Lampje in lichtenknop kapot

Gestart door The Volvoboy, 19-09-2009 16:36:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: KIM op 05-03-2012 12:11:27
Helaas kun je de werstand in een gesloten circuit niet meten.

Je kunt de spanningsval toch meten?


Citaat van: LouisXIV op 05-03-2012 12:19:45
@ Thuur: Hoeveel tijd kost het eigenlijk om alle dashboard lampjes te vervangen? Klokken, middenconsole etc. En is er een remedie tegen dat plakkerig worden van het knopje van de buitenspiegel in de bestuurders deur?

Ruim geschat:
Klokkenwinkel zal een half uur tot 3 kwartier zijn (incl. bovendek de- en montage). Schakelaars een paar minuten per stuk, behalve de Info-knop. Dat is wat meer werk.

Ja, schoonmaken. Er zit een beschermlaag op die plakkerig kan worden. Als je deze eraf haalt zijn ze weer mooi blank en plakvrij.


Gr ;)

LouisXIV

Citaat van: thuur op 05-03-2012 13:24:56
Citaat van: LouisXIV op 05-03-2012 12:19:45
@ Thuur: Hoeveel tijd kost het eigenlijk om alle dashboard lampjes te vervangen? Klokken, middenconsole etc. En is er een remedie tegen dat plakkerig worden van het knopje van de buitenspiegel in de bestuurders deur?

Ruim geschat:
Klokkenwinkel zal een half uur tot 3 kwartier zijn (incl. bovendek de- en montage). Schakelaars een paar minuten per stuk, behalve de Info-knop. Dat is wat meer werk.

Ja, schoonmaken. Er zit een beschermlaag op die plakkerig kan worden. Als je deze eraf haalt zijn ze weer mooi blank en plakvrij.


Gr ;)
Als ik het dus goed heb kan ik s'ochtends komen en s'middags weg met alle lampjes vervangen en werkend? Ik ga even kijken wanneer we een afspraak gaan maken. Als jij voor de koffie zorgt neem ik een smulslof ( http://prinsbanket.nl/ons_assortiment?page=profile_view&template=bestel_page&type=group&profile_id=118  ) mee ;-)

KIM

Citaat van: thuur op 05-03-2012 13:24:56
Citaat van: KIM op 05-03-2012 12:11:27
Helaas kun je de werstand in een gesloten circuit niet meten.

Je kunt de spanningsval toch meten?

Wel het hele verhaal lezen Thuur...

Spanningsvalmeting kan wanneer je ergens een overgangsweerstand zoekt.
De spanningsvalmeting is in dit verhaal niet interessant; het gaat om een vermogensberekening en voor deze berekening wordt een statische weerstand van een lampje gebruikt. In het gesloten circuit brandt dit lampje en zal door het branden van het lampje de weerstand afnemen.
De weerstandswaarde van dat lampje in een goed werkend circuit kun je dan niet meten; alleen berekenen. Wanneer je de stroom meet, weet je spanning en stroom en kun je de dynamische weerstand berekenen.