Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Citaat van: mitchelli op 08-10-2013 16:11:10
Deze folie is speciaal gemaakt voor de buitenkant van het glas. Het helpt juist steenslag te voorkomen aan je lenzen.  Ik heb het er al heel lang opzitten.....geen enkele beschadiging,en heeft nog nergens losgelaten. En kan gewoon de hogedrukspuit erop zetten  :)
@Mitchelli: Te gek, het staat volgens mij super op m'n zwarte Coupe.
Vanavond en morgenavond helaas geen tijd, dus donderdag gaan ze er pas op.
Zoals altijd zet ik wat foto's online :)

Zojuist ook weer nieuws van ET; ze hadden waarschijnlijk de juiste adapters op voorraad, dus met 'n beetje geluk kan ik het BBK verhaal deze week nog afronden
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Yeah vind ik ook. Ik zal zondag even wat foto's erop zetten.

Vanmorgen even bij 'n klant van me binnen gelopen, die heeft een 'autoservice' bedrijf.
Met hem nog eens besproken hoe ik m'n handbak-conversie het best kan aanpakken.
Toen zei hij dat hij morgen een V70 2.5T handbak binnen krijgt.
Meteen kwam bij hem de vraag of hij mijn automaat dan ook in die handgeschakelde V70 kan zetten.
Die V70 wordt voor zijn vrouw, en die heeft liever een automaat.
Is dat ook net zo 'makkelijk' als andersom (van aut naar mt)?
Hij kan van mij alle onderdelen krijgen wat ik niet meer nodig heb.
Als ik het goed heb, moet hij dan alleen nog een PNP-switch regelen en zijn ECU laten omflashen.
Want die 2.3T5 ECU van mij zal niet zomaar om te prikken zijn naar een 2.5T he?

UserID6342

De conversie van een handbak naar automaat is toch even 'iets' meer werk.  Complete kabelboom moet vervangen worden tot aan de stuurkolom incl. zekeringkast en al. De schakelkabel van een automaat moet je hebben, de pedalenbak, afdekplaatje hoofdkoppelingscilinder, remoliepotje, beide ECU's (motor en bak).  Bij Arjen hebben we die ombouw gedaan en staat goed en duidelijk beschreven hoe en wat, met ploatjes.

Daarbij, als het een wat jonger model is met canbus zou je nog eens een probleem kunnen hebben met het aanmelden hiervan dat er nu een automaat ipv handbak inzit. (Mij even onbekend)

daanium

Thnx voor de uitleg, straks eens bij Arjen kijken.
De onderdelen krijgt hij uit mijn Coupe, dus dat is het probleem niet.
Alleen de kabelboom zal hij dan moeten regelen via de dealer of een sloper, die wil ik niet swappen uit mijn Coupe.
Ook de ECU's komen uit die van mij, maar dan zal die wel aangepast moeten worden denk ik (van T5 naar 2.5T)
De Coupe is uit 98, de V70 is uit 97, dus canbus mogen we overslaan :angel:

UserID6342

Als je de motor en bakcombi eruit heb is de kabel overzetten ook het werk niet meer.  Waarom wissel je die kabel niet meteen mee dan, de kabels van alle turbo modellen zijn gewoon gelijk aan elkaar qua sensoren.  Het gaat dus puur om het automaat en handbak verhaal want die kabels zijn onderling verschillend.  Ik zou dat zelf dus wel doen en ook zorgen dat jij een handbak kabelboom erin krijgt want dan hoef je geen aanpassingen te doen ivm je PnPswitch....

daanium

Hmm, oke, ik dacht dat de kabelboom misschien ook nog verschilde op andere punten.
Misschien dat we die dan toch gaan swappen.

Het viel me trouwens op dat bij m'n C70 drie plaatsen zijn voor 'n computer.
Een voor de automaat, een voor de ECU, en een voor... ???

UserID6342

Hebben ze allemaal en is niets om je eigen druk over te maken ;D.  Denk je er ook nog even aan dat de beide gaskabels onderling verschillend zijn ivm de kickdownschakelaar op de automaat gaskabel ?

Pak een bak koffie / pot bier whatever, plan vanavond vrij en begin maar eens met lezen  Waarschuwing: zijn een hoop pagina's die specifiek over de ombouw gaan maar ere zit ook een hoop interieur- en ander werk tussen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40243.2115.html

of

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40243.4170.html

In ieder geval vanaf 28-10-2012 ;D

daanium

super super super, heb ik lekker wat te lezen, heel erg bedankt voor de info.
Een goede voorbereiding is nog maar het halve werk ;)

ben stiekem tóch wel benieuwd waar die derde ecu-plaats voor dient

mehn

Citaat van: daanium op 11-10-2013 16:49:09
ben stiekem tóch wel benieuwd waar die derde ecu-plaats voor dient

2.5 20v auto's hebben 2 motor ECU's

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Klopt ja, nu je het zegt Maikel.....  Wat stom van me :(.  Idd had de eerste serie 2.5-20V 2 motorecu's, eentje voor de brandstof en eentje voor de ontsteking, als er dan een automaat inlag had je er 3 dus.  Die onderbakken zijn in principe nooit echt veranderd, maar later zijn de 20V's ook over gegaan op ik meen Motronic 4.3 en dus 1 motorecu.

daanium

Ah oke, dankjewel voor de uitleg.
De auto komt vandaag binnen bij die man, dus ik weet niet wat er in/op zit.
Hij heeft een 2.5T maar ik weet niet of die altijd 20V zijn, of ook in 10V gemaakt zijn?
En hoe gaat het dan als we omgaan naar automaat?
Dan komt die automaat computer er in, maar moeten die bestaande computers dan nog aangepast worden?
En als dat moet, kan dat bij de dealer? Of beter naar ET (of een ander bedrijf wat kan flashen/aanpassen)

)()()sT

Een 2.5T is altijd een 20-klepper. De 2.5T zal vast en zeker Motronic 4.3/4.4 hebben en dus maar één motor-ecu.
Beste is idd om de (motor)ecu-software aan te passen (of de ecu van een 2.5T automaat nemen).
Idem voor automaat naar handbak; ik heb m'n FT-software ook aan laten passen naar handbak.

daanium

Super, al die info, daar kunnen we wat mee!
Het blijkt géén 2.5 turbo te zijn, maar 'n "gewone" 2.5.

Die van mij zal zowiezo opnieuw afgesteld moeten worden, want nu loopt die niet echt spannend.
Maar daar wilde ik dus mee wachten tot ik de handbak er onder heb zitten, anders blijf ik ook aan de gang.
Wat die V70 man wil, moet hij zelf even bekijken, via onderdelenlijn een 2.5 ECU haalt, of die van hem laat aanpassen.
Nogmaals bedankt allen! voor het meedenken

)()()sT

Let ook dat een AT van een turbo een andere eindoverbrenging heeft t.o.v. de automaat van een non-turbo. Het zal wel passen, maar even ter info.

UserID6342

Zou maar niet ruilen dan als het een 2.5 zonder turbo is en precies om de reden die Joost zegt.  Fysiek past het allemaal wel, maar of je er echt blij van word is nummer 2.