geartronic

Gestart door rbts, 25-02-2012 23:54:52

Vorige topic - Volgende topic

rbts

Ik heb een geartronic in mijn Volvo. Er valt mij een ding op nl dat opschakelen ( van 2 naar 3 etc) een beweging van je af is terwijl ik het veel natuurlijker zou vinden dat je de pook naar je toehaalt. Ben ik de enige?
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

-D©©©L-

ombouwen naar handbak ?

Hoe oud is die auto precies ? watvoor motor ?

elmarconi

in mijn 10V MT is schakelen van 2 naar 3 een beweging van me af ???
--
Autogas Inside . . .

rbts

Citaat van: -D©©©L- op 25-02-2012 23:56:01
ombouwen naar handbak ?
Hoe oud is die auto precies ? watvoor motor ?
.. zou het slijtage zijn?
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

rbts

Citaat van: elmarconi op 25-02-2012 23:57:32
in mijn 10V MT is schakelen van 2 naar 3 een beweging van me af ???
..hetzelfde dus..?!

Powerpete

euh ongeveer elke automaat doet dat toch ? ??? ??? ??? ???

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

UserID6342

Precies en bij een geartronic kun je zelf schakelen met als heel logisch systeem dat de hogere versnellingen (dus het + teken) van je af is richting neus van de auto.  En daarom dus ook de lagere versnellingen (het - teken) naar je toe is.  Vooruit is versnellen en achteruit is afremmen, die gedachte zit er eigenlijk achter en ja, is bij iedere automaat zo.

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 26-02-2012 09:29:00
Precies en bij een geartronic kun je zelf schakelen met als heel logisch systeem dat de hogere versnellingen (dus het + teken) van je af is richting neus van de auto.  En daarom dus ook de lagere versnellingen (het - teken) naar je toe is.  Vooruit is versnellen en achteruit is afremmen, die gedachte zit er eigenlijk achter en ja, is bij iedere automaat zo.

Niet mee eens,

-Het is compleet tegen de wetten van de fysica in, wanneer je hard remt, word je naar voren geduwd en om dan de pook naar achteren te trekken, is waardeloos.

-Bovendien is het tegenovergesteld van alle echte race wagens. (ook bijvoorbeeld bij (semi) pro karts)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Ja hoor, we zijn er weer: je hebt gelijk want je weet / voelt toch altijd alles beter en gaan we weer een discuzeur iets beginnen ? Pfffff

Sbv

Oplossing, blijf handbak rijden

UserID6342

Citaat van: Sbv op 26-02-2012 09:52:52
Oplossing, blijf handbak rijden
;D ;D.  Je weet toch dat ik een luie donder ben Sander hahahaha ?  Wil prive echt geen handbak meer.

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 26-02-2012 09:51:48
Ja hoor, we zijn er weer: je hebt gelijk want je weet / voelt toch altijd alles beter en gaan we weer een discuzeur iets beginnen ? Pfffff

Want JOUW MENING is altijd beter/meer waar dan die van een ander..... toch?

Het is gewoon een FEIT dat sportwagen fabrikanten al jaar en dag, opschakelen naar achteren en terug schakelen naar voren (met sequentiële versnellingsbakken).

Het probleem ligt niet bij mij, jij stoort je aan een denkbeeld dat anders is dan die van jou. Eigenlijk zijn de verwijten die je maakt een weerspiegeling van jezelf.
Je staat niet open voor een ander zijn mening, niet open voor een ander zijn beleving van feiten, geen erkenning van andere (bewijsbare) feiten, baseert je stellingen het liefst op "omdat ik het al jaren zo doe", etc.

Gezien jouw "recht voor zijn raap" aanpak, vele malen te zien op het forum, hoop ik dat jij zelf hiermee ook om kan gaan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ben

Oplossing: in een 850 zit geen geartronic. Je bent op het verkeerde forum beland.

ramonmartin

Citaat van: Ben op 26-02-2012 10:27:50
Oplossing: in een 850 zit geen geartronic. Je bent op het verkeerde forum beland.

Inderdaad, lekker een 850 rijden, ik heb hier geen problemen met plusjes en minnetjes, of koop een automaat als je niet wilt schakelen, en anders koop je een handbak, maar toch niet een automaat waar je toch zelf mee doet schakelen. ???

Ludo

Citaat van: Ben op 26-02-2012 10:27:50

Zowiezo als je over sportwagens begint.  ;D