SRS

Gestart door rittenburg, 26-02-2012 17:28:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rittenburg

Sinds de aanschaf in november 2011 brandde het lampje van de SRS...ergens een gecorrodeerd contactje of los draadje.

Woensdag APK, dus lampje moet uit (afkeur) dashboard losgehaald. Nog een vraagteken, want had alle torx losgedraaid, maar de kap wilde niet loskomen. Op het forum gezocht, en wat bleek, als je het handschoenenkastje er uit haaalt, dan zitten er tegen de boven kant nog dire listige M10 boutjes waar de airbag mee vast zit.

Boutjes los en de kap kwam rustig van z'n plaats. Lampje van de SRS er uitgehaald en op naar de APK.

Ben benieuwd naar de roetmeting.

Volgende maand de gehele riemerij laten vervangen; multiriem, distributie met waterpomp en spanner, pompriem en timing voor 760 euro...toch niet te duur, toch?
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

Ewout Schalkwijk

Ik vraag me af of dat goed gaat met de APK. Het zit erin dus het moet werken is volgens mij de filosofie. :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Bij auto's met bouwjaar <2000 mag het airbaglampje branden, da's dus geen APK afkeur.
...The Nile isn't just a river in Africa...

grijzev70tdi

Dit lijkt mij ook beetje symtoombestrijding. Lampje eruit halen. Waarom de storing niet oplossen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

rittenburg

Citaat van: grijzev70tdi op 26-02-2012 18:01:21
Dit lijkt mij ook beetje symtoombestrijding. Lampje eruit halen. Waarom de storing niet oplossen?

Ja...eens, maar de afgelopen tijd is het volgens mij erh koud geweest en dan is het geen feest om onder carport naar een SRS storing te zoeken...

Eerst de APK en dan de oorzaak van de foutmelding zoeken en de handel resetten..
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

rittenburg

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-02-2012 17:53:09
Ik vraag me af of dat goed gaat met de APK. Het zit erin dus het moet werken is volgens mij de filosofie. :eusa_think:

Ewøut

hoe testen ze je SRS systeem dan?? Frontale aanrijding ??
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

Ewout Schalkwijk

Een controle lampje (de naam zegt het al) dient kortstondig te branden bij de start en uit te gaan als het systeem in orde is. Als het lampje helemaal niks doet is dat op z'n minst een aanwijzing dat er iets niet in de haak is.

Bovenstaande doet niets af aan het feit wat Marc aangeeft dat deze plicht niet geldt voor auto's ouder dan 2000. In dat geval kun je het fout zoeken tot later in het voorjaar uitstellen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

darius

Accu leeggestart ? Srs gaat branden en is alleen door de computer te resetten.
No show, only go.

grijzev70tdi

laat hem eerst maar uitlezen, resetten en afwachten of het terug komt. Zo niet :D Zo wel, opnieuw uitlezen en dan weet je misschien wat je te doen staat
Grolsch, het klinkt al lekkerder

mehn

Wat is de foutcode? Als de foutcode de linker gordelspanner aangeeft weet ik misschien de oplossing.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: