is er af!
Ik denk dat het een leuk werkje is voor de aankomende winterdagen.
De zooi die er af komt valt ook wel mee, dus kan gewoon in de schuur (hoeft niet perse buiten)
Ik denk dat ik het spruitstuk eerst eens ga schoonmaken met APC (All Purpose Cleaner), dan zal de schuur mop het ook wel wat langer volhouden :)

Komende week ga ik ook weer verder met het RTI verhaal!
Vanavond of morgen ga ik eens bekijken wat ik allemaal nodig heb.
In de loop van de week zal dat dan binnen komen, dan weer meer.

Ik zei het laatst al: Ik ben weer met vanalles bezig
Het retrofitten van moderne PDC heb ik ook weer opgepakt.
Volvo heeft intussen ook al diverse modellen waar de PDC sensoren mooi zijn weggewerkt, dus zonder dikke ding er om o.i.d.

Zoals bovenstaande foto laat zien, moet het uiteindelijk worden (foto is van een BMW).
Mooi gelijk met de bumper (memo to me: kijken of ik ergens een c70 bumper kan uithalen zojuist een bumper gescoord om op te oefenen)
Afgelopen week even bij de dealer gestopt om een paar Volvo PDC houders te scoren.
Die van BMW passen perfect met de PDC sensoren die ik heb, die houders van Volvo helaas niet, maar het is wel passend te maken.
Ik wil niet te veel verklappen, want ook met de PDC wil ik een complete how-to maken, maar hier alvast een voorafje op het geheel (eerst die RTI af hebben!!!!)

De PDC sensoren van Bosch (uit het Bosch Parkpilot URF7 pakket) zijn exact hetzelfde als de sensoren die BMW gebruikt, daarom passen hun houders ook perfect

Die van Volvo zijn anders, en hebben dus een kleine aanpassing nodig voor de Bosch sensoren

En na de aanpassing is direct te zien dat de PDC sensor een stuk verder naar voor komt, precies wat we nodig hebben!

Zoals gezegd, het is nog in een pas en meet stadium, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt :eusa_dance:
Maar eerst wil ik het RTI project afronden :)

[edit]
Oja, en van de week ook nog de R bumper naar de spuiter gebracht :eusa_dance:
Die zal een dezer dagen ook wel klaar zijn.
Omdat de Coupe in september voor zijn jaarlijkse APK moet, combineer ik de APK met het plaatsen van de voorbumper en de R-remklauwen (achter)
Dat zal waarschijnlijk allemaal eerder klaar zijn dan de RTI (en de rest :P )

daanium

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets aan de Volvo heb gedaan.
Vandaag had ik een vrij uurtje, dus wilde ik eens de SRS melding resetten samen met het service lampje.
Ik heb zo'n e-bay COM-naar-OBDII kabel en VolFCR, dus dat zou een klein klusje moeten worden.
Het resetten van de SRS melding ging binnen enkele seconden;
- Contact op stand II
- VolFCR gestart
- C70 gekozen
- SRS --> foutmeldingen uitlezen
- foutmeldingen resetten
- klaar!
een korte controle leerde mij dat het resetten gelukt was, easy peasy!

Het service lampje was ook al enkele dagen aan, dus die wilde ik ook wel effe resetten.
Helaas ging dat niet als verwacht.
Via dezelfde weg als het resetten van de SRS melding, wilde ik ook het service lampje resetten.
Dus contact op stand II --> VolFCR gestart --> C70 gekozen --> reset service light aan geklikt.
Maar dan kan VolFCR niet communiceren met de auto.
Om te controleren of het aan mij zou liggen, koos ik een andere functie, nog maar eens de SRS uitlezen --> ging prima.
Weer op service light reset, weer niets.

Terwijl ik lekker wat zat te klooien, hoorde ik opeens een 'pofff' gevolgd door een geluid wat leek op het wegstromen van een vloeistof.
Ik kreeg het best benauwd en hoopte dat in de buurt van de OBDII stekker niets begon te roken. Gelukkig was dat ook niet zo, echter vroeg ik me af wat het dan wel was ???
Na even wat om me heen te kijken, viel het me op dat de achteruitkijkspiegel vol liep met een soort olie. Ahh balen! is mijn coole elektrisch dimmende achteruitkijkspiegel kapot.
Toevallig was ik via What'sApp in gesprek met Martijn (die bij de lokale Volvo dealer werkt), hij liet me al snel weten dat het wel vaker voor kwam en dat de spiegels niet meer nieuw geleverd worden. Hmm, weer balen!
Gelukkig gaf hij me de tip dat andere merken dezelfde spiegel maken, en dat 'ze op het forum' vast wel wisten waar ik moest zoeken ;D

Dus eigenlijk aan jullie twee vragen;
- Hoe krijg ik mijn service lampje gereset ('dagteller ingedrukt houden' werkt pas vanaf 1999, en dus niet in mijn C70 uit 1998)
- Heeft iemand een automatisch dimmende spiegel te koop? Of weet iemand waar ik zo iets nieuw kan bestellen?

The Volvoboy

Soms moet je het resetten van het service lampje een paar keer achter elkaar proberen is mijn ervaring.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Ik deel die ervaring. Bij de ene wagen gaat het in één keer bij de andere moet je het vele malen proberen.

Wat de spiegel aangaat. Ik meen ooit gehoord te hebben dat Ford een dimmend exemplaar heeft dat past.
Ik dacht voor een Mondeo. Maar pin me niet op deze alinea vast. ;)

daanium

Ok bedankt voor de snelle reacties :)
En moet het dan een paar keer via VolFCR?
Of via de manier waarbij je de dagteller-reset-knop ingedrukt moet houden?

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km