ThoVolvo en zijn v70

Gestart door thovolvo, 25-05-2012 09:51:58

Vorige topic - Volgende topic

thovolvo

Hallo beste lezers,

Inmiddels heb ik me voorgesteld bij 'wie ben ik'???

Ik ga via dit blog mijn ervaringen maar eens bijhouden.

To do:

- Spoiler spuiten in kleur (hoop vandaag de op kleur gemaakte spuitbus te ontvangen)

- Binnenverlichting blijft branden:
Een bekend probleem heb ik al gelezen, maar hoe het nou precies zit moet ik nog maar is goed uitzoeken. In ieder geval blijft het lampje bij het dashboard rechtsvoor altijd branden (die is nu dus ook losgekoppeld). Daarnaast blijft de binnenverlichting de ene keer wel branden, andere keer niet. Hopelijk ga ik mede dankzij eerdere topics vinden hoe ik dit kan oplossen.

- nieuwe remblokken achter

- nieuwe ruiterwisbladen? rechter blad piept enorm.

- Wasbeurtje (over de dijk Lelystad - Enkhuizen gereden) wordt wel weer tijd... lang leve de insecten...

thovolvo

Even wat foto's van mijn oude 850 10v

En de v70

thuur

Zoek maar eens op microswitch.

Gr ;)

thovolvo

Hoi Thuur,

Daar had inderdaad al wat over gelezen ;) Alleen nu uit zien te vogelen welke  :-\

thovolvo

Citaat van: thuur op 25-05-2012 10:21:31
Zoek maar eens op microswitch.

Gr ;)

Zo gemaakt! Het ging om de microswitch in het rechter voorportier. Ideaal zo'n forum. Aan de hand van wat foto's heel eenvoudig dit probeem opgelost. Het werkt dus weer prima!

thovolvo

Spoilertje spuiten...

van mat rood, eerst maar is wit spuiten. Dit om ook gewoon eerst te oefenen. Beetje zonde om dit meteen met de 'dure' lak te doen.

Daarnaast de aangeschafte en opgeknapte Columba's voor de winterbanden...

thovolvo

Spoiler is gespoten! Erg goed gelukt vind ik voor een eerste keer spuiten. Kleur komt perfect overeen met de lak. Eerst nog nog nachtje goed laten drogen.
Ondertussen gekeken hoe ik hem ga monteren. Ik had er een aantal beugeltjes bij (orgineel beugeltjes die eromheen zouden moeten. Dit heb ik iig in andere topics gezien) maar het is niet compleet en ik heb niet het idee dat het wat gaat worden. Nu aan het twijfelen of ik een origineel setje beugels ergens zal kopen (dealer?), of om hem alleen te kitten met goede kit die dit aan kan. Hier is ook wel genoeg over geschreven door anderen. Maar ja, eerst maar is een nachtje over slapen...
Misschien mensen met tips?

Henk855

Sikaflex doet wonderen, neem wel de maritieme kit die is goed tegen water bestand en eenmaal uitgehard niet meer los te krijgen.

Maar ik zou persoonlijk een spoiler montage setje bij de dealer halen, dan is de spoiler ook weer te demonteren.

Sikaflex®-292

Sikaflex-292 is geschikt voor dynamisch belaste structurele lijmverbindingen in de jacht- en scheepsbouw. Geschikte ondergronden zijn metalen, in het bijzonder aluminium (ook geanodiseerde afwerkingen), metaalprimers en laklagen (2-C systemen), keramische materialen, kunststoffen zoals GRP (onverzadigde poly-esterhars), ABS enz. Transparante kunststoffen en mineraalglas mogen niet worden gelijmd met Sikaflex-292
Kenmerken
1-Component polyurethaan
Elastisch
Goede spleetvullende eigenschappen
Hecht goed op een groot aantal verschillende soorten ondergronden
Dempt trillingen
Overschilderbaar
Niet-corrosief
Niet elektrisch geleidend
Hoge dynamische belastbaarheid
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Superskunkie

Hey thomas, goed bezig. Ben benieuwd hoe je hem erop gaat zetten :)
Mocht je een x in de buurt zijn wil ik je altijd helpen erop zetten ;)
Heb hier alles liggen, kit boutjes moertjes.
Het setje was toch op een borgmoertje en lang boutje compleet?
Zowieso vind ik zo'n montageset niet echt stevig en degelijk, (Toch is het setje zeer gevraagd op het forum) heb hem zelf gekit en een boutje door de achterklep heen zoals je gezien had ;) Los hoeft het waarschijnlijk toch nooit meeer :P
Tonnie