Uitbouw en carkit radio HU-603

Gestart door j.middel, 25-01-2004 12:06:54

Vorige topic - Volgende topic

j.middel

Kan iemand mij vertellen hoe ik een Volvo radio HU-603 uit een V70 (nieuw model) kan uitbouwen ivm importkeuring RDW ?
Kun je dan de radio gewoon weer aansluiten ??
Ik heb nergens hiervan een gebruiksaanwijzing gezien.

En wie heeft er ervaring mee om het geluid van de carkit over deze radio te laten lopen. Kun je er een standaard mute systeem tussen zetten ??

Alvast bedankt,

Jan

Jeroentjuh

Voor je schakelpook zit een pennenhouder, deze eruit halen (met kleine schroevendraaier eruit wippen) daaronder zitten 2 torx schroefjes, deze losschroeven, dan kun je je ECC paneel los halen/aan de kant leggen (STEKKERS ERIN LATEN ZITTEN!!), dan kun je bij de 2 torx schroefjes van het radioframe. Dan kun je de radio met frame en al eruit halen. Radio kun je later zo weer aansluiten, maar alleen in de auto waar die uitkomt, want er zit software in die overeen komt met de auto!

j.middel

Leuk. Inderdaad de twee torx schoefjes losgedraaid (valt er gelijk een naar beneden) en dan krijg ik het bedieningspaneel van de airco niet los. Het paneel zit volgens mij vast aan de radio. Tja, morgen RDW keuring, dan maar iets meer betalen.

Johann

ECC paneel moet je op een nogal brute wijze boven aan indrukken , onderaan naar voren halen en dan omlaag duwen..
Drie handen heb je er bijna voor nodig.
Er zitten metalen veer plaatjes achter die er voor zorgen dat beide panelen gelijk blijven liggen.
Wees er voorzichtig mee want de metalen platen kunnen lekker krassen op de 603 maken als ie plots los schiet.

Johann

Sbv

IS het nog gelukt met de Mute, want dealer wist mij te vertellen dat er een mutobox bij moest a heel veel €€€€. De standaard Nokia kon er niet zo op aangesloten worden dat muting werkt. Ik had nog een Nokia kit liggen en denk mijn Pa een plezier te doen. Iemand nog ideeen ?

vdotinga

ik heb bij mijn S70 een mutebox + origineel nokia bluetooth carkit ingebouwd. Kosten van de mutebox waren incl juiste kabelset EUR 50 incl verzendkosten. Werkt perfect, alle telefoongesprekken gaan nu over de boxen van de autoradio, terwijl de radio dan gemute wordt en op het display mooi TEL staat.

Sbv

Zal eens kijken of dat werkt, ik heb geloof ik nog iets liggen uit een vorige auto.