Wie kan de echte km-stand voor mij uitlezen?

Gestart door t2.0, 22-09-2006 21:55:05

Vorige topic - Volgende topic

t2.0

Ik heb mijn V70 uit '97 halsoverkop gekocht omdat het motorblok van mijn vorige auto (Peugeot 406) vlak voor de vakantie in de soep draaide. Op zich ben ik erg tevreden, maar ik blijf een naar ondeerbuik gevoel houden dat de km-stand niet klopt. Hij is uit Italie geimporteerd dus de NAP is niet van toepassing. 
In het forum heb ik van alles gelezen over OBD, maar omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb, ben ik bang iets verkeerd te doen,. Bovendien vind ik het lastige kost.
Weet iemand waar ik heen kan om de km-stand te laten uitlezen? (ik woon in Den Haag en werk in omgeving Amersfoort)

wim300

bij de dealer.

Niham Personenauto B.V.
2e Schuytstraat 290A
2517TT DEN HAAG
Telefoon: 070 - 3617328
Fax: 070 - 3924973

E-mail: info@niham.com

timj

:) ik heb dezelfde vraag wegens een defecte km teller (zie post tandwieltje NIET gebroken)

Ik heb 3 dealers gebelt van vliet in Leidschendam,Volvo Hooftman Woerden en Doredrecht maar alle drie "zegt" de werkplaats (chef) dat dit NIET kan de dealer in Den Haag Forepark zegt dat het wel kan..???!!? ??? :eusa_think:

)()()sT

So hey, weer een goede opgraving :o ;D

Wat voor auto heb je..?

FGG

Ik zie dat je een 850 hebt uit 1996. De vraag is even of je OBD-I hebt of niet. Als dat zo is kun je 't zelf:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10092.msg156444.html#msg156444

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Ik zie het idd... Dan heeft ie ZEKER geen OBD1, vanaf medio 1995 had modeljaar '96 OBD2.
De dealer kan dat echt wel uitlezen; toen ik in 2005 mijn Duitse 850 kocht heb ik het bij de ex-Volvodealer uit laten lezen.

Jeroentjuh

Jahoor kunnen wij bij de dealer gewoon uitlezen....

HESSIE

Citaat van: timj op 21-02-2012 08:37:42
:) ik heb dezelfde vraag wegens een defecte km teller (zie post tandwieltje NIET gebroken)

Ik heb 3 dealers gebelt van vliet in Leidschendam,Volvo Hooftman Woerden en Doredrecht maar alle drie "zegt" de werkplaats (chef) dat dit NIET kan de dealer in Den Haag Forepark zegt dat het wel kan..???!!? ??? :eusa_think:

ik heb hem bij dordrecht uitlaten lezen was ff puzzelen voor ze maar het lukte het wel.
moet ik zeggen dat de monteur in kwestie een jonge monteur was en niet van plan was op het op te geven,terwijl de oudere garde alleen maar opmerkingen konden maken ''hij zal wel 5 ton gelopen hebben''.

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Ludo

Citaat van: timj op 21-02-2012 08:37:42
Ik heb 3 dealers gebelt van vliet in Leidschendam,Volvo Hooftman Woerden en Doredrecht maar alle drie "zegt" de werkplaats (chef) dat dit NIET kan

Ze zullen natuurlijk nooit zeggen, dat ze hun vak niet kennen...  :eusa_doh:

:evil:

HESSIE

Citaat van: Volvodrivert op 21-02-2012 16:32:53
En had ie ook 5 ton gelopen..?

hij las 247000km ongeveer voor 16 jaar oud, scheelde met me teller zon 1500km dat kan kloppen want me teller was kaduk,nu niet meer. :eusa_naughty: