[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

portlock

Dat ziet er mooi uit die midden console, mooi leer ook! ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

Ewout Schalkwijk

Ik denk niet dat het van Yits afkomt. Die rookt niet meer. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Nee, Yits is volgens mij niet zo van het elektrisch......;D ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

V70R^2

Wat een fantastisch leuk pakketje om open te maken, eerst vol verbazing, WAT IS DIT ??? En dan snap je het, moet een hilarisch leuk moment geweest zijn ;D

Arjanestate

Haha, die sigarendoos was nooit per vliegtuig per post gegaan, die hadden ze zéker er uit gepikt ;D

Dat gepruttel klinkt als een rotor/verdelerkap. Zal wel vochtig zijn.
854 T-5 ROOD 1994

daanium

Citaat van: portlock op 21-10-2015 10:27:25
Dat ziet er mooi uit die midden console, mooi leer ook! ;D
thnx! interieur is inderdaad mooi, heeft Robbert zich destijds mooi bedacht.
de carbonfolie staat echt mooi al zeg ik het zelf, moet alleen nog kijken of ik er blanke lak overheen laat blazen :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-10-2015 11:29:56
Ik denk niet dat het van Yits afkomt. Die rookt niet meer. ;D
Haha oja ;D das waar ook!
ik denk dat het van Jan af komt (CircuitsOnline), maar dat weet ik dus nog steeds niet zeker ;)

Citaat van: V70R^2 op 22-10-2015 00:18:19
Wat een fantastisch leuk pakketje om open te maken, eerst vol verbazing, WAT IS DIT ??? En dan snap je het, moet een hilarisch leuk moment geweest zijn ;D
;D inderdaad! precies op die manier

Citaat van: Arjanestate op 22-10-2015 01:03:33
Haha, die sigarendoos was nooit per vliegtuig per post gegaan, die hadden ze zéker er uit gepikt ;D

Dat gepruttel klinkt als een rotor/verdelerkap. Zal wel vochtig zijn.
Nee lijkt wel een bom haha ;D totdat ik inzag dat er twee schakelaartjes op zaten om het limiet aan te geven
en een drukknop om hem om te switchen.

thnx voor de tip van m'n gepruttel.
na het weekend kan ik weer een paar ochtenden terecht bij de garage waar ik ook de bakwissel heb gedaan.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#1971
De auto staat weer op de brug en ik ben gisteren en vandaag weer prettig bezig geweest aan de Coupe.
Gisteren de mid-console los gehaald zodat ik de handrem kon afstellen (zat HEEL erg los) en tevens kon ik dit moment gebruiken om het zilveren knopje in de handrem te plaatsen.
Aangezien het knopje nog op m'n bureau thuis lag, kon ik daar vanmorgen pas mee verder gaan.
En zoals vanouds, een mooie how-to (eigenlijk vooral omdat ik er zelf niks over kon vinden ;) )

Eerst de mid-console los maken en weg nemen.
De handrem hoes krijg je er af door te schuiven, deze zit dus niet vast met een schroef o.i.d.
Het hele handrem mechanisme zit vast met drie schroeven en 'n kabeltje.
Dat dus even los maken en de handrem uit de auto nemen.
(Kan ook in de auto, maar dat mag je zelf bepalen ;D )


Dan de hendel helemaal omhoog


Aan de onderkant zie je het staafje zitten waar het knopje op vast zit.
Dit staafje zit vast in een gat van dat ding wat zich vast zet in de tanden (geen idee hoe je dat noemt)




Dat staafje (vanuit het knopje naar 'achteren') moet dus los.




Het knopje zit geschroefd, dus het oude knopje los draaien en de nieuwe er op.


Daarna het 'ding' weer op de juiste manier terug zetten, zodat de tanden weer 'pakken'


En hoppa! Weer een upgrade achter de rug :eusa_dance:


Vanmorgen ben ik ook nog bezig geweest om de schroefset wat hoger te zetten.
Gisteren en vanmorgen de achterkant gedaan en morgen ga ik een begin maken aan de voorkant.
Zo staat die nu achter...


Eerst stond de Coupe dus nog 'n cm of twee lager.
Voor mij persoonlijk is er te weinig 'veer ruimte'.
Drempels moeten compleet in de 1e versnelling en tijdens onze tour tochten (in weekend en/of vakantie) missen we toch wel regelmatig het comfort wat er in de vorige C70 wél hadden.
(De vorige C70 had gewoon originele vering).

Morgen weer verder :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

)()()sT

Rijdt ie nu verder goed als handbak? Heb jij trouwens al/nog wat met de software gedaan? :)

razorx

Printje komt inderdaad niet van mij.
Van wie zo iets komt is deels te herkennen aan het gebruikte print materiaal. Pertinax versus Epoxy.
Connector of doorvoer naar buiten methode.

Anyway wel erg attent dat presentje.

Wel leuk dat je zover gaat dat je zelfs het knopje van de handrem aanpakt.
Het zijn details die je niet ziet maar wel meeneemt in de waardering van de wagen.

johan1989

Citaat van: daanium op 21-10-2015 00:05:42
Dat is toch geweldig! Ik weet dus niet van wie het af komt, maar eigenlijk kunnen het er niet veel zijn ;)
Er zijn maar enkele die weten van mijn project die óók mijn adresgegevens hebben, maar wie mag ik bedanken?
Wie heeft de tijd genomen om een printje in elkaar te bakken?
Wie heeft alles aan gesloten op een motortje?
Wie heeft een doos vol sigaren opgerookt om dit projectje als generale repetitie in te bouwen in een sigaren doos?
Wie mag ik heel erg bedanken?
Ik weet het niet, maar dit zijn wel momenten waarvan ik echt een gelukkig gevoel krijg.

Met zulke teksten is mijn avond ook weer goed :D

daanium

#1975
Citaat van: )()()sT op 28-10-2015 20:40:33
Rijdt ie nu verder goed als handbak? Heb jij trouwens al/nog wat met de software gedaan? :)
Handbak bevalt echt super!
Het valt me erg mee hoe de bak zijn verhoudingen heeft.
Ik weet nu even niet uit m'n hoofd wat die doet met 50 km/h in de derde versnelling of 80 km/h in de vierde versnelling, maar ik vond het opvallend laag.
Niet ZO laag dat het zorgelijk is ofzo, maar dus boven verwachting!
Software staat nog op de planning bij Schutten, maar ik wil eerst de rest van de auto klaar hebben.
Dat wil zeggen dat ik nog een GLT gasklep wil monteren en momenteel stottert de auto, en mag hij wel een beurtje hebben.
Daarna komt er dus andere software in.


Citaat van: razorx op 28-10-2015 21:18:43
Printje komt inderdaad niet van mij.
Van wie zo iets komt is deels te herkennen aan het gebruikte print materiaal. Pertinax versus Epoxy.
Connector of doorvoer naar buiten methode.

Anyway wel erg attent dat presentje.

Wel leuk dat je zover gaat dat je zelfs het knopje van de handrem aanpakt.
Het zijn details die je niet ziet maar wel meeneemt in de waardering van de wagen.
Hej Yits, inmiddels ben ik er achter van wie het af komt.
De auto wil ik tot in de puntjes afmaken naar het idee wat ik in mijn hoofd hebt, tot aan het handrem puntje toe ;)

Afgelopen week ook de verdelerkap bekeken, ziet er goed uit volgens mij




Vandaag of morgen gaat de garage houder de Volvo een beurtje geven.
Misschien dat een setje frisse bougies en verse olie het probleem oplossen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#1976
Vandaag een testritje gemaakt, en de Coupe doet het weer perfect :eusa_dance:
Het stotteren is opgelost en het gekreun van de stuurbekrachtiging ook!
Het enige wat we hebben gedaan is de verdelerkap los gehaald (om te kijken of die nog fris was, zie hier boven) en de olie van de stuurbekrachtiging bijgevuld, die was waarschijnlijk dus wat aan de lage kant.
Voor de rest de vering wat hoger gezet waardoor we comfortabel(er) kunnen rond rijden ;D
Ik ben een gelukkig man!

Afgelopen week ook weer het RTI project opgepakt, ik kom er maar moeilijk doorheen.
Alles ligt klaar, ik hoef het alleen nog maar aan te sluiten, testen en inbouwen.
Om de een of andere reden komen er steeds dingen tussen :(
Maar als ik een vrij uurtje heb, ben ik er wel mee bezig :D



Ik moet de upper en lower switches nog vast zetten op de behuizing en dat was het wel zo'n beetje.
Hopelijk kan ik komende week een paar uurtjes vrij maken :)

Om mezelf toch van de straat te houden, ben ik begonnen aan het V70N stuur!
Dat wil ik a-la-razorx gaan aanpakken.
Dus na zijn post gelezen te hebben, heb ik m'n dremel gepakt en ben ik aan de slag gegaan:





Donderdag gaat de auto naar een auto cleaner, auto detailer, auto poetser, in ieder geval naar iemand die de wagen eens lekker in de watten gaat leggen. Dan gaat hij ook de krassen op het kofferdeksel er uit halen en komt er een lak verzegeling op. Dat zou het schoonhouden van de auto makkelijker moeten maken voor me.
Als dat achter de rug is, komen weer foto's van de auto zelf ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#1977
Vanavond nog even lekker met m'n vriendin gaan uiteten bij een Griek, natuurlijk de Volvo als vervoer gebruikt, dubbel genieten ;)
Toen we thuis kwamen, ging m'n vriendin even wat lezen. De programma's op TV vinden we allebei zo een bagger, dat we die de laatste tijd liever uit laten. Dus had ik effe 'n uurtje de tijd om te knutselen :eusa_dance:
Zo heb ik weken geen tijd, en zo vind ik twee keer op 'n dag een uurtje ;)

Mijn RTI project spullen weer er bij gepakt en aan de slag!



De schakelaartjes wil ik vast plakken met polymeer, dit type plaksel blijft ook bij warmte en kou goed kleven.
Nadeel is wel dat het best een paar uur nodig heeft om goed vast te zitten.



Een 'druppel' op de schakelaar, en dan de juiste positie vinden (wat trouwens nog best moeilijk is!)





En nog een close-up van de schakelaars maar nu los van het complete frame



Voor vandaag moet ik weer stoppen, omdat de polymeer dus moet drogen.
Hopelijk is de stand van de schakelaars goed :eusa_pray:
Morgen weer verder!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Heerlijk weer even bij te lezen. Mosterd na de maaltijd maar er bestaan ook snelle polymeer lijmen.
Dat stuur ga je geen spijt van hebben.

Onze 70R is mijn favoriet op twee dingetjes na: Het stuur en de rammeltjes. De 850 10V heb ik indertijd heel stil ehh qua rammeltjes kunnen krijgen.
Dat dikke stuur voelt gewoon heel lekker.

daanium

#1979
Woensdag heb ik de mistlampen aangesloten van de V70R bumper.
De Coupe had andere connectoren op de mistlampen en dus moest ik die even om solderen.
Links de V70R mistlampen + connector, rechts de connector van de C70


Dus... de kniptang er in!
De kabelkleuren komen overeen, dus kan niet missen.






Weer een (klein) klusje klaar.
Op de achtergrond ben ik ook nog steeds bezig met de Tomtom.
Na lang ploeteren met te weinig kennis, heb ik toch maar de handdoek in de ring gegooid :eusa_snooty:
Vorige week ben ik begonnen met alles te bestellen om de aansturing via Andruino te laten lopen.
Later daar meer over :)

De coupe is ook bij de poetsert geweest ;D
Gisteren even snel een foto geschoten in de garage waar ie nu staat:


Mooie bak! Al is het op de foto niet super te zien, maar hij staat er écht prachtig op.
Vandaag krijgt ie frisse olie, een handje vol nieuwe bougies en daarna APK.
Ik verwacht geen bijzonderheden ;)

Dit weekend ga ik weer verder met het stuur en de Tomtom, lekker knutselen 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]