Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Gaaf idee! Ik ben benieuwd of het je gaat lukken! :)

daanium

Citaat van: widebody op 10-06-2015 20:29:55
http://www.a5oc.com/forums/a5-performance-mods/27064-rs-rear-boot-c-2.html
Thnx! Ik heb wel drie of vier VW/Audi forums afgezocht en veel gelezen, maar deze was ik nog niet tegen gekomen!

Citaat van: razorx op 10-06-2015 21:13:01
Citaat van: Boeijke op 10-06-2015 20:57:02
Het zou mijn keuze niet zijn. Maar vind het wel een gaaf project. Ben idd ook benieuwd op je het passend en werkend gaat krijgen.
Succes ermee.
Voor mij het zelfde. Maar zie uit naar het aanschouwen van je aanpak. Toen het Audi logo op je foto te zien was heb ik maar even een zonnebril op gedaan. Daarna ging het weer een beetje met me. ;)

Succes!
Ik wist inderdaad dat dit niet bij iedereen in de smaak zou vallen.
Waarschijnlijk gaat dit project ook meerdere maanden duren en daarom heb ik ook de test kofferdesksel aangeschaft ;)
Het lijkt me in eerste instansie ook gewoon tof om te kijken of ik het kan.

Citaat van: maruska op 10-06-2015 21:57:24
ja, die tomtom is al achterhaald ;D
Haha, eigenlijk had ik hier wel meer reacties over verwacht ;D
Die staat heel even op de achtergrond, omdat ik moet wachten op hulp met de werking van de print.
Zodra ik weer contact heb met die goede man, kan ik verder.
Stiekem staat het Tomtom project nog steeds op nummer 1!

Citaat van: classicT5 op 10-06-2015 22:06:50
Ga je nu ook nog aan het plaatwerken? Weer iets nieuws leren? ;)

Denk niet dat je die zo even erop plakt, zal nodige aan de klep geslepen, gelast etc moeten worden?
Yes klopt, er zal wat plaatwerk bij komen kijken.
Gelukkig heb ik geleerd van mijn handbak project; dingen die ik niet zelf kan, ga ik beter uitbesteden.
Via mijn werk ken ik veel mensen die veel kunnen, zo ook schadeherstellers en plaatwerkers.

Citaat van: vincen tdi op 10-06-2015 22:34:06
DAPPERRRRRRRRR  :o

grenswaarde van de tellerpuls bij de radio opzoeken ?
dat ie bij 70 km/u een signaal krijgt of zo ?
De snelheid schakeling hoop ik te regelen met de Corrado module.
In die auto was destijds ook nog geen CAN-BUS, dus ik denk/hoop dat die inderdaad gebruik maken van de radio-teller-puls

Citaat van: Piet op 10-06-2015 22:50:56
Mmmm dat ding moet ook aangestuurd worden..... mmmm ...interessant... uit welk jaar is je C70?
Is dat er nog eentje met een M44?
Yes, interessant stukje dit, al zeg ik het zelf ;D
In heb M44, maar wil de spoiler helemaal 'stand-alone' maken.
Dus ongeacht welk bouwjaar, gewoon een soort van losse module inelkaar bouwen.
Als het Corrado ding niet doet wat ik verwacht, dan is het volgens mij nog steeds niet zo spannend.
Een soort van teller zien de fabriceren die de speed-pulse kan lezen.
Dan bij een in te stellen waarde spoiler omhoog/omlaag.
Knopje omhoog/omlaag zal niet zo'n spannende klus worden ;)

Tot zo ver de spoiler update.
Vandaag moest ik naar een klant in Maastricht, mooi moment om de Volvo te pakken 8)
De rit ging heerlijk, alles gaat boven verwachting goed, ik ben nog steeds super tevreden!
Zoals jullie merken heb ik niet bepaald spijt van de ombouw :eusa_dance:

Het enige wat me laatst opviel, is dat m'n pook niet goed vast zit.
Volgens mij is het toch gewoon die pook er op schuiven en aan duwen?
Straks maar even naar kijken :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Boeijke

Ach Daan, of het nou onze smaak is of niet is niet belangrijk.
Als jij het mooi vindt, gewoon doen. Maar vind het wel een interessant project.  SUCCES

leons850

Daan wat een super gaaf idee!
Ik ben erg benieuwd, tegen die tijd maak ik mijn oordeel wel over hoe mooi het is, maar jou kennende zal het weer netjes zijn
Voor nu veel succes.

En veel plezier van de handhark, als ik jou was even niet in mijn blog lezen want dan weet je wat er zomaar kan gebeuren. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MarkoC70T5

Mocht de spoiler lukken ga ik het ook proberen  ;D Zat er zelf ook al eens naar te kijken of een vast hogere spoiler wat tuners ook op de S60 hebben gemaakt.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

daanium

Citaat van: leons850 op 11-06-2015 13:52:53
Ik ben erg benieuwd, tegen die tijd maak ik mijn oordeel wel over hoe mooi het is, maar jou kennende zal het weer netjes zijn
Voor nu veel succes.

En veel plezier van de handhark, als ik jou was even niet in mijn blog lezen want dan weet je wat er zomaar kan gebeuren. ;)
Ik had al zo nu en dan een beetje gelezen, bak stuk?
We gaan er gewoon vanuit dat die van mij de komende jaren lekker blijft draaien zonder problemen ;)

Citaat van: MarkoC70T5 op 11-06-2015 13:54:22
Mocht de spoiler lukken ga ik het ook proberen  ;D Zat er zelf ook al eens naar te kijken of een vast hogere spoiler wat tuners ook op de S60 hebben gemaakt.
Nice! Op een S60 zou het ook mooi kunnen ja!

leons850

Citaat van: daanium op 11-06-2015 14:05:27
Citaat van: leons850 op 11-06-2015 13:52:53
Voor nu veel succes.

Ik had al zo nu en dan een beetje gelezen, bak stuk?
We gaan er gewoon vanuit dat die van mij de komende jaren lekker blijft draaien zonder problemen ;)

Haha ik ging er juist van uit dat dat wel heel zou blijven, niet dus. ;)
Maar ga jij maar snel de slijptol in die achterklep zetten. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

marc-850

Citaat van: daanium op 11-06-2015 14:05:27

En zoniet, dan heb ik (na de wissel) nog een automaatbak voor je...

;D

daanium

Bedankt voor het aanbod, maar zojuist ben ik met m'n meissie gaan eten in Valkenburg, en het handschakelen bevalt zo goed, dat de kans wel héél erg klein is dat ik terug wil ;)

diederickvolvo

mooi idee! (vloeken in de kerk, maar) mijn pa heeft een chrysler crossfire met hetzelfde sytsteem, die gaat bij de 80 omhoog. evt daar nog ideen van af te halen?

daanium

Yes, en zo zijn er inmiddels best wat auto's die dat hebben.
Laatst op de autoweg een BMW 3-Serie GT voorbij zie komen met zijn spoiler omhoog, dus BMW heeft de smaak ook te pakken ;)

Vandaag eens een begin gemaakt, helaas wat weinig tijd omdat vrouwlief de indeling van de woonkamer maar weer eens wilde veranderen en daarna gezellig ergens wilde gaan lunchen.
Dat betekend vanzelfsprekend dat we met de Volvo op pad gaan, en dat er een smakelijke lunch op het programma staat, dus dat vond ik allemaal prima.
Tussen de bankverschuivingen door, heb ik wat tijd gemaakt om te kijken waar de kabels naartoe gaan en om foto's te maken van mijn bevindingen.

Toen ik de spoiler binnen kreeg, zag ik eigenlijk drie connectoren
1 - grotere stekker met 7 draden
2 - kleinere stekker met 3 draden
3 - nog kleinere stekker met 2 draden (Wit en Bruin), aan de plaats te zien is deze van het slot

Hier nog een close up van connector 1 en 2
Bij 2 is te zien dat de kleuren Geel, Bruin en Wit zijn.

Ik begon al te vermoeden dat de kleine connector niets met de spoiler te maken had, die was volgens mij alleen voor de kentekenverlichting en het slot.
Dus de kentekenverlichting maar eens los gehaald om te kijken welke kleur kabel daar naartoe liep.

Dat is dus Geel en Bruin. Ok, dus Bruin Wit naar het slot, Bruin Geel naar de lampen --> de kabel met Geel / Bruin / Wit kan los.
Om het mezelf wat makkelijker te maken, heb ik het hele stuk uit de spoiler gehaald, dit ging ik toch niet hergebruiken en het zou alleen maar in de weg zitten.

Dan eens de stekker er bij gepakt waar het om gaat

En ook daar eens een close up van gemaakt

Op de foto is het wat slecht te zien, maar dit zijn de kleurcodes

PIN NR    KLEUR
1            GEEL/ROOD
2            BRUIN/WIT
3            #LEEG#
4            ZWART
5            GEEL/WIT
6            GEEL/BLAUW
7            #LEEG#
8            BRUIN/GROEN

Op de A5OC site wat widebody mij getipt had, ben ik nog een pinout tegen gekomen van de module die de spoiler aanstuurt.

Volgens mij kan ik aan de hand van dit schema al weer een stuk verder!
Voor nu moet ik het hier even bij laten.
Er staat een ritje in de C70 op me te wachten 8)
gecombineerd met een lekkere lunch in het gezelschap van een mooie vrouw :eusa_dance:

henry classic v70

Citaat van: daanium op 13-06-2015 13:17:28

Er staat een ritje in de C70 op me te wachten 8)
gecombineerd met een lekkere lunch in het gezelschap van een mooie vrouw :eusa_dance:

3 vliegen in één klap  :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

Vandaag heb ik weer een vrij uurtje gevonden, dus weer even de spoiler er bij gepakt.
Nu wilde ik 'm verder gaan de-assembleren zodat ik kon zien welke kabel naar welk onderdeel gaat.

Dus de spoiler op een tafel gelegd en gewoon begonnen met schroeven ;D

Na het loshalen van 'n handje vol bouten, kwam de spoiler er al vanzelf af

De eerder beschreven kabel, verliep nu door naar een andere kabel met andere kleuren :eusa_wall:

Nog even een close-up van de motor en nog twee andere stikkers, misschien heb ik er nog iets aan

Daarna de stekker eens los gemaakt, om de spoiler (incl. bodem plaat) los te maken van de Audi achterklep.
De bodemplaat is rood omcirkeld, dat is dus de plaat die ik in de Volvo achterklep wil krijgen.

Dan nog even een close-up van de stekker die uiteindelijk naar de motor gaat

En de pinout van deze connector:
PIN NR    KLEUR
1            ROOD (naar motor)
2            ZWART (naar motor)
3            #LEEG#
4            BLAUW (naar motor)
5            PAARS (naar motor)
6            GEEL (naar schakelaar)
7            #LEEG#
8            BRUIN (naar schakelaar)

Ik verwachtte dat er een upper-limit en lower-limit switch in zou zitten, omdat ik hier over had gelezen op diverse Audi forums (eigenlijk zo'n systeem wat ik ook bij de Tomtom aan het maken ben :eusa_shhh:)
Misschien zit die er ook in, maar dan slechts één van de twee, want er gaan vier kabels naar de motor en twee naar een andere connector.

Voor nu is dit het weer, wat het spoiler project betreft. Een kleine stap, maar wel weer iets verder gekomen ;)
Komende tijd ga ik me bezighouden met het uitzoeken waar de vier aansluitingen voor dienen op de motor.
Ik verwacht Plus, Min, Links, Rechts? Plus en Min spreken voor zich en ik weet ook wel welke twee dat zijn, want de rode en blauwe kabel zijn 'n stuk dikker dan de rest, dus die twee zullen wel voor plus en min staan.

classicT5

Is het niet plus, min en dan die 2 andere max en min? Zodat er teruggekoppeld wordt wanneer de spoiler volledig uit staat en wanneer die volledig in is?

Met die terugkoppeling kun je dan de aansturing/stroom naar de motor stoppen. Anders weet je niet wanneer die openstaat en wanneer dicht? Of zit daar ander iets voor?

Lijkt me logischer dan links en rechts gescheiden.

daanium

Zou inderdaad kunnen, maar volgens mij is het niet logisch dat het aangesloten is op de connector van de motor.
Ik zou eerder een losse schakelaar verwachten, die ben ik ook tegengekomen op het A5OC forum

Alleen heb ik die nog niet gevonden op mijn spoiler ;)
Gisteravond heb ik IMS GEAR (fabrikant van de motor) een mail gestuurd met de vraag of zij een schema hebben voor me.
Wie weet zijn ze behulpzaam.

[edit]
IMS Gear is inderdaad behulpzaam, maar ze konden me niet helpen.
Zij verzorgen alleen de 'gearbox' voor deze toepassing, en niet de motor zelf.
Dat doet Suspa, dus dan ga ik maar eens mailen met Suspa ;)

[edit2]
Zojuist vernomen dat het zeer waarschijnlijk een stappenmotor is, en dat daarom die extra aansluitingen zijn.
Voor nu weet ik eigenlijk maar weinig van een stappenmotor, maar volgens mij is het geen super moeilijke materie.
Vanavond maar eens wat gaan informeren via het wereld wijde web ;)