[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: RoelNL op 29-09-2021 10:02:52
@daanium heb je een zo genoemde powershift transmissie? Of een degelijke met koppelomvormer. De powershifts staan bekent als zijn niet echt betrouwbaar. Powershift is de zogenaamde dubbelkoppeling handbak automaat.

Gelukkig niet, een 6 bak AW. De latere polestar 4 cilinder zelfs een 8 bak Aut.

RoelNL

In dat geval zou ik me niet bezorgt gaan maken alles te gaan versterken. Ding moet mijn inziens 500pk wel aan kunnen al is dat natuurlijk gissen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

daanium

#3077
Bedankt voor het meedenken over de automaatbak.
Van diverse kanten krijg ik inderdaad deze verhalen te horen.
De horror verhalen van de 6-traps GT (GearTronic) bakken, lijken vooral 'hearsay'.
Ik ben tot op heden nog niemand tegen gekomen die daadwerkelijk zijn bak kapot heeft gereden met als oorzaak te veel power.
Voorlopig laat ik het maar eens zoals het is :)
Ik was me trouwens een beetje aan het ergeren aan de vermogensmeting die ik eerder heb laten doen.
Daar kwam 354pk uit de Polestar, wat een HELEBOEL power is, maar niet de door Heico beloofde 380 ;)



Nu las ik laatst weer ergens dat een Volvo dealer met een software update de Heico tune er uit kan flashen (al dan niet bewust)
Klopt dat? Ik weet zelf te weinig van flashen en tunen om dit te onderbouwen.
Maar als dat wél mogelijk is, is het wel bagger dat je na elke Volvo update door de dealer, je wagen weer opnieuw moet (laten) flashen :eusa_eh:
Anyway, voordat ik de boel ga laten chippen/flashen/tunen, ga ik eerst al m'n goodies monteren :eusa_dance:
Dat staat voor de komende weken op de planning.

Zoals beloofd ook nog een paar mooie kiekjes van de Herfstrit 8)














Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70geRwin

Gave pics, zeker van de meer ervaren modellen  :eusa_clap:

Ludo

Hey Daan, mooie wagen kerel!.  :angel:

Citaat van: daanium link=topic=55272.msg1817701#msgquote author=daanium link=topic=55272.msg1817701#msg1817701 date=1633029598]
Ik was me trouwens een beetje aan het ergeren aan de vermogensmeting die ik eerder heb laten doen.

Het adres waar je bent geweest, heeft wel meer bedenkelijke resultaten.
De éne bank is sowieso de andere niet, dat heeft in het verleden hier wel meer (lees: héél vaak) verhitte discussies gebracht.   ;D



Citaat van: daanium link=topic=55272.msg1817701#msgquote author=daanium link=topic=55272.msg1817701#msg1817701 date=1633029598]
Nu las ik laatst weer ergens dat een Volvo dealer met een software update de Heico tune er uit kan flashen (al dan niet bewust)
Klopt dat?

Ja dat klopt inderdaad.
Een mooie oplossing daarvoor is o.a. de iSoftloader van Rica.

daanium

Aanstaande maandag krijgt de Polestar een grote beurt.
Netjes de bougies, filters en olie vernieuwen.
De vorige eigenaar had imitatie remblokken geplaatst en die piepen als je langzaam gaat zonder te remmen.
Super irritant, dus aanstaande maandag ook lekker verse blokken er op :eusa_dance:
Ik zal proberen wat foto's te schieten van de operatie.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#3081
Vandaag had ik maar weinig op de planning en dus ging ik lekker op m'n gemakje de frontcamera monteren in de Polestar!
(oeps! nu ik er over nadenk zou ik nog wat rekjes in de douche ophangen :eusa_shifty:)
Dat leek me een makkelijke klus aangezien ik zelf een how-to had gemaakt toen ik 'm geplaatst had in de Heico.
(de cam wat nu in de Polestar zit, is dus de oude uit de Heico)

Aangezien de Polestar een andere grill heeft, was er ook een ander montage stukje nodig.
Deze zijn voor alle uitvoeringen van de grill te bestellen.
In het rood de oude houder wat in de Heico zat
En in het groen de nieuwe houder.



In mijn geval zit er een "XC" grill in en daar heb je houder 9487189 voor nodig.



Met de auto op de handrem, begon ik maar eens met de panelen rondom de middenconsole/armsteun los te maken





Daarna kwam ik al snel bij het display uit, daar moet de kabel van de camera op aangesloten worden



Tenminste, dat dacht ik :eusa_eh:
Toen ik het scherm los had, waren er slechts 2 aansluitingen op het display!
Nog even dubbel zitten checken, en jawel hoor (foto gebietst van ebay ;D):



Ai caramba! Ik was even bang dat ik 'n ander display moest gaan scoren :eusa_doh:
Maar gelukkig keek ik verder dan m'n neus lang is, want op de 'radio' zat wel nog een aansluiting vrji :eusa_dance:
Blijkbaar heeft het nieuwe(re) audiosysteem dus ook een andere layout.
Toen ik me dat realiseerde, leek het me een goed plan om eens te zoeken naar de installatiehandleiding van die cam voor het facelift model.
Er zijn inderdaad een paar dingen anders tegenover de eerste generatie van het nieuwe model van de S60 (2010~2014).
Zo hoeft bij het facelift model dus het display helemaal niet los, en dat is goed nieuws!
Want die rand rondom het display is érg vervelend om los te maken, maar dat hoeft dus ook niet meer ;D



Er is nog 1 optie vrij na het aansluiten van de frontcam, ik weet alleen niet wat daar op kan?
Waarschijnlijk iets om TV te kijken, maar dat weet ik dus niet zeker.



Daarna ging ik verder met de kabel leggen naar de stroomvoorziening, die komt vanuit de sigarettenaansteker.
Al vraag ik me af of dat in 2021 nog wel een handige benaming is, ik denk eerder de 12V USB lader.
(grr, dat klopt ook niet echt, want USB is 5 volt én er zit een USB poort in de armleuning! anyway, ik bedoel de ronde 12v aansluiting in de armleuning ;D)



Eerst 6 schroeven los draaien en vervolgens het geheel wat omhoog tillen zodat je de stekker los kunt halen en de nieuwe kunt aansluiten.



De kabels werden netjes bij elkaar gehouden door isolatie-tape (met een wol laagje), dus het leek me wel zo netjes om de nieuwe kabel er op dezelfde manier bij te 'plakken'





Daarna kon alles weer in elkaar gezet worden. De kabel moet via de onderkant van de wagen naar de motorruimte.
Aangezien ik morgen met de auto naar de garage ga om 'n beurtje te doen, heb ik de kabel nog even bij het voeten stuk van de bijrijder laten liggen.

Er zijn 2 lange schroeven en vandaag had ik geen accugereedschap bij de hand...
En dus als resultaat van een beetje verveling: het blijkt dat deze schroef maar liefst 45 omwentelingen nodig had om vast te zitten ;D



Nu de binnenkant weer klaar was, kon ik wel alvast de camera in de grill monteren.
Gelukkig stond de juiste grill in de installatiehandleiding van het facelift model.

Het onderste deel van het logo (aan de binnenkant van de grill) moet weg geslepen worden.
Met een dremel is dat goed te doen, al moet je oppassen dat je niet per ongeluk iets begint te 'slijpen' wat niet de bedoeling is :eusa_shifty:





En dan hoeft voor vandaag alleen nog maar de grill terug in de auto geplaatst te worden





Morgen dus nog effe de kabel vanuit de bijrijder naar de voorkant van de wegen trekken en daarna bellen of de dealer tijd heeft om 'm aan Vida te hangen  :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#3082
Donderdag staat er een afspraak bij de dealer om de camera software te laden.
Gisteren heb ik een beurtje gedaan aan de Polestar, weinig bijzonders te melden.
En omdat alles goed ging, had ik nog even tijd over om het ELEVATE inlaat spruitstuk te monteren, wat een beauty!



Vandaag ben ik met Vida bezig geweest in Windows 11 8)
Werkt gewoon prima, net zoals in Windows 10.
Er zijn wel wat dingetjes waar je op moet letten (volgorde van installeren, SQL installeren vóór VIDA, reboot na elke stap helpt ook).
Maar al met al gewoon goed te doen  :eusa_dance:



<-- filmpje van Vida in Windows 11

Binnenkort maak ik een 'how-to' over de installatie van Vida in Windows 11 :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

volvobug

Citaat van: daanium op 05-10-2021 21:23:58
.....
Binnenkort maak ik een 'how-to' over de installatie van Vida in Windows 11 :)

Graag. Mocht je die al ergens beschreven hebben voor Windows 10, die is ook welkom.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

die voor Windows 10 staat bijv hier

http://obd2francais.blogspot.com/2016/09/how-to-install-volvo-vida-2014d-on.html

of hier

https://www.swedespeed.com/threads/volvo-vida-2014d-and-windows-10-pro.242441/


Het is even wat puzzelen maar uiteindelijk krijg je het wel werkend. Letwel dat je een pro versie van Windows gebruikt en geen home edition

Met Windows 11 ben ik nog niet bezig geweest op mijn vida laptop

daanium

#3085
Er staat inderdaad op het web al een hoop beschreven over de installatie in Windows 10 (of 7).
Vandaag had ik nog snel even de DiCE werking getest, je weet tenslotte maar nooit ;)
Maar ook dat ging prima zoals in dit filmpje te zien is:

<-- filmpje van DiCE in Windows 11

[edit]
Is er trouwens een manier om de partnergroep standaard op EU te zetten?
Nu moet ik er steeds op klikken en EU kiezen als ik Vida wil gebruiken
[/edit]

[edit2]
Gevonden, dan moet je inloggen met 4 in plaats van 1 :eusa_dance:
[/edit2]
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

FrankvdAa

#3086
Citaat van: Sbv op 06-10-2021 11:15:34
die voor Windows 10 staat bijv hier

http://obd2francais.blogspot.com/2016/09/how-to-install-volvo-vida-2014d-on.html

of hier

https://www.swedespeed.com/threads/volvo-vida-2014d-and-windows-10-pro.242441/


Het is even wat puzzelen maar uiteindelijk krijg je het wel werkend. Letwel dat je een pro versie van Windows gebruikt en geen home edition

Met Windows 11 ben ik nog niet bezig geweest op mijn vida laptop

Of je download een compleet image dat je via VMware Player draait,... werkt ook perfect!
https://www.swedespeed.com/threads/vida-2014d-installers-ewd-virtual-machines-other-resources.481385/

[Edit]
Zie dat de images tegenwoordig $5 kosten om te downloaden
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

daanium

#3087
Gisteren ben ik bezig geweest met de remblokken van de Polestar.
De vorige eigenaar had imitatieblokken gemonteerd en die piepte als je rustig reed zonder te remmen.
Dat stoorde me mateloos en daarom maar een setje verse, originele blokken besteld.

Er zijn via de dealer verschillende 'kits' te bestellen voor de grote remmen, ik ben voor 31408076 gegaan.
Deze kit bevat:
- Brembo/Ferodo blokken
- Pennen
- Veer
- Bouten





De vorige eigenaar had zelf al iets van piep-plaatjes (lijkt op stukjes ductape) er tussen gedaan



In de Polestar-aanvulling op de standaard handleiding, staat nog specifiek beschreven hoe je de klauwen juist los haalt



Eerst hebben we de pennen en de veer los gehaald, daarna de hele klauw van de schijf af waarna we de oude onderdelen konden los halen







nieuw versus oud :eusa_dance:



Het terug plaatsen ging allemaal prima en het gepiep is weg :eusa_clap:
Klein en kort klusje maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
De achterremmen zijn ook aan de beurt, dus binnenkort weer een kleine fotoshoot
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#3088
Vandaag lekker bezig geweest met de GFB T9358 DV+.
Dit is een versterkte en verbeterde recirculatieklep van Go Fast Bits (GFB)
Deze had ik eerder ook al geplaatst in de zwarte Heico, en vandaag dus ook in de witte Polestar ;D
Het is best een tijdrovende klus omdat je slecht aan de schroeven komt.

Anyway, om te beginnen maar eens het wiel los gehaald en de wielkuip verwijderd





De onderste 2 schroeven krijg je best redelijk los vanuit de zijkant waar het wiel zat.
Daarna kom je vanzelf bij de laatste uit, en die kost wat meer tijd :eusa_whistle:

Ik kon me niet meer herinneren van de Heico dat ik de koelleiding van de turbo los moest halen :eusa_think:
Dat is bij de Polestar dus wel het geval, de leiding loopt precies voor het bovenste schroefje :eusa_wall:





Super balen, want dat betekend dat de koelleiding los moet.
Als klap op de vuurpijl viel me ook nog de bak met koelvloeistof van de standaard af; bijna 4 liter kvs over de vloer :eusa_wall:
Na wat vloeken, zuchten en poetsen kon ik weer door met m'n klusje.
Met de leiding los kom je beter aan de laatste schroef :)

Daarna kunnen we de onderdelen vervangen door die van GFB :eusa_dance:

<-- origineel

<-- voorzien van de GFB kit

Daarna weer alles monteren, KVS aanvullen en klaar is kees 8)
Weer een stap dichterbij het eindresultaat!

Op weg naar huis reed ik over een stuk autoweg; lekker effe gassen dacht ik ;D
Toen hoorde ik een dikke "POFFFF" en daar ging m'n mooie power, niks meer daar :eusa_wall:
Om beter aan de schroeven van de DV te komen, had ik ook de slang los gehad tussen de turbo en de intercooler.
Ik realiseerde me direct dat deze losgeschoten was omdat ik 'm niet strak genoeg had aangedraaid.
Dit had ik al eens eerder aan de hand met de C70 :eusa_doh: maar daardoor herkende ik het geluid en wist ik wat de oorzaak was.



Crap, nu stond ik dus met de Polestar langs de kant. Bij aanschaf van de wagen lag er geen krik of reservewiel in.
Met de gedachte dat er toch nooit wat kapot zou gaan aan deze super coole wagen, leek het me geen noodzaak dat er een krik in kwam.
Vandaag stond ik dus mooi langs de weg te kijken hoe ik die wagen omhoog kreeg, zodat ik er onder kon kruipen om de slang vast te zetten.
Gelukkig was een vriend van me in de buurt om even een krik af te geven :eusa_dance:
Helaas had hij geen tijd om verder te helpen, maar ik was al dolgelukkig dat ik nu een krik had!



Best spannend om in je eentje onder een opgekrikte wagen te liggen langs de snelweg :eusa_shifty:
Maar alles is goed gekomen.
De slang tussen de turbo en intercooler heb ik weer vast kunnen zetten en daarna rustig op cruise control naar huis gereden.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

FrankvdAa

Lekker bezig, maar ik had never nooit niet onder die auto gaan liggen met zo'n krik, zonder assteunen en naast de snelweg.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register