[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan Lisman

Altijd leuk te vernemen dat er toch nog nét iets meer randvoorwaarden waren dan gedacht en dat ik daardoor eigenlijk voor niks bezig ben geweest.

Ik ga maar weer lekker door met m'n buizenversterker en m'n woordklok, daar ga ik meer schik van hebben.

daanium

#1996
Citaat van: Jan Lisman op 17-11-2015 11:42:09
Altijd leuk te vernemen dat er toch nog nét iets meer randvoorwaarden waren dan gedacht en dat ik daardoor eigenlijk voor niks bezig ben geweest.

Ik ga maar weer lekker door met m'n buizenversterker en m'n woordklok, daar ga ik meer schik van hebben.
Jan, jammer dat je het zo ziet. O.a. hier in mijn BLOG is te lezen hoe blij ik ben met het gebaar van je werk.
Daarbij heb je mijn 'project' gevonden op CO, daar heb je ook alle ontwikkelingen gezien en gelezen.
Daar is het ontwerp 'geboren' waar ook rekening werd gehouden met de USB/5V uitgang voor de Tomtom.
Over de afmetingen heb ik het inderdaad niet gehad, maar ik vind het jammer dat het nu word afgeschilderd alsof ik je werk en interesse niet waardeer.
Voor de duidelijkheid, ik vind het echt super hoe iedereen me helpt met mijn projecten, vooral op de punten waar ik zelf weinig vanaf weet.

Goed, nu weer even over de Volvo 8)
Afgelopen week heb ik de blokjes grill op kunnen halen bij de spuiter.
De grill is nu ook in de kleur van de auto, staat echt super mooi (helemaal tegenover het plastic wat best vaal was geworden door weer en wind).
Helaas was de 'slash' wat poreus geworden en is die stuk gegaan bij het demonteren.
Dus een mooie nieuwe slash gehaald ;D



Toen ik toch bij de dealer was, ook direct maar even een setje bougies meegenomen, just in case ;)



Morgen ga ik weer lekker knutselen, dan zal ik ook een foto maken van de slash op de gespoten grill :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Nou, het pruttel/afslaan probleem is opgelost, dankzij dit super mooie forum :eusa_dance: :eusa_clap:

Ik heb nog eens diep nagedacht of ik vóór de nieuwe bougies ook al die koude-start problemen had.
En dat was inderdaad zo :eusa_shifty: Dus ik zocht het niet zo direct bij de bougies.

Als je zoekt hier op het forum naar koude start problemen, dan komt vrij snel de stationair regelaar in het licht.
Zo kwam ik op het topic "Motor valt soms uit bij stationair draaien", dat probleem had ik namelijk ook.
Via een post in dat topic kwam ik bij een post van de forum held Thuur, hij heeft een mooie post gemaakt heeft over problemen met het "Stationair toerental".
Daar was te lezen dat je de stationair regelaar makkelijk zelf kunt schoon maken en kunt controleren.
Vanmorgen de regelaar maar eens los gemaakt en de stappen doorlopen die Thuur gepost had.
Wat remmenreiniger in een van de gaten gesprietst en wat gerammeld met de regelaar om zo eventueel vuil er uit te krijgen.
Daarna de aansluitingen gecontroleerd met een multimeter, alles mooi in orde.

Na deze stappen alles terug gemonteerd, gestart en alles liep weer heerlijk :eusa_dance:
Ik ben weer een gelukkig man!

PS De foto van de grill hebben jullie nog tegoed van me, de slash zit er op, ziet er super uit!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars

Mooi dat het koude startprobleem verleden tijd is! :)

daanium

#1999
Thnx!
Vooral nu de winter voor de deur staat, is het handig dat de auto mooi loopt als ie het koud heeft ;)

De afgelopen dagen heb ik me ook nog vermaakt met het RTI printje.
De eerste helft zit al op het printplaatje, maar die tweede helft moet ik eerst even uittekenen om fouten te voorkomen.
Het leek me leuk om dat op de computer te doen :) Na een korte zoektocht op Google kwam ik bij DesignSpark PCB uit.
Makkelijk programma waar je in 'no time' zoiets als dit in elkaar hebt staan en met één druk op de knop krijg je het ook nog in 3D! da's helemaal leuk ;D





Nouja, 'no time' is ook wat overdreven want ik ben hier toch wel een paar uur mee zoet geweest.
Vooral leren hoe het programma werkt enzo, maar leuk om mee te spelen!
Bovenstaand is nog niet af, maar ik hoop komend weekend eindelijk eens wat af te ronden.
Hoogstwaarschijnlijk zal er wel weer iets tussen komen, maar ik blijf hopen dat ik ooit die Tomtom / RTI wekend in mijn auto krijg  :evil:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Als je een paar uur nodig hebt gehad was je snel met wennen.  :eusa_clap:

Mocht je van plan zijn meer print lay-outs te willen maken raad ik je aan alle alternatieven alsnog te overwegen.
Check hierbij of je in je pakket ook data van andere pakketten kan importeren. Eagle is b.v. heel popular.

Kijk naar wat klanten van RS gratis kunnen gebruiken en wat er bij Element14 (Farnell) gebruikt wordt.

De top is in mijn ogen Altium Designer. Niet echt cadeau. ;)

Anyway, Ik bedoel dit uitdrukkelijk om je keuze mogelijkheid te benadrukken. Een goede keuze meteen gemaakt scheelt veel ellende achteraf.
Meest gebruikte formaat voor de print sporen is Gerber.
Voor de boor machines is dat nog steeds NC Drill.

Leuk wat je maakt. En die Arduino is een heel verstandige en flexibele keuze.

daanium

#2001
Bedankt voor de tip Yits, maar ik denk dat het printplaat ontwerpen geen dagelijkse bezigheid gaat worden voor me.
Dus ik bespaar me die tijd en moeite ;)

Ik had enkele dagen geleden al beloofd om een foto van de 'nieuwe' grill te posten
Maar dat was er nog niet van gekomen... iets met tijdgebrek, je kent het wel :eusa_whistle:
De motorkap staat nog wat open en de fotokwaliteit is om te huilen, maar desalniettemin alvast een plaatje van de gespoten maar logo-loze grill;



Hopelijk morgen of in de loop van de week een mooiere foto mét logo 8)
Afgelopen week heb ik de handrem nog netjes afgesteld, die had tussen links en rechts een verschil van meer dan 75% :-[
Maar nu nog maar 4% (als ik het me goed herinner mag je tot 30% verschil hebben).
Terwijl ik met de handrem bezig was, was het de garage eigenaar opgevallen dat de Coupe een beetje olie lekt.
Dus dat staat voor komende week op de planning, eens kijken waar dat vandaan komt.
Afgelopen week heb ik trouwens ook de short-shifter er uit gehaald, voor mijn persoonlijk smaak ging het toch wat stroef allemaal.
Jeroen zei al dat het kon door de PU busjes die ik overal heb gebruikt (bij de schakelpook en de schakelkabels).
Anyway, die is er nu dus tussenuit... misschien komt er in de toekomst weer eentje tussen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#2002
Vanavond heb ik me weer bezig gehouden met de RTI print.
Ik heb m'n computer opnieuw geïnstalleerd en geen kopie gemaakt van het DesignSpark ontwerp :eusa_doh:
Standaard slaat het programma de boel op in een 'public' (of openbaar) map, een map waar ik geen rekening mee houd qua back-up omdat ik die map niet gebruik.
Na een diepe zucht heb ik DesignSpark maar weer geïnstalleerd en het ontwerp in de Google Drive gezet.
Altijd toegankelijk voor iedereen, en dus ook voor mezelf ;)

klik hier om DesignSpark PCB v7.1 te downloaden (64MB)
klik hier voor het schema in DesignSpark PCB formaat (handig om zelf aanpassingen te maken)


Dus na 'n uurtje of twee klikken, schuiven en controleren, ben ik tot dit ontwerp gekomen;



Met de rode ringen heb ik aangegeven waar de schakelaars komen.
De bovenste is de schakelaar op het dashboard, die zorgt er voor dat het scherm omhoog of omlaag gaat.
Vervolgens is de 'linker', de 'upper limit' switch (dus stoppen als scherm omhoog is)
En vanzelfsprekend is dan de laatste (meest rechts) de 'lower limit' switch (dus stoppen als scherm omlaag is)

Morgenavond ga ik eens proberen om het ontwerp tot een werkende print te krijgen, weer lekker aan de slag met m'n soldeerbout.
Hopelijk heb ik geen foutjes gemaakt, en anders kom ik daar vanzelf wel achter :angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#2003
Vanmorgen weer lekker bezig geweest, niet veel gedaan, maar wél 2 pk er bij ;)

Allereest de foto's van de gespoten grill.
Helaas kon ik de Coupe even niet naar buiten rijden, dus het zijn weer eens niet de beste foto's, maar ik vind het resultaat echt super!





Vanmorgen kon ik eigenlijk weinig doen, dus heb ik maar de achterste mudflaps gemonteerd.
Ik had dat eigenlijk nog nooit gezien op 'n C70, alleen de voorste.
Toen ik een beetje aan het rondneuzen was op 'n onderdelen website, zag ik op een tekening de achterste flaps.
Die moest ik natuurlijk hebben :eusa_dance: Ze werden niet in kleur geleverd, maar gewoon in 'plastic' zoals de blokjes grill ook.
Aangezien ik het liefst alles netjes in kleur wil, heb ik ze mooi in 019 laten spuiten 8)
Natuurlijk weer een korte how-to ;)

Eerst de auto opkrikken en het achter wiel los maken


daarna drie torx schroeven los + de drie pop-nagel-dingen voor dat onderste plastic afdek plaatje


dan het plastic afdek plaatje weg nemen


Nieuwe mudflap er op


Netjes :eusa_drool:


Weer +1pk per kant, dus 2pk er bij :eusa_clap: :eusa_dance:


Zo is ie weer wat dikker geworden, wat een lekkere bak is het toch ;D
Vanavond weer verder met de RTI
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Sorry, maar ik associeer spatlappen aan de achterkant altijd met: 340DL, hoedje, sigaar en 80km/h op de snelweg. :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

koen.s


Blackfox

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-11-2015 16:56:10
Sorry, maar ik associeer spatlappen aan de achterkant altijd met: 340DL, hoedje, sigaar en 80km/h op de snelweg. :eusa_shifty:

Maar die bumpert blijft wel lekker schoon :eusa_clap:
Ieder zijn mening. Daan vind het mooi :) (ik ook overigens).En weer is wat anders op een C70 :eusa_clap:
Gelukkig veel smaken en meningen anders zou elke C70 hetzelfde zijn ;D

Edit. Die grill is ook toppie :P

Jans Duiven