derde remlicht en waarschuwingslampje in dashboard

Gestart door rob850TDI, 20-02-2012 14:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob850TDI

Hallo,

ik heb op mijn 855 TDI een derde remlicht gemonteerd via de origineel aanwezige bekabeling en het bijbehorende relais vervangen door één die geschikt is voor drie remlichten. En zie: toch gaat het waarschuwinglampje voor defecte verlichting branden als ik op her rempedaal trap, en ja alle drie remlichten branden gewoon...

Kan het misschien zijn dat het eraan ligt dat ik een derde remlicht met 28 LED's heb gemonteerd die bij elkaar (veel) minder wattage vragen dan één gloeilamp van 21 W ?  Heeft iemand hier misschien ervaring mee of een oplossing? Wie het weet, mag het zeggen  :) Ik hoor het graag Alvast bedankt voor je reactie.

thuur


rob850TDI

Nee, het is een after market remlicht met 28 LEDjes dus. Het originele derde remlicht zit mij te laag om op te vallen en vormt ook geen driehoek met de beide andere remlichten..

thuur

Dan zul je met het lampje moeten leren leven of de stroom pakken voor het defectdetectiekastje.


Gr :D

nieuwe_arjan

Heb je de zwarte vervangen daar een blauwe? Dan heb je een grijze nodig.....
(zie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51992.0.html)
zwart = 2 x 21W rem
blauw = 3 x 21W rem
grijs = 2 x 21W + 4W rem

rob850TDI

Kijk dat is weer een nieuw gezichtspunt, dat er nog een derde variant van de lampcontrol unit bestaat voor een LED-remlicht wist ik nog niet. Ik had inderdaad de oorspronkelijk door een blauwe vervangen...  Hartelijk dank voor deze wijsheid!  Nu nog een grijze vinden ... en kijken of het dahboardlampje dan echt werkt ..:-)) Wie heeft er nog een 5KG 005-3011-07 op de plank liggen??

UserID6342

Ik denk het wel en anders zit tie nog wel in mijn oude auto.