vraag naar v70 classic

Gestart door H_Rovers, 22-02-2012 15:27:58

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Gefeliciteerd, maarre idd wel prijzig  :o

janjoh

Ja wel prijzig maar wel fijn als het ding goed onderhouden is!
Zelf heb ik ruim een jaar geleden nog 200 euro meer betaald voor mijn V70, met ongeveer dezelfde kilometerstand, bij de dealer. En inderdaad kon ik voor hetzelfde bedrag ook een VN kopen maar wilde ook perse dit classic model!
Tot op heden absoluut nog geen spijt van! Het is toch een kwestie van geluk hebben denk ik en daarom gekozen voor wat meer betalen en nog een jaar garantie!

Veel succes met je mooie bak!

Gr. Jan

H_Rovers

Het is prijzig ja, ik vond hem uiteindelijk wat te duur, maar eigenlijk waren m'n vriendin en ik er allebei zo enthousiast over dat we hem toch hebben gekocht. Waarschijnlijk zaterdag ophalen, kan niet wachten!

Douwe

En heb je de Roffel opgehaald??
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

H_Rovers

We hebben hem zaterdag opgehaald, wat een heerlijke auto! Rijdt echt als nieuw! Hebben zaterdag al meteen zo'n 300km gereden, goed uitgeprobeerd ;-)

Wat me wel opviel, is dat ie soms een klein beetje oscilleert bij stationair loop (niet echt storend nog). Dit zou kunnen duiden op de gasklep begreep ik, wat een duur grapje zou zijn. Echter is die recent al vervangen en nu zit er eentje in met een gele sticker erop. Die zou in orde moeten zijn? Ik heb ook al gelezen dat een software update dit kan verhelpen? Iemand nog ideeën? Ik hou het iig in de gaten, zal het de dealer ook voorleggen, we hebben nog garantie.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

H_Rovers

Ik zal er eens een paar maken ja, het is echt een plaatje namelijk ;-)

Jan_D.

Citaat van: H_Rovers op 05-03-2012 21:55:48
We hebben hem zaterdag opgehaald, wat een heerlijke auto! Rijdt echt als nieuw! Hebben zaterdag al meteen zo'n 300km gereden, goed uitgeprobeerd ;-)

Wat me wel opviel, is dat ie soms een klein beetje oscilleert bij stationair loop (niet echt storend nog). Dit zou kunnen duiden op de gasklep begreep ik, wat een duur grapje zou zijn. Echter is die recent al vervangen en nu zit er eentje in met een gele sticker erop. Die zou in orde moeten zijn? Ik heb ook al gelezen dat een software update dit kan verhelpen? Iemand nog ideeën? Ik hou het iig in de gaten, zal het de dealer ook voorleggen, we hebben nog garantie.

Wisseling in stationnair toerental komt ook wel voor bij het aan- en afslaan van de airco. Gezien de buitentemperatuur is dat nu nog niet zo waarschijnlijk. Als hij het vaak doet, is het in elk geval niet in orde en moet de airco (of iets anders) nagezien worden. Software-update zou ik even vragen; dat wordt volgens mij soms wel, soms niet, gedaan bij een afleverbeurt.
Ik zou maar snel een foto maken, er zijn wat nieuwsgierige Volvo-liefhebbers op het forum.  ;)

H_Rovers

De airco staat uberhaupt niet aan, dus daar ligt het niet aan lijkt me.

Jan_D.

Citaat van: H_Rovers op 06-03-2012 20:11:48
De airco staat uberhaupt niet aan, dus daar ligt het niet aan lijkt me.

Dat vermoedde ik al, maar als de auto een ECC (electronic climate control) heeft, is die meestal altijd ingeschakeld. Dan moet een echte techneut -en niet zo'n amateur als ik-  het wel weten.

H_Rovers

Ik kan de airco (en de ECC) toch gewoon uitschakelen door hem op 0 te zetten, of staat ie dan nog niet uit?

fredtref

Je moet dan wel de keuze schakelaar van de bovenste stand (raam ontwaseming) afdraaien, ander gaat automatisch de airco alsnog aan.

H_Rovers

Dat ga ik eens proberen, daar zou het nog wel eens te maken mee kunnen hebben!

H_Rovers

Het lijkt inderdaad met de airco te maken te hebben, nu die uit staat loopt ie een beter. We zijn echt enorm blij met de auto, rijdt heerlijk.

Zoals beloofd een paar fotootjes:

(de s70 is overigens bij m'n pa, net als het erf ;-) )

petrolhead

:o
Sow die mooi diep blauw. Ik denk dat ik de mijne ook weer ga vertroetelen.