Centrale vergrendeling

Gestart door Dennis1974, 17-02-2012 11:23:36

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Het is een aftermarket alarm en dus heb je niets aan Volvo Guard instructies of handelingen. Waarschijnlijk een slecht contact, dit soort dingen gaan vroeg of laat allemaal een keer kapot omdat het samenhangt met de kwaliteit van de inbouw.

Lampje op je dash: ook niet te veel van aantrekken. Soms is het enkel van de CV, soms van het alarm en soms niet te bepalen (altijd of nooit knipperen).

Gr ;)

Hengeveld

Citaat van: Dennis1974 op 17-02-2012 11:23:36
De centrale vergrendeling. Deze doet het niet. Om specifiek te zijn. Hij doet het helemaal niet. Niet als ik de sleutel omdraai en/of als ik met het kastje van het alarm de knop indruk. Het alarm werkt echter wel. Ik krijg de deuren en de kofferbak enkel open met de sleutel en dan gaat die specifieke deur/bak dus open.

Iedereen heeft het over het alarm, maar het gaat hier over de CV. Die heeft in dit geval niets met de afstandsbediening te maken, omdat het met de sleutel ook niet werkt.
Kan het niet gewoon een zekering zijn?

UserID6342

Heldere opmerking, je zou dan gaan denken aan of een defect deurslot, microswitch

Dennis1974

Het Relais was het grootste deel van de oorzaak. Nadat ik het relais vervangen had deed de centrale vergrendeling het weer en de verlichting bij het openen van de deuren deed het ook weer  :eusa_dance: Toch een maar... Ik deed de sleutel in het deurslot aan de bestuurders zijde...en toen ging alles open en dicht. De klep, rechts voor en rechts achter en natuurlijk de bestuurders zijde omdat ik hier de sleutel in het slot mee omdraaide.

Linksachter ging echter niet open!! Toen ik de sleutel in de deur van de passagiers kant deed ging alles open en dicht BEHALVE de gehele linker kant. Dus de bestuurders zijde en de achterdeur aan die kant.

Links doet het dus nog niet  ??? Heeft iemand een idee? Ik snap als er 1 deur niet werkt dat het een microswitch kan zijn....maar 2 deuren? en dan ook nog aan dezelfde kant? Ik heb het relais er goed ingedrukt maar bij het vervangen viel mij 1 ding op.. In het relais wat ik eruit haalde ontbrak een pootje en de nieuwe had deze wel. Het pootje wat ontbrak op de oude zag er niet uit alsof het afgebroken was ofzo....het was er gewoon niet. Ook stond er op de oude relais 205/206 de tekst NORMAL. Deze stond niet op de nieuwe.

Suggesties zijn zeer welkom.

Daarbij deed sinds vorige week mijn dag en km teller het niet meer. Op dit forum las ik dat dit veel voorkomt en dat een tandwiel de oorzaak was. Ik had al via een link op dit forum een messing tandwiel besteld...en gezien ik nu toch al bezig was heb ik die er maar ingezet. Ik moet zeggen...ik heb geen verstand van auto's maar ik heb de hele zooi in 1 uur ingebouwd. Het werkt weer  :eusa_dance:

Maar nogmaals...suggesties en tips over het nog enkel niet werken van de centrale vergrendeling aan de linker zijde (bestuurders kant) zijn zeeeeeeer welkom  :eusa_whistle:

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Nog even ter verduidelijking...

Deze zat erin:

Deze is er nu ingegaan:

Ik zie dat er dus verschil in serie nummers zit....maar wat heeft dit voor gevolgen?

Kijkend naar het plaatje zie ik idd dat de oude een pootje minder heeft. Voor de rest is alles met het andere relais gelijk. Het pootje wat ik er bij heb heeft de benaming AL1 Maar wat dit inhoud? Iemand?  ???

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

The Demon

Ik zal wel terecht gewezen worden als ik het mis heb, maar als je nu dat pootje AL1 wegknipt uit dat relais moet het volgens mij gewoon werken.
Maar nogmaals dat is een simpele gedachtengang van mij.

Groet,
The Demon.

Hengeveld

Of juist doorverbinden met een ander pootje...

Dennis1974

Helaas...Gisteren heb ik nogmaals het relais vervangen, maar dan met een exemplaar wat er origineel ook uit kwam. Maar nog steeds dezelfde klachten met de centrale vergrendeling. Bestuurderskant voor en achter gaan niet mee. Rest wel.

Ik kan de oorzaak in het relais dus uitsluiten. Hoe kan ik nu makkelijk achterhalen waar het probleem in kan zitten? Ik heb gisteren het deurpaneel eruit gesloopt en de stekkers nagelopen en ingespoten met contactspray...geen soelaas.

Zoekend in het forum hoor ik termen als ... microswitches en kabelbomen vallen als maar dat klinkt mij als non technicus erg lastig. Ik heb geen meet apparatuur en zo´n microswitch?

Is er misschien iemand die hier een idee en of hulp in kan bieden en wonend is in de omgeving van flevoland?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;