Twee auto's open met één afstandsbediening

Gestart door Midicijnman, 12-03-2012 18:04:11

Vorige topic - Volgende topic

Midicijnman

Afgelopen zaterdag op bezoek geweest bij een vriend die mijn vorige V70 heeft gekocht. En daar gebeurde iets heel geks:
Ik ging nog even iets uit de auto pakken en toen ik mijn auto met mijn afstandsbediening van het alarm/slot haalde, ging die van hem ook open.

:o

Het was geen eenmalige actie. Later op de avond stonden ze nog steeds gezellig samen te knipperen...
Er zijn een paar wetenswaardigheden:
De afstandsbediening die ik gebruikte was oorspronkelijk van de oude Volvo. Ik heb hem laten herprogrammeren bij de dealert. En de andere auto heeft een nieuw contactslot gekregen. We gaan een dezer dagen nog wel eens even kijken of het andersom ook werkt en of je de auto ook kunt starten met de sleutel van de andere. Ook proberen we dan even of de andere AB die ik heb hetzelfde doet.
Heeft iemand een verklaring?

FLA

Het heeft met je forumnaam te maken denk ik...  ;D

KIM

Je programmeert niet de zender, maar de ontvanger.
Beide voertuigen zijn een keer met dezelfde zender geprogrammeerd.

Normaal gesproken is er een procedure om afstandbedieningen uit het systeem te programmeren. Hoe dat precies werkt kan wellicht een ander forumlid je vertellen.

Midicijnman

Citaat van: FLA op 12-03-2012 18:40:04
Het heeft met je forumnaam te maken denk ik...  ;D

Hahaha! Ze hebben allebei het zelfde global midi-kanaal. Moeten we er gewoon eentje op sysex-recieve off zetten...

francois

maak toch niks uit he is alleen makelijk  ;D

grfr