Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

pRachtig pRoject!

ben benieuwd hoe die is als ie klaar is!

gewoon weer zwart neem ik aan?
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

JeffreyC

Citaat van: Matthieu123 op 28-06-2012 16:26:06
Mooi werk.. ik ben erg benieuwd..

Heb je een beetje een mooie prijs af kunnen spreken hiervoor?

Ik wil zelf namelijk in de toekomst ook een wagen (nog nader te bepalen) in orde brengen en die prijzen voor spuitwerk lopen zo belachelijk veel uiteen...

Ik heb op dit moment alleen een prijs gehoord van de man die de ramen eruit heeft gehaald en er weer in gaat zetten, over de kosten van de spuiter weet ik nog niks  :eusa_shifty:
Ik ben van plan om beide Volvo's goed in orde te brengen en houden zodat ze nog lang meegaan. Dus het spuitwerk moest toch gedaan worden en beter nu als dat ie over een paar jaar helemaal rot zou zijn, en ja de prijs? Ik verwacht wel een mooi prijsje, ik heb hem zelf zover mogelijk uit elkaar gehaald om die kosten al te drukken.

Citaat van: Volvodrivert op 28-06-2012 16:32:35
pRachtig pRoject!

Gewoon weer zwart ja, 019 Black Stone. Volvo gebruikt deze naam wel maar volgens mij is het gewoon heel simpel zwart.
Ben ook benieuw hoe ie is als ie klaar is. Vooral technisch heb ik nog veel werk, daar verheug ik me wel al op  :eusa_dance:
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

The Volvoboy

Ja klopt eigenlijk is het gewoon 'goedkoop' unilak zwart ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Laguna-S60R

Citaat van: V70 2.5T op 28-06-2012 16:46:39
pRachtig pRoject!

Gewoon weer zwart ja, 019 Black Stone. Volvo gebruikt deze naam wel maar volgens mij is het gewoon heel simpel zwart.
Ben ook benieuw hoe ie is als ie klaar is. Vooral technisch heb ik nog veel werk, daar verheug ik me wel al op  :eusa_dance:

Haha, daarom heb je ook voor een project gekozen toch!?
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

JeffreyC

Citaat van: Volvodrivert op 28-06-2012 16:53:55
Citaat van: V70 2.5T op 28-06-2012 16:46:39
pRachtig pRoject!

Ben ook benieuw hoe ie is als ie klaar is. Vooral technisch heb ik nog veel werk, daar verheug ik me wel al op  :eusa_dance:

Haha, daarom heb je ook voor een project gekozen toch!?

:eusa_shifty:
;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

KIM

Citaat van: V70 2.5T op 28-06-2012 14:15:44
Citaat van: )()()sT op 28-06-2012 13:55:09
Ik zie dat bij die voorruit het rubber eruit is... normaliter moet deze bij het inlijmen van de ruit vastgekit worden aan de ruit.
Gaat jou vooruit er dus nog uit?

Ik vraag dit omdat ie bij mij loszat en dat er in het verleden al eens gerommeld is met lijm dat bijna invrat op mijn lak.
Ik heb dus de boel maar gereinigd en ge-hammerite'd en het rubber maar vastgekit.

Goed bezig!

De voorruit ligt er op dit moment uit als het goed is. De rubber boven de voorruit bestaat uit 2 delen blijkbaar. 1 deel zit op de carrosserie vast met dubbelzijdige tape en het andere deel wordt hierin geklikt/geklemd. Ik ga kijken of ik deze rubbers nog nieuw kan bestellen zodat het allemaal weer goed in elkaar blijft zitten.
Het deel dat vast geplakt zit is een hard plastic dat vervormd bij het uit elkaar halen of na een bepaalde tijd of zo, bij de 850 hield het ook niet meer.

Het rubber van de voorruit is er in twee soorten:
- een rubber waar een losse harde kunststof strip in wordt geklikt; bij mijn 850 was dit 1e montage
- een rubber waar die losse strip niet inzit, waar het raamrubber zelf over de raamlijst loopt; die kreeg ik bij het bestellen van een nieuwe voorruit met montageset bij Volvo.

Ik ben enorm veel meer gecharmeerd van de laatste variant, dus ik kan je ook absoluut zo'n nieuwe montageset van Volvo aanraden.

JeffreyC

Citaat van: KIM op 28-06-2012 17:37:59
Citaat van: V70 2.5T op 28-06-2012 14:15:44
Citaat van: )()()sT op 28-06-2012 13:55:09
Ik zie dat bij die voorruit het rubber eruit is... normaliter moet deze bij het inlijmen van de ruit vastgekit worden aan de ruit.
Gaat jou vooruit er dus nog uit?

Ik vraag dit omdat ie bij mij loszat en dat er in het verleden al eens gerommeld is met lijm dat bijna invrat op mijn lak.
Ik heb dus de boel maar gereinigd en ge-hammerite'd en het rubber maar vastgekit.

Goed bezig!

De voorruit ligt er op dit moment uit als het goed is. De rubber boven de voorruit bestaat uit 2 delen blijkbaar. 1 deel zit op de carrosserie vast met dubbelzijdige tape en het andere deel wordt hierin geklikt/geklemd. Ik ga kijken of ik deze rubbers nog nieuw kan bestellen zodat het allemaal weer goed in elkaar blijft zitten.
Het deel dat vast geplakt zit is een hard plastic dat vervormd bij het uit elkaar halen of na een bepaalde tijd of zo, bij de 850 hield het ook niet meer.

Het rubber van de voorruit is er in twee soorten:
- een rubber waar een losse harde kunststof strip in wordt geklikt; bij mijn 850 was dit 1e montage
- een rubber waar die losse strip niet inzit, waar het raamrubber zelf over de raamlijst loopt; die kreeg ik bij het bestellen van een nieuwe voorruit met montageset bij Volvo.

Ik ben enorm veel meer gecharmeerd van de laatste variant, dus ik kan je ook absoluut zo'n nieuwe montageset van Volvo aanraden.

Kijk dat is zeer goed om te weten, ik moet bij Volvo toch nog het een en het ander bestellen dan vraag ik daar ook direct naar!
Bedankt!
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Afgelopen week een weekje weg geweest met de jeugdvereniging. Het was een gezellige week geweest, niet altijd even ontspannend maar toch heeft het iedere keer wel weer iets!
Dit jaar hadden we in ieder geval een heel erg mooi uitzicht  :o

Tegen het einde van de week voor een noodgeval de auto uitgeleend ( aangezien ik de auto waar ze eigenlijk mee zouden rijden echt niet vertrouw, seat ibiza 1992   :eusa_snooty: )
En de dag erna pas gezien dat er schade is  :eusa_wall:
Een kleine foto reportage zal genoeg zeggen:

Om er dan ook maar een lijstje van te maken:
- Voor bumper beschadigd ( krassen, scheurtje, vervormt? )
- Middelste rooster weg
- Linker rooster zit niet goed/klemt niet goed meer
- Beugels mistlampen verbogen
- Linker mistlamp kapot
- Windgeleider beschadigd
- Intercooler beschadigd
- Radiator vervormt ( door contact met de intercooler )
- Motorsteun voor lijkt te lekken? ( subframe en carter smerig )
-Edit- - Onderste intercooler slang zit tegen stuurbekrachtigings leiding aan

Even afwachten wat de verzekering gaat zeggen maar heb er weinig hoop voor. Heb de auto zelf uitgeleend waardoor de kans bestaat dat ik het niet vergoed ga krijgen :-\
300 PK 390 NM CY T-5R MT

Chris

En de dame in kwestie heeft niks gevoeld zeker :eusa_wall:?

Verkeersdrempel wat te hard gepakt of doorgereden bij een biggenruggetje in een parkeervak lijkt het wel. Ennuh, volgens mij is de auto normaal gesproken verzekerd ongeacht wie erin rijdt.

Die bruine smurrie lijkt inderdaad afkomstig te zijn uit de buurt van de motorsteun. Maar geen idee wat het kan zijn. In eerste instantie lijkt het gewoon blubber te zijn, maar dat lijkt me niet aangezien het verder nergens zit.

Zit er trouwens een deuk in je carterpan? :o

Sbv

Deze schade merk je echt wel. Neem aan dat de bestuurder(ster) een WA verzekering heeft die hiervoor geschikt is, of anders dat deze persoon zeer zeker mee zal betalen in het herstel.

Geval dom vooruit inparkeren ?

Chris

Citaat van: Sbv op 09-07-2012 13:31:58
Deze schade merk je echt wel. Neem aan dat de bestuurder(ster) een WA verzekering heeft die hiervoor geschikt is, of anders dat deze persoon zeer zeker mee zal betalen in het herstel.

Geval dom vooruit inparkeren ?

Lijkt me inderdaad WA van de bestuurster indien de autoverzekering zelf niet gaat vergoeden.

JeffreyC

Aan het carter kon ik niks zien, misschien dat de licht inval een verkeerd beeld geeft.
De bestuurster heeft naderhand wel aan gegeven dat er ergens een drempel was die ze waarschijnlijk zou hebben geraakt maar het niet zeker wist.

Ik blijf erbij dat je dit echt wel gevoeld of gemerkt moet hebben. En wat de verzekering betreft, de een zegt dat ze het niet gaan vergoeden en de andere zegt van wel. Ik blijf het even afwachten.
De bestuurster heeft al aan gegeven de kosten wel te willen vergoeden mocht de verzekering het niet doen.
Het gaat hoe dan ook een flinke kostenpost worden!
300 PK 390 NM CY T-5R MT

)()()sT

Pfffff... laat het een les zijn... altijd makkelijk achteraf, maar toch.
Een klein dingetje (kap onder IC/rad heb ik nog liggen.

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 09-07-2012 14:05:36
Pfffff... laat het een les zijn... altijd makkelijk achteraf, maar toch.
Een klein dingetje (kap onder IC/rad heb ik nog liggen.

Achteraf is altijd alles makkelijker  :-\  Maar ja dan kun je er nog zo weinig mee.
Was in ieder geval de laatste keer dat de V of over een tijdje de 850 uitgeleend gaat worden, dat is een ding dat zeker is. In ieder geval 1 les geleerd!

Voor die kap hou ik me wel aanbevolen, is het niet voor op de V dan wel voor de 850.
300 PK 390 NM CY T-5R MT