Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

Thunderstruck

De auto gebruiken waarvoor deze gemaakt is! Fijne vakantie!

stuuraandeverkeerdekant

Idd, gewoon lekker rijden. En hopen dat de lampjes snel uitgaan. Vorige week had ik de SRS en gister de Lambda aan. Beiden zijn nu weer uit. SRS door een contactje schoon te maken en Lambda na een paar honderd kilometer snelweg... Hoop dat t voor jou ook zo makkelijk gaat. Bonnes vacances!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

daanium

Korte update vanuit ons bed and breakfast.
De reis hier naartoe ging perfect, in één ruk door!
Enige stop die we gemaakt hebben is om te tanken, voor de rest heeft de Coupe zich dus voorbeeldig gedragen.
Hier in Frankrijk zelf, heeft hij zo nu en dan wat moeite.
Op de snelweg 'verslikt' hij zich wel eens, en soms bij een tol 'poortje' heeft hij weer eens moeite om stationair te lopen.
Er is duidelijk iets mis. Maar reset ik de computers met de accu-polen-manier, dan gaat hij per direct weer alsof er niks aan de hand is.
Op die manier redden we ons de komende week nog, maar bij aankomst thuis ben ik toch erg benieuwd wat er aan de hand is.

Genoeg over de problemen deze vakantie, want eigenlijk stoort het me niet eens zo erg.
Elke ochtend komt de eigenaresse ons een lekker ontbijt brengen

Vrijdag zijn we in de avond hier aangekomen, na voorstellen, inchecken en koffers neer zetten zijn we een pizza gaan eten.
Zaterdag gingen we met de Coupe naar Cassis, klik hier om via Google maps te kijken waar het is.
Vandaag, zondag, zijn we naar Marseille gegaan (Google Maps naar Marseille), beide dagen was het ongeveer 'n half uur rijden, dus niet zo spannend.

Op de terugweg stuurde de Tomtom ons binnendoor terug naar 'huis', en dat was heerlijk! Een mooie lange slingerweg door de bergen van zuid Frankrijk.
De Coupe voelde zich op zijn best, elke bocht nam hij zoals je zou hopen, elke afdaling remde hij op en top en elke berg trok hij ons zonder enige moeite op!

Wat is het toch een plaatje :eusa_angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars

FrankvdAa

Als je tijd hebt, moet je ook echt even naair Aix-en-Provence gaan. Heeft een heel gezellig centrum met allemaal smalle straatjes met restaurantjes... echte aanrader!
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

leons850

En ik kon al niet wachten om op vakantie te gaan!!!
Veel plezier Daan.  ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Even zomaar een probeersel...
Als je de vacuumslang vanaf spruitstuk naar evap eens afknijpt (met ziptie), loopt ie dan wel goed?
Zoals je wellicht weet had ik vlak voor de vakantie ook wat problemen met stationair (al bleef ie ook vaker plakken voordat ie naar 850 rpm ging) maar toen we na controle van een vacuumlek aan de evap klep rommelden schommelde het stationair toerental ook ineens driftig op en neer.
Sinds het "afdoppen" loopt ie goed en tijdens vakantie geen lampje meer gehad.

Edit: ik had dus ook een brandend lampje toen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18916.5130.html

daanium

@Frank, vandaag gaan we naar  Aix-en-Provence, goeie tip, de mensen van het b&b zeiden ook al dat het zeker de moeite waard is.
Gisteren zijn we eigenlijk niet weg geweest, lekker hier op het terrein gebleven.
Genoten van de rust en elkaar, dat is ook vakantie ;)

@Joost, ik heb nu al een witte broek aan, dus de kap blijft even dicht (Volvo vlek op witte broek = ruzie).
Ik zal vanavond of morgenvroeg de evap slang naar het spruitstuk dicht knijpen, hopelijk is dat het euvel.
Zou trouwens best goed de boosdoener kunnen zijn, omdat ik al eerder evap problemen heb gehad.

daanium

Gisteren dus naar Aix-en-Provence geweest, mijn vriendin werd niet goed toen we daar aan kwamen, want we liepen precies het plein op toen er markt was.
Dus alle kraampjes bekeken (met twintig keer dezelfde stoffen, zeepjes, onderzettertjes en andere prularia ;D), was gezellig!
Daarna op een terras gaan zitten om een croque monsieur te bestellen voor madame, en een croque madame voor monsieur ;)
We vinden het heerlijk om op een terras te zitten, effe wat rond kijken, lekker eten, wat drinken... en dan een beetje rond lopen, kijken what's what.
Na 'n paar uur hadden we het wel gezien en gingen we terug naar de B&B, onderweg kon ik het niet weerstaan om een foto te schieten;

Daarna lekker door gereden naar de B&B, even wat rusten om 's avonds te gaan uiteten.
Even op het bed, uit de zon, een beetje afkoelen ;)

De eigenaar van het B&B stelde voor dat we gingen eten in een plaats waar ik de naam al niet meer van weet, maar het was +/- 20 minuten rijden.
Helaas was daar alles gesloten ??? we snapte er niks van.
Dus op naar een volgende plaats, Aubagne leek ons wel wat, maar ook daar alles gesloten :eusa_think:
Het was inmiddels 21.30u en we hadden best wel trek, dus maar wéér naar Cassis, de derde keer inmiddels voor avondeten.
Het is geen straf natuurlijk, maar het leek me ook wel leuk om eens ergens anders te eten.
Gelukkig was er keuze genoeg in Cassis en hebben we gisteren weer lekker gegeten!

Vandaag staat 'strand' op de planning, lekker zonnen en zwemmen!
Au revoir 8)

StefanCJ

kulk

Croque madame? Was da, broodje lekker wijf? Laat het broodje maar weg dan  ;D

Ziet er goed uit, leuke foto's

)()()sT

razorx

Genoegelijk om dit alles te lezen. Dat ontbijt is ook geen straf.